Hund som skäller på trädgård

PrittePuff

Trådstartare
När jag släpper ut min hund på första morgonkissen på trädgården, så springer hon iväg och skäller. Till grannar och inneboendens stora förtret. Jag tänkte att jag skulle försöka träna bort det. Hur kan jag träna det?
Jag tror att hon skäller för dels jaktlusten, dels rädsla. Hon skäller aldrig på dagen, hon kan skälla när jag släpper ut henne på kvällen.
och alltid på morgonen! Hon flyger ut genom dörren och skenar runt på trädgården och skallar :(
Vi bor på landet och det är mycket djur i rörelse på och runt trädgården, harar, rävar och rådjur.

jag har tänk att ta henne i koppel och rasta henne, kanske gå ett varv på trädgården och sen se om jag kan släppa henne utan att hon skäller. men det känns inte som om jag löser själva problemet.

Sv: Hund som skäller på trädgård

Enda sättet är att inte låta hunden rusa ut! Se till att hunden är lugn, och att gå ett varv i koppel först tror jag inte är en dum idé alls.

Kräver du någon lydnad innan hon får gå ut? Om inte, testa det. Sitt - stanna kvar och inte gå före varsågod. När hunden går varsågod kan du kalla tillbaks och ge en godbit.

Tack för bra tips! Jo, hon får sitta fint innan jag skickar ut henne, det känns nästan som om det taggar henne :p

men jag ska testa att gå i koppel imorgonbitti :)

Och så ska jag testa att kalla tillbaka och ge godbit, men det får jag göra när jag inte jobbar fm :)

Har samma "problem" själv och tror absolut att koppelrastning i trädgården absolut kan hjälpa. Ett annat alternativ är att slänga ut godis/torrfoder utanför dörren som hunden får nosa upp.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 555
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 309
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 018
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar