Hundbuketräff i Skåne

Jag hänger på, tjockisen skulle behöva en tur med roligt folk och en massa hundar.. Och hunden med såklart :rofl::rofl: Ja asså ska vi prata dialekt så är jag nog en skum avkomma, är uppvuxen i Skåne men pratar en blandning mellan skånska, halländska och ibland stockholmska beroende på sällskap :confused::angel::angel:

Jag och Alice är gärna med! Speciellt om det finns några stora snälla hundar med som kan bota hennes nya storhundsrädsla.

Jag tar även med mig en skopa dalmål :D

Alice har ju lite sociala svårigheter. Hon låter likadan när hon leker som när hon försöker säga till på skarpen :D Som en rabiessmittad terrier ungefär. Hon verkar ha svårt att förstå hur lek funkar. (Speciellt när Ammo tacklas :D )

Alice har ju lite sociala svårigheter. Hon låter likadan när hon leker som när hon försöker säga till på skarpen :D Som en rabiessmittad terrier ungefär. Hon verkar ha svårt att förstå hur lek funkar. (Speciellt när Ammo tacklas :D )
Äh, var glad att du har en hund som låter lite konstigt vid lek med andra hundar istället för en som inte leker alls med andra hundar... :cautious:

Äh, var glad att du har en hund som låter lite konstigt vid lek med andra hundar istället för en som inte leker alls med andra hundar... :cautious:

En sån har jag också fått :angel: Min cavalier blev gubbe redan som tvååring och kan på sin höjd springa ikapp en bit. Men lillpumin tror jag försöker väga upp det, för han är alltid på bushumör...

En sån har jag också fått :angel: Min cavalier blev gubbe redan som tvååring och kan på sin höjd springa ikapp en bit. Men lillpumin tror jag försöker väga upp det, för han är alltid på bushumör...
Haha så är min cesky också. Nu blir han 10 i år men när han var typ 1 år så frågade folk "Oh, hur gammal är han?" med undertonen "Han ser ut att vara 13-14 år". Kul då att behöva svara "1, han är 1 år" :p

Är det meningen att det ska bli lite promenad också eller bara att hundarna ska springa och leka med varandra? Min ena är förvisso språksaker och en riktig charmör som flickorna brukar gilla, men jag vill nog inte vara med på något stort släpp med flera andra hanhundar.

Är det meningen att det ska bli lite promenad också eller bara att hundarna ska springa och leka med varandra? Min ena är förvisso språksaker och en riktig charmör som flickorna brukar gilla, men jag vill nog inte vara med på något stort släpp med flera andra hanhundar.
Tanken är väl promenad och häng, och så kan de hundar som vill leka OM det finns möjlighet.
Dvs inget obligatoriskt massläpp av hundar och så. Ryser av bara tanken :D

Jag vet ju redan vad eller vem Gissa kommer leka med,hon avskyr småhundar(dom kan man inte leka med) o speciellt frallor, så hon kommer skugga dobbisen om det inte kommer en rottweiler eller svart mops för då blir det dom.

Tanken är väl promenad och häng, och så kan de hundar som vill leka OM det finns möjlighet.
Dvs inget obligatoriskt massläpp av hundar och så. Ryser av bara tanken :D
Lämnar nog Rio hemma i alla fall. Han tycker mest det är jobbigt om någon skulle vara närgången. Om vi nu kan komma öht. Jag röstar hur som helst på slutet av mars och hoppas att det är lite varmare då!

Jag tycker först promenad och om nån hund är sugen på att hälsa och alla inblandade parter är med på det kanske några hundar kan bekanta sig :) Men inget lössläpp utan förvarning! Det är bara att be om bråk, inget fan av att släppa massa okända hundar tillsammans :grin:

Jag tycker först promenad och om nån hund är sugen på att hälsa och alla inblandade parter är med på det kanske några hundar kan bekanta sig :) Men inget lössläpp utan förvarning! Det är bara att be om bråk, inget fan av att släppa massa okända hundar tillsammans :grin:
Låter bra det!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 052
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka