Hund som jagar hästar..

Fragile

Trådstartare
Jag har en liten DSG på 1år (Agnes) och hon har varit väldigt lätt o lära o lydig, men nu har ett problem uppstått. Hon har lärt sig att när matte smackar ska hästarna gå frammåt... :smirk:
För det första går hon alltid bakom min häst o då menar jag precis bakom hennes ben, typ nosar på svansen. Min häst tycker det är bra när hon går där, bryr sig inte. Värre när hon går framför :devil:

Ja, iaf... när jag smackar skällde hon bara först (sa såklart till henne) men nu biter hon Grållan i bakbenen och morrar! :eek:

Jag tänkte på hur jag nu ska träna bort detta?
Ha henne kopplad och smacka lite då o då och tillrättavisa Agnes när hon skäller?

Det har licksom gått FÖR långt!
Tur för hunden att Grållan e så snäll... :cool:

//Mimmi

Sv: Hund som jagar hästar..

Tycker att de låter bra att du skall ha henne kopplad å smacka å tilltättavisa henne när hon gör fel. de bästa är om nån kan leda hästen framför er...

Sv: Hund som jagar hästar..

Hehe, min häst löste det där själv.... Hon gillar inte hundar, så när han skulle nosa på henne högg hon efter honom i luften och grinade fint som den pissmärr hon är... :D Tycker hästar är lite scary efter det. Jagade också ut hunden från hagen en gång när han smet in dit... :angel: :D

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 062
Övr. Hund Jag har en 2 års powderpuff omplacering. Han har blivit vanvårdad i 2 olika hem innan mig. Det gör att han nu är rädd för människor och...
Svar
19
· Visningar
2 200
Senast: purity_666
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 346
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar