Hundar med kläder!! *bilder*

Sv: Hundar med kläder!! *bilder*

härlig hund du hade :) är han från någon kennel?

bellatroja.jpg

Bella i en av sina många "Rusta-tröjor". Vi har kläder i form av stickade tröjor samt regntäcken eftersom bella bara har ett lager päls -täckhåren- och saknar den värmande ullen. Hon fryser helt enkelt så fort tempen understiger ca +15. Dessutom är de viktiga för oss när hon jagar eftersom det inte är bra att hon blir kall mellan dreven! Hon tycker så mycket om sina tröjor att hon vaktar dom om de ligger framme, vår andra hund får INTE ha dem :D

Folk må tycka hundkläder är löjligt, men det är ju trots allt så att vi åtagit oss ansvaret för våra hundar -om det krävs kläder för deras välmående så är det väl inget fel i det?

Skor är över gränsen när/om det är såna skor som jag såg i något program på TV: skor som hunden inte kan gå i! Då förhindrar klädesplagget hunden.

Brudklänningar ser väl fånigt ut, men jag ser inte att hunden lider av det mer än en "tuff tröja".

Hunden har nog bara kriterierna
bra = skyddar mot att frysa tex
dåliga = förhindrar hunden att röra sig fritt.

Kläder som gör varken eller (som en brudklänning) bryr sig nog inte hunden mer än om ett halsband runt halsen.

TACK!:bow:
Varför blev en bildtråd en hetsk kamp om vad som är rät och fel angående hundkläder? Det hemska som har kommit med hundklädesmodet är väll snarare alla som helt plötsligt köpte en liten hund att ha som assecoar..?

kl.
Sätter in några bilder på vår fryslort.

Regntäcket och skinnpajjen är för värmens skull och badrocken var bara söt.
PICT0022.jpg

PICT0024.jpg

PICT0033.jpg

PICT0035.jpg

PICT0038.jpg

PICT0039.jpg

PICT0040.jpg

shit asså... att folk orkar hålla på... tråden handlade väl om att man skulle lägga upp bilder på sina hundar när de hade kläder på dom... känns som den ofta spårar ur ang om de e schyst eller inte att ha kläder på sin hund. har själv en kines som inte hade tyckt att de var så schyst om jag inte hade kläder på henne när det är kallt eller regn ute. sen om hon har en helt neutral tröjja/overall/täcke på sig eller ett med rosa elefanter kvittar liksom. att ha sin hund i en väska kan ju även vara utav säkerhets själ som framkommit tidigare i tråden. sen tror jag lite att hunden lätt anpassar sig efter vad man gör med den och då blir det naturligt för den. och när det gäller hästarna så har jag då sett täcken med både konstiga mönster och färger men jag har då aldrig sett varken en hund eller häst som protesterat att ha ett tex lila täcke på sig när det e kallt (menar då självklart hundar som är van vid kläder)!

Hm...nu förstår jag inte riktigt vad du vill säga mig med ditt inlägg?

Men du kanske glömde att skriva KL?

Jag har verkligen full förståelse för att man täcker både hästar och hundar. Sen kan jag nog tycka att det är onödigt att klä dem innomhus med kjolar osv. Men är de vana så lider de väl inte av det.

Hm...nu förstår jag inte riktigt vad du vill säga mig med ditt inlägg?

Men du kanske glömde att skriva KL?

Jag har verkligen full förståelse för att man täcker både hästar och hundar. Sen kan jag nog tycka att det är onödigt att klä dem innomhus med kjolar osv. Men är de vana så lider de väl inte av det.

om det e mig du menar så skrev jag till alla som "håller på" att klaga!

Ok, men skriv knapplån så blir det inga missförstånd.

ja det ska jag absolut tänka på i framtiden!!!

*kl*

Kolla vad jag köpte för 19 kronor på Gekås i fredags! :D
En av valparna fick vara provdocka... (och till alla känsliga: hon hade bara på sig den de få sekunderna det tog att fota!!! ;))

Elenda.jpg

Här är Milos 4- kreationer!

Alla utom det sista har jag själv sytt :) Det första är dock inte färdigt än... har bara sytt dit kantbanden provisoriskt för nålen i maskinen pajjade...

milotcke012.jpg

milotcke010.jpg

milotcke017.jpg

Zack019.jpg

milotcke021.jpg

milotcke018.jpg

KL

Nu är det dags för mig att köpa något vinterplagg till min Pxie... Kan ni rekommendera någon bra online-affär?

kl

Här är min vovve i sitt täcke som han får ha på vintrarna ibland:)

7596204.jpg

kl

det ända jag kan tänka mig å sätta på min hund i "klädes" väg är reflex sele/väst och i nödfall regntäcke..

sen kan det ju hända att man måste ha skydd till tassarna om vetrinär råder en till det..

och fina halsband.. :)

OCH skulle det visa sig att hunden fryser så kan jag köpa ett varmt täcke också.. men det ska då synas att det är till för värme.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 295
Senast: Badger
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 261
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 511
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka