Hundar som ser på tv

Flavor

Trådstartare
Alla hundägare har väl hört att hundar inte kan se på tv.

Men hur är era hundar, ser de på tv?
Min mammas hundar har alla sett på tv, oavsett om ljudet är på eller inte följer de gärna vad som händer på tvn.

Mammas boxer ser på tv

55238910150662886561871.jpg

Sv: Hundar som ser på tv

:))
Min Kinestik Luna gillar TV'n.. Är dom själva hemma går hon o trampar på kontrollen o ligger sedan nöjt i soffan o glor :)

En av mina tittar gärna på tv, och allra helst på sig själv :D. De andra två har aldrig verkat "se" tv'n, de någon gång reagerat på ljudet och försökt titta bakom den.

Ruben tittar, han älskar får o tittar gärna när det är får med. De behöver inte bäa för att han ska bli intresserad o titta så det är inte ljudet.
Varför skulle inte hundar kunna se på tv?

Jag vet inte varför men det är något typiskt som jag och många andra jag känner alltid fått höra.

Mammas boxer som är på bilden tycker hundar är mest spännande men även apor och ponnyer kan vara kul.

Vet inte hur hon uppfattar det men ser hon stora hästar på tv är det inte alls lika intressant som tex shettisar.

Jag vet inte hur det är nu, men förr så sändes bilderna på andra frekvenser i vissa delar av USA, o då kunde hundarna inte se bilderna. Var väl så där 15 - 20 år sedan har jag för mig.

Min ena hund kollar på tv. Hon kan sitta länge och kolla på tv och bibehålla koncentrationen. Är det djur- eller naturprogram kan hon sitta hela programmet igenom.

Min andra reagerar inte ens när det är hundar på tv.

Alfons tittar gärna på tv, särskilt när det är djur med. Eller fina färger som rör sig :D

Billy tittar gärna på TV, men ibland tror han att det är ett fönster.
Så om något springer ut ur bild brukar han vara snabb med att hoppa upp i soffan och spana ut genom fönstret för att se om han kan få syn på det där.

Sötnosen! :love:

Oliver har reagerat på ljud från TV:n ibland. Max är ofta väldigt fascinerad, sist det var skidskytte på TV slickade han på åkarna :p

Min Nisse tittar gärna på TV ibland.
Cesar Milan följer han hela programmet.
Sen är det en av sällskapsresan-filmerna som han tycker väldigt mycket om också har vi upptäckt och där helt utan djur. :p

Billy tittar gärna på TV, men ibland tror han att det är ett fönster.
Så om något springer ut ur bild brukar han vara snabb med att hoppa upp i soffan och spana ut genom fönstret för att se om han kan få syn på det där.

Sötnosen! :love:

:rofl::rofl:
Som mina vovvar som sprang o kollade bakom TVn (som stod i ett hörn) vart vargvappe var var.
:idea:

KL

Min stora hund tittar på tv ibland. När man ser på skräckfilm och någon skriker kan han börja gny och noja sig lite. :p

Han kan ligga och titta intresserat hela program/filmer. :rofl:

Haha ja, fasen att mammas vovve fyllt år annars hade hon fått en i present! :)

Gulligaste är när man sätter på gamla valpfilmer på tidigare kullar och valparna gnyr då blir hon alldeles till sig, känns dock rätt taskigt :P

Min schäfer pojke brukar ligga och titta på tvn, och länge kan han kolla.
på kvällen när vi kollar tv så brukar han ligga bakom mig och lägga nosen på min nacke och kolla tv med oss :)

Morsans 16-åriga 4-vägskorsning har alltid tittat på tv. Mest när det är djurprogram av olika slag. Senare åren har har dock tappat hörseln och är mer eller mindre stendöv. Därmed så har han slutat titta på tv. Men sist jag va dit och sonen kollade på täcknat så kikade gamleman med intresse en liten stund han oxå....

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 071
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka