Hund som nyser

Iddefixen

Trådstartare
Hunden har sedan tre dagar börjat nysa, torra nysningar. Idag är han lite blöt och rinnig om nosen, men har ingen feber. Han vill gärna gno nosen mot mattan.

Någon som vet om detta tyder på noskvalster? Om inte - vad finns det mer att välja på?

Ska ringa en veterinär på måndag.

Sv: Hund som nyser

Det är vad vi misstänker - men han saknar de där introverta nysningarna. Men det kanske inte ä något som de måste ha vid noskvalster?

Sv: Hund som nyser

hej!
låter som noskvalster, en av mina hundar har haft det för inte alls länge sedan. Lätt att bota. De flesta hundar har noskvalster men det är bara några som ger sympton på det. medicinen heter Interceptor.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
570
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
381
Senast: chimichanga
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 598
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 150
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka