Hundar som drömmer.

Jag kan inte se ett samband mellan aktiv dag och mer drömmar utan det är nog samma jämt. Däremot är det ännu mer nu sen ungtiken åkte. Kanske kopplar hon av bättre och sover djupare utan sin retsticka till dotter här hemma?
Jag tror absolut att det har ett samband med hur djupt hunden sover. Mina andra hundar har inte sovit lika djupt som Loke och sprattlar betydligt mindre.

Svansson drömmer varje i princip varje natt, framförallt om han sover med oss i sängen.

Det är också på den nivån att jag, i flera år, funderat på om det är EP (fast jag vet ju att det inte är det) och blir lite orolig för honom varje kväll :grin: jag är inte någon direkt cool hundägare :up: :D

Heh, kul att läsa att andra hundägare nojjar över ep-anfall fast man egentligen vet att tokhunden drömmer. :laugh:

Monster är en drömmare av stora mått, och även en sådan som ylar i sömnen (blodisande, traaaaaagiska yl mitt i natten :cautious:). Han springer, sparkar, morrar, skäller och viftar på svansen. Ibland rör han sig så mycket att han väcker sig själv. Jag upplever också att han verkar drömma mer när han haft en "tyngre" dag. Ibland drömmer han med ögonen öppna, så jag antar han i själva verket är besatt av demoner eller något liknande. :D

Ett tag hade han vad som verkade vara mardrömmar (han gnydde och pep och tryckte svansen), då brukade jag väcka honom försiktigt för jag tyckte så synd om honom. Det var dock länge sen sist tack och lov.

Båda mina drömmer ofta. :love:
Rover, som är den tystare av dem, skäller desto mer i sömnen även om Bentley också bjäbbar ibland, dock aldrig lika högt och intensivt. Rover tar liksom ett djupt andetag som han släpper ut med ett gnälligt voff-voff-voff-voff-voff-voff. Urfånigt och supersött!
Båda viftar med tassarna och ibland, när man kan misstänka att de har en riktigt trevlig dröm, smaskar de i sömnen. En enda gång har Rover satt upp nosen i luften och ylat och sedan glott på oss yrvaket.

Min drömmer också! Jag upplever att det är intensivare efter en dag med många intryck.
Han piper/gnyr, springer, viftar på svansen, morrar och ibland skäller han. Ibland drömmer han vad jag tror är mardrömmar!
Och något jätte gulligt är när han liksom snuttar på sin egen tunga, det låter så sött :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hur ofta drömmer era hundar? (Så att det är uppenbart vill säga). Grima drömmer varenda gång hon somnar, det är morr, skäll, spring med...
2
Svar
21
· Visningar
9 653
Senast: em-pirre
·
L
Övr. Hund Att hundar drömmer har nog dom flesta hundägare märkt, men kan hundar drömma mardrömmar? Eya lever om väldigt mycket när hon sover...
Svar
14
· Visningar
2 626
Senast: liten82
·
Övr. Hund Min hanhund, 4 år, har av någon anledning svårt för min bror. Hunden är en omplacering så det är mycket möjligt att något hänt tidigare...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka