hundägare

marshall

Trådstartare
Vad har ni för hund/hundar?
Själv har vi en svart schäfer som heter Chivas och en trefärgad bordercollie som heter Ozzy.
 
Sv: hundägare

Jag har en röd Dvärgpinscherhane som till vardags kallas Harry.

studio4.jpg
 
Sv: hundägare

Oh så söt, ni kan oxå berätta varför ni valde just DEN vovven. Chivas köpte vi för att jag alltid velat ha en svart schäfer! och Ozzy är född hos oss (hade hans morsa Tinka)
 
Sv: hundägare

Jag har en mellan-pudel och en rhodesian ridgeback.

Simson
li.jpg


Billy
c2.jpg



Simson var min mammas hund från början som jag tog över, Billy är min första alldeles egna hund som jag köpt alldeles själv. Älskar ridgebacks och har velat ha en i många år men först haft möjlighet nu. Hälsningar från oss!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hundägare

Ett stycke boxer, hane - Bol's Exalon, men kallas Diablo
Och en Riesen, hane - Antabus
Mina gullpojkar:love:
 
Sv: hundägare

har (familjen har) en blandras schäfer/berner senner
hane, 12 v gammal:)

vi köpte honom för att vi hade fått ta bort våran långhåriga schäfer som vi hade innan,
och så ja föll vi för honom helt enkelt (bild på g)
 
Senast ändrad:
Sv: hundägare

Jag har en tollare vid namn Flottatjärn's Der Konrad som fyller 9 år i år .. eller för att förenkla det hela Rondo ... :)
 
Sv: hundägare

jag har en pitbull/boxer blandis!

han är 2 år och 4 mån,heter alfonz:

http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/Hasse028.jpg


att jag köpte han var av en slump,jag hade nyss förlorat min hund i förgifftnig,han han inte ens fylla ett år,så jag satte ut annons att jag letade valp till våren,och ville veta om nån hade nån kull pg för jag ville vara med från första början verkligen!

jag fick ett svar från en tjej i göteborg,jag bor i dalarna,så det var över 50 mil ifrån oss...hon tyckte att min annons lät passande för vad jusst alfonz behövde,men eftersom det inte direkt var vad jag hade skrivit att jag ville ha så var hon osäker om jag var intresserad!
jag hade sökt VALPAR till våren,som jag ville vara med från första början,hälsa på flera ggr,från den dagen dom hade föds,alfonz var en hund på 9 månader,olydig,omplacerad hit och dit massa ggr,tjejen som hade han nu hade jourhem,så han satt där som sista chansen till nytt hem....det enda som stämde in var att det var boxer i han,vilket jag velat ha i min annons,fast helst en renrasig dock..

jag vart förtjust i lilla alfonz,det hon skrev om han i allafall,trots att han inte var det jag sökte,jag mejlade tillbaka,och vi pratade mycket i både telefon och över mejl! ju mer hon berättade,desto mer fastnade jag för denna lilla krabat! hon skickade bilder m.m på han.

tilslut så bestämde jag att det är han eller ingen annan,det gjordes en veterinär bes,och allt var fint! vi satte oss i bilen en lördagmorgon,vi skulle åka halva vägen var,så vi möttes i örebro!

när den lilla krabaten hoppade ur deras bil så smälte mitt hjärta på riktigt..!
:love:

nu har jag ägt han sen julen 04,och jag har inte ångrat det en sekund!!!! även trots att det var en STOOOOR chansning att ta en sån hund,som har varit i sååå många hem,så måste man våga chansa i bland,och i mitt fall,så drog jag en riktig vinstlott!
:banana: :banana: :banana:
 
Sv: hundägare

Åh ka ndu inte lägga in en bild?
Inte hört så mycket om rasen och har lite dålig koll på hur dem
ser ut
 
Sv: hundägare

Har en Golden tik på ca 5 år.. En sådan go hund kan man ikke hitta.. "Sally" är så himla sälskapssjuk... När man kommer hem efter att hon har varit ensamhemma. så ylar hon i springer i cirklar :D MEn tigga vet hon oxå vad det är ;)

En bild från nr hon var valp:
sally.jpg
 
Sv: hundägare

Jag har 2 st. Leonberger och varför jag valde den rasen....för att den tilltalar mig rent utseende mässigt. Den passar till allt (nästan) livräddning (vatten), sällskap, utställning, lydnad, spår, bruks (tjänstehund för ex. bevakning ) , agility för att ta några exempel :)
 
Sv: hundägare

Jag har två schäfrar!
Garbo:
4115864.jpg


Kiera (tolv veckor i dag):
4241317.jpg

/C
 
Sv: hundägare

Jag har också en briard:love:

Hon är 4år och kallas Tea.
PC310104.jpg


Hexa är möjligen inte en Bluegrass vovve?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 682
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 245
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 865
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp