Wow, imponerad av alla som har så stor koll på sin dagsrutin! Själv kan jag knappt komma ihåg vad jag åt till lunch. (Åt jag ens lunch?)
Jag håller ju på och utreder hur mycket jag kan jobba utan att bli sjuk (kroniskt trötthetssyndrom som ger mig hög feber vid ansträngning) så mitt liv är typ aldrig detsamma beroende på vad försäkringskassan kräver av mig. Hett tips; gå inte in i väggen, det kan ha väldigt långtgående konsekvenser.
Jag är också sjukskriven till och från pga mående och är också impad över allas rutiner
Halvt kl..
Här lever hundarna väldigt varierat. Jag har bland annat stora sömnproblem så kan ibland somna på morgonen. Rastar hundarna innan jag lägger mig och tar det mer än 1 h innan jag somnar så går jag ut och kissar/rastar kort runda igen. Sen går vi ut någon gång efter att vi vaknar. Oftast så myser vi en stund och det är extremt sällan hundarna har bråttom ut så jag kan ofta ta det lugnt.
Sen går vi oftast en kortare promenad direkt när vi vaknat och längre lite senare. Eller kanske en cykeltur eller träning.
Jag har inte så mycket rutin alls på när och vilka dagar vi gör vad just nu men schäfern får några ordentligare fyspass 2-4 gånger i veckan och sen nosarbete, lydnad eller annat trick och pyssel 2-7 dagar i veckan. Nosarbetet anser jag vara viktigast och oftast blir det då uppletande på något vis. Men det brukar oftast även bli några pass lydnad. Antingen tävlingsträning eller träning på mer vardagsnyttiga saker. Som att tex kasta boll och sen kalla åter hunden/kommendera ligg när den är påväg att ta bollen. Eller liknande.
Sen kan vi ibland ha lite lugnare fyspass och under flera dagar.
Dom små hundarna får inte jättemycket styrd mental träning faktiskt. De verkar fullt nöjda över att få vara med och fysträna och får mental träning när jag känner för det, ungefär
Fysträningen består framförallt av cykelturer just nu. Dom små får även gå eller trava på löpbandet ibland. Utöver det så blir det långpromenader och följa med på lite olika aktiviteter om jag åker iväg. Sällan de lämnas ensamma hemma några längre stunder. Eller alls.