Säg att katten har rabies så kanske hundägarna håller avstånd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan förstöra ett helt besök med hund med. Både pga ev skador, och att vissa hundar tycker det är jävligt äckligt med andra hundar och det blir samma effekt som för katten.Därför att hundar pratar samma språk och troligtvis har träffat andra hundar förr. Många katter har aldrig träffat hund på nära håll.
Jag tänker inte på hur farligt det är djur vs djur, utan hur djuren reagerar. En hund som kommer hela vägen fram till en kattbur kan utan problem förstöra hela det besöket och göra att katten måste få lugnande för att ens gå att hantera. Katter reagerar ofta mer vid starka känslor än hundar och blir också svårare att hantera då.
Anledningen till att Cat Friendly Clinic kommit är inte för att hundar och katter generellt går bra ihop. Det har kommit för att katter är mer stressade hos veterinären och därför behöver vara i eget väntrum.
Hundar är flockdjur och har ytterst sällan svårt att lämna sitt revir. Katter är helt annorlunda där.
Genialiskt!Säg att katten har rabies så kanske hundägarna håller avstånd
Obegripligt.Det finns hundägare som anser att deras "snälla" vovve bara måste få hälsa på alla hundar, människor etc de möter. Jag förstår det inte alls, då mina hundar inte får hälsa på andra fyrfota alls i ett väntrum. Vem vet vad andra är där för med sina hundar... alla sitter ju inte där för att bara vaccinera... Däremot så kan min sociala mopstik få hälsa på folk i väntrummet, som uttryckligen visar att de vill hälsa på henne. Hon brukar sitta och stirra på dem med förväntansfull blick...
På min klinik blir man ombedd att lämna djuret i bilen medan man anmäler sig i receptionen. Det tycker jag är bra, även om få verkar tillämpa det.Genialiskt!
Jag kom aldrig på det, i stället röt jag. De två kliniker jag brukade besöka med mina katter hade särskilt avdelat för katter i väntrummen, men en kritisk punkt var framme vid receptionen. Där fick jag ta i några gånger mot nötter som inte hade koll på var de hade hunden.
Ja, men hos veterinären anser jag fortfarande att flexikoppel borde vara förbjudet. Där inne behövs inte 5 m.
Hos veterinären är det en jäkla skillnad på 5 och 2 meter.
Ja, men hos veterinären anser jag fortfarande att flexikoppel borde vara förbjudet. Där inne behövs inte 5 m.
Det kan förstöra ett helt besök med hund med. Både pga ev skador, och att vissa hundar tycker det är jävligt äckligt med andra hundar och det blir samma effekt som för katten.
Jag måste haft en väldig tur för under mina 26 år som kattägare (har alltid haft 2 katter) så har jag aldrig råkat ut för att folk har släppt fram sina hundar till kattburarna.
Kan det bero på att du haft fyra av dina bruksschäfrar med dig?
Vet inte om ironisk eller ej? ()
Varför tror du att hon skulle ha fyra schäfrar med sig till vetbesök för katten? Eller skämtar du?
Man vet aldrigMen för tusan folks
Men för tusan folks
Man vet aldrig
Man kan fan aldrig vara nog säker!
Uppskattar att ni har så stort förtroende för mig
Det är en jäkla skillnad på 5 m och 2 m om man stöter på det på en väg också. Vid 2 m så kan man ta sig runt ekipaget via en vid sväng, 5 m betyder intrasslad ägare och hund över hela vägen alt. ägare på ena sidan vägen och hund i diket på andra sidan med snubbeltråd därimellan.Fast det är ingen som skrivit att man ska ha flexikoppel hos just veterinären. Det var ju ett svar på ett inlägg om att all användning av flexikoppel skulle förbjudas.
Det är en jäkla skillnad på 5 m och 2 m om man stöter på det på en väg också. Vid 2 m så kan man ta sig runt ekipaget via en vid sväng, 5 m betyder intrasslad ägare och hund över hela vägen alt. ägare på ena sidan vägen och hund i diket på andra sidan med snubbeltråd därimellan.
Givetvis finns det situationer då flexikoppel är bra tyvärr är det alldeles för många som inte kan urskilja de situationerna eller hantera kopplet.