B

babyy

nu ska vi äntligen skaffa hund igen. men vad ska man ha för hund, dt e tre småbarn som komer att va där, så en familjehund måste dt ju vara:P men vi har redan haft en labbe jackrussel elr hu det nu stavas. så några sånna blir det inte. men vad har ni för hundar vilcka e dom bästa familjehundarna?

Sv: hund

De flesta hundar blir alldeles utmärkta familjehundar med rätt aktivering.

Om du kan svara på dessa frågor blir det lite lättare att komma med tips

• Vad vill du göra med din hund ?
  • Varför skaffar ni en hund ?
  • Vilken storlek och hårlag ?

De flesta hundar blir alldeles utmärkta familjehundar med rätt aktivering.

Om du kan svara på dessa frågor blir det lite lättare att komma med tips

• Vad vill du göra med din hund ?
  • Varför skaffar ni en hund ?
  • Vilken storlek och hårlag ?

ja vi vill ju inte göra så mycket ju typ leka gå utmed den
och varför vi vill ha hun e ju för att vi alltid har haft hund innan dom e ju bara så underbara:love:

storlek spelar igentligen ingen roll om den inte e typ världens gätte. och den kans inte ska fälla så jätta mycket men lite gör ju inget

Kolla på sällskapsraserna, men även dom raserna kräver lite mer än lek & promenader.

Någon form av hjärngympa tycker jag att varje hund är värd att få utöva!

varför inte en blandning mella schäffer , lebrados och bordercolier eller vad det heter xD

Johannes varför svarar du i sånna här gamla poster jag gjort??:S

Jag är nöjd med mina två raser. Bägge är jättebra med barn, tålmodiga till tusen! Ingen av dem är lämplig för små barn att gå ut med själv i koppel, men både är helt underbara när det gäller lek och gos. Lätta att ha med att göra, lätta att få nöjda med långsamma småbarnspromenader. Den stora kräver iallafall en egen promenad om dagen med lite fart och längd på promenaden, men hon blir inte alldeles kollrig av att vara gårds- och sällskapshund.

basse.jpg

Liten modell hund = basset hound

nyckelpiga1-2.jpg

Stor modell hund = grand danois

De är dock ganska mycket mindre i början...
sova-1.jpg

KNUFF.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 623
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 123
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka