Hundägare och arbetstider

Terja

Trådstartare
Ni som har en eller flera hundar, hur ser era arbetstider ut?

Är det helt omöjligt att ha hund om man jobbar heltid men har hjälp så hunden slipper vara ensam hela dagarna? Dock kommer det kanske inte bli långpromenader men den får komma ut och röra på sig under dagarna och sen gå längre tur på kvällen.

Sv: Hundägare och arbetstider

Jag har löst det med dagmatte åt mina vovvar! Varsin, lyxsigt ska de va:D

Jag jobbar oftast 8-16.30. Har med mig hunden på jobbet och brukar gå en kort runda vid 11 och en vid 15, vi cyklar dit (hunden i cykelkorgen) och promenerar hem ca 15 minuter.

Har hundarna med mig på jobbet de dagar vi båda arbetar. De är aldrig hemma själva mer en 3 timmar ungefär. Vi jobbar båda efter varerande schema så för det mästa så löser det sig.

Har du nån som kan gå ut med dom då och då ser jag inga problem alls med det.

Som studerande har jag inte så långa dagar, är jag borta längre än 3 timmar så åker iaf valpen med "pappa" hovslagare.

Min man är hemma till och från på dagarna hon blir ensam max 2,5 timmar per dag ibland mindre.

Han håller henne sällskap och hon får ut och kissa och bajsa på små mini promenader.

Den egentliga "motionen" (om man nu kan säga så om en valp på 5,5 månader) får hon när jag kommer hem då åker vi till stallet, eller busar på ängen och tränar på det vi behöver träna på. På morgonen tar jag också en liten runda. När hon blir stor och kan börja röra sig ordentligt så kommer min man att ha med henne vid joggning.

Det är så vi har tänkt att lösa det. Vi vill inte ta oss vatten över huvudet men vill så gärna ha en hund!

Jag har nu när min hund passerat 9 år börjat lämna henne hemma heltid. Tyvärr har det blivit så och det är en begränsad period på lite drygt ½ år. En tjej kommer hit och rastar henne mitt på dagen. Annars har jag pluggat, haft henne hos mamma samt jobbat deltid. Min andra hund som är yngre och inte skulle trivas med att vara ensam så länge bor hos sin extramatte :cry: Jag vet att hon har det så bra där. Men idag när jag satt och tittade på bilder på henne så undrar jag om jag är riktigt klok *suck* Vad jag saknar henne... Men till vintern så...

Vad för typ av jobb har du som tillåter hund?

Jag skulle så grymt gärna skaffa hund men vet inte hur attans jag ska lösa just dagsrutinerna eftersom jag håller på att utbilda mig till civilingenjör. Detta innebär ju ofta ett kontorsjobb i framtiden, och det känns lite magstarkt att fråga första chefen om man kanske får ha en hund också...

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 637
Senast: Rugge
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 093
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 137
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka