Hundar i husbil?

kayoba

Trådstartare
Min man vill skaffa husbil och tja, det kan ju fungera för mig med men endast om vi hittar en bra säker lösning för hundarna (två finska lapphundar och en papillon). Hur gör ni när ni åker husbil, vart och hur har ni era hundar, hur har ni löst säkerheten?
Tips och råd mottages tacksamt .

/ kayoba

Har en bur i utrymmet vid passagerarsätet, där man har fötterna eller hur man förklarar. Den sitter där ordentligt fastkilad och flyttar inte på sig och kommer ej göra vid krock heller, den passar verkligen perfekt där:D

Men till flera och större hundar tänker jag bilsele? Eller hundbur säkrad någonstans, men det är svårt att säga när man ej vet hur er husbil ska se ut.

Annars kan jag bara säga att husbil är fantastiskt, och att ni verkligen borde skaffa!! Det löser sig alltid med hundarna:D

Vi har husbil, två dvärgpudlar och en mellanpudelvalp. Dvärgpudlarna åker bältade i sele i passagerarsätet (som är för obekvämt att sitta i för människor men fungerar bra för hundarna) och valpen har åkt i fastkilad bur. Nästa år kommer han att behöva en större bur, men det får vi lösa då.

Finns flera husbilar med liten dörr/lucka ner till lastutrummet,dvs man kan ha hundburar där nere och dörren öppen så man har lite koll :). Så kan mam bulta fast burarna ordentligt i golvet också.

Våra två pumi sitter i burar ovanpå varandra. De är fast förankrade på lilla soffdelen bakom passagerarsätet. Innebär iofs att vi har en sittplats mindre, men det är bara jag och maken och vovvarna som åker
Husbil är verkligen toppen för att resa med hund.

Tack för alla svar om hur ni löst det med hundarna!
Då kanske det blir en husbil för våran del också så småningom:)

/ kayoba

Min man vill skaffa husbil och tja, det kan ju fungera för mig med men endast om vi hittar en bra säker lösning för hundarna (två finska lapphundar och en papillon). Hur gör ni när ni åker husbil, vart och hur har ni era hundar, hur har ni löst säkerheten?
Tips och råd mottages tacksamt .

/ kayoba
Jag brukar åka husbil tillsammans med en kompis och då blir det 5 hundar allt som allt. I hennes nyare har hon våningssäng bak så den nedre har hon gjort om till 2 burar så mina 2 sitter i den ena 2 av hennes i den andra. Man kan även öppna från utsidan via garagedörrarna. Hennes 3:e hund har värsta separationsångesten så den har bur fastsurrad i sittgruppen bakom förarsätet.
Om man ska ha hundarna i garaget där nere har de flesta jag känner öppnat upp så man kan nå och titta till dem inifrån husbilen.

Tack för alla svar i tråden!
Vår husbil är som sagt liten och nätt. Vår ordinarie bilbur går absolut inte in i husbilen, så jag har nu insett att jag måste köpa vanliga enkla ihopfällbara burar (tänk utställningsburar) istället. Vi kan förankra dem i golvet, men om vi skall kunna röra oss när vi åkt klart för dagen så måste de fällas ihop. Ni förstår dilemmat va? Så, canvas eller stålburar?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 630
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar