Lampan
Trådstartare
Ja, det kanske det vaDet kanske var mer hur de framförde det som kändes kränkande?
Vi hade redan kommit dit och blev motade i dörren
Väldigt otrevligt av dom
Så gör man ju bara inte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det kanske det vaDet kanske var mer hur de framförde det som kändes kränkande?
Ja, det kanske det va
Vi hade redan kommit dit och blev motade i dörren
Väldigt otrevligt av dom
Så gör man ju bara inte
Varför skulle barn alltid vara välkomna? Om jag blir bortbjuden så kollar jag alltid om det är okej att min dotter följer med. Är det av någon anledning inte okej så bokar vi om besöket alternativt så fixar jag barnvakt.
Det är ju jag som blir bjuden. Inte barnet. Inte hunden. Inte katten. Inte hästarna.
Visst finns det olika sätt att hantera missuppfattade situationer?Fast många av oss tycker inte det är otrevligt att inte vilja ha hundarna inne. Vi som hundägare har inga problem att acceptera det.
DU ser det däremot som en förolämpning och det tycker jag verkar som rätt avigt, Varför vill du tvunget att de ska ha förolämpa dig genom att inte vilja ha dina hundar inne?
Visst finns det olika sätt att hantera missuppfattade situationer?
Paret hanterade situationen på ett mycket dåligt sätt
Jag skulle aldrig bete mig så mot gäster som kommer hit
Ibland får man ju rucka på sina principer
Jag håller helt med! Finns väl många situationer där barn inte är välkomna och dessutom gillar inte alla människor barn eller vill ha barn i huset.
Jag har full förståelse för att om man bjuder en person på middag att man inte vill att barnet ska följa med då det stjäl uppmärksamhet från föräldern.
Om det hade varit jag, då hade jag kompromissat i den situationen och välkomnat hunden in.Motfråga. Menar du att de borde ha bjudit in hunden fast de inte ville ha den innan, för att du missförstått situationen?
Om någon missuppfattat vad som gäller, så motar man väl inte sina gäster i dörren om barnen är med?Jag håller helt med! Finns väl många situationer där barn inte är välkomna och dessutom gillar inte alla människor barn eller vill ha barn i huset.
Jag har full förståelse för att om man bjuder en person på middag att man inte vill att barnet ska följa med då det stjäl uppmärksamhet från föräldern.
Vet du vad?Det kanske är viktigare för dem än principer?`Det vet du ju INGENTING om, och har heller inte med att göra. De kan ju ha andra gäster senare som är allergiker. Eller imorgon kommer gäster som är allergiska. Eller nystädat och inte vill städa igen. Min poäng är att ingen har med deras skäl att göra.
Jag tycker de hanterade det ypperligt genom att erbjuda hundgård åt hunden. Så den slapp sitta i bilen. Snacka om snygg problemlösning.
Om det hade varit jag, då hade jag kompromissat i den situationen och välkomnat hunden in.
Det tror jag dom flesta hade gjort
Jag tycker nog att folk får göra som dom vill i sina hem, däremot är det otroligt dåligt att inte berätta det för er innan ni kom då jag antar att dom visste att ni hade hund(?).
Vet du vad?
Då tycker vi olika
Om du bjuder hem kusin Karin och hon har morbror Benny med sig när hon kommerDet här förstår jag inte. Om jag bjuder någon på fika på söndag kl, 15.00, är det då verkligen rimligt att jag måste följa upp inbjudan med: "jag blir glad om du lämnar katten, fågeln, mannen, kusinerna, moster, hundar och hästen hemma"?
Jag vet ju att vederbörande har både katt, fågel, make, kusiner, moster, hund och häst. Eller är det faktiskt rimligt att anta att inbjudan bara omfattar de som omnämns i inbjudan?
Om jag blir bjuden på middag utgår jag från att det är jag, inte inkl. make, som omfattas. Annars hade väl den som bjuder även bjudit med vem de nu vill att jag tar med?
Om någon missuppfattat vad som gäller, så motar man väl inte sina gäster i dörren om barnen är med?
Om du bjuder hem kusin Karin och hon har morbror Benny med sig när hon kommer
Motar du dom då i dörren?
Jag tror du har felJag tror vi återkommer till något som är rätt viktigt för din inställning: du förmänskligar dina hundar och ser det som ett angrepp på din person, om någon inte gillar hundarna.
Gillar de inte hundarna, gillar de inte dig. Punkt.
Ibland blir trådarna här väldigt konstiga
Det spårar ur totalt, det finns ingen rim och reson kvar till slut
Det blir bara ett envist gaggande och målet är att få RÄTT.
Allt blir så svart eller vitt om en tar upp en fråga här.
Jag tror du har fel
Jag har nära vänner som inte gillar mina hundar, dom avskyr rasen
Det skiter jag fullständigt i, jag hade inte valt rasen dom har.
Det jag tyckte va fel igår va deras sätt att hantera situationen
Jag har aldrig hört någon som har hanterat en sån situation på det sättet.