Hund som rapar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Sannis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 4 011
S

Sannis

Jag tänkte höra om det finns någon här som har erfarenhet av hundar som rapar mycket. Vi har en tik som alltid rapat extremt mycket. Men inte tänkt så mycket på det då hon äter royal canin foder för känsliga magar.
Men nu när jag och mamma börjar tänka tillbaka så har vi kommit fram till att hon har gått ner i vikt utan att vi motionerat henne mer.
Idag såg jag även att hon måste tappat extremt mycket hår pälsen börjar bli tunn. Och hon har inte mycket underull kvar och hennes fina plym på svansen är nästan borta. Ska även tillägga att hon är lite trött och seg men det har hon alltid vart (leonberger). Kastrerad tik
Vi ska kontakta veterinären på måndag men tänkte höra om någon kan veta vad det kan vara.

Sv: Hund som rapar

Min hund blev lojare och lojare och fick sämre päls. Han visade sig ha problem med sköldkörteln och fick äta Levaxin.

Men oj!:eek: Nu blev jag orolig. Min hund brukar rapa en del, men hon har dock aldrig visat några tendenser till att tappa varken hull eller hår.

Ja jag har vart inne på sköldkörteln ett tag jag också. Då jag tycker att hon ser äldre ut än hanen som är äldre än henne.

Min mammas hand hund rapar ALLTID efter varje måltid. spelar ingen roll vad han ätit han rapar ändå. han är så charmig att han ska komma ocå tacka för maten genom att pussa en på kinden och lägga huvudet i knät och då passar han på att rapa :P

Han mår hur bra som helst, har glansig och fin päls normalhull tendens till övervikt och mår inge dåligt av sina rapar, tvärt om han verkar må bättre när han rapat!

/A

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: snöflingor
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 683
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka