hund som flyger ut!!???

Sv: hund som flyger ut!!???

koppla den i strypet också så kan hon inte komma loss. grimmor och dyl bör dock bara användas som en nödlösning ifall du inte kan hålla din hund.

jag bruka ha den dragen i strypet..
jo det vet jag därför jag ha den , för jag kan knappt hålla henne när hon se andra hundar .... det e ju inte bara för att hon e stark hon e ju vig med så hon hoppa runt och snöra sig överallt ....
jag vet inte hur många gånger jag ha ramlat över henne för att hon få sina ryk.....

jag menar att du kan fästa koppelhaken i både strypet och grimman för att förhindra att hunden tar sig loss. har ni fått kontakt med bhk ännu?

jag dra kopplet egenom öglan på strypet och sen haka fast den i grimman....
ja jag ha pratat med dom och dom kunde inte hjälp oss ... dom ville inte ha en sån hund här .. sa tjejen jag pratade med ... så jag ska ta kontakt med kalmars bk.... och se om dom kan hjälpa mig ....

kanske du skriker på din hund då lyssnar hon inte kan jag lova/Lotta

söt hund. trist att de inte kunde hjälpa dig, men ge inte upp! förr eller senare hittar du rätt. har du provat att gå in på trissas länk?

Nämen vilken liten söt plutta :) När du skrev 40 kg tänkte jag mig något mycket större!

Jag tycker du först och främst ska ta reda på om hon är osäker eller tuff när hon möter andra hundar. Oftast när hundar gör så här, så har det med osäkerhet att göra.
Man måste kolla hur hon visar tänderna, hur hon håller öronen och hur hon håller svansen. Bara för en hund visar tänderna så behöver den inte vara arg. De visar tänderna på olika sätt vid rädsla och aggresivitet.

Vilken sabla idiot du fick kontakt med! Nästan samma sak hände oss när vi ville börja träna på en klubb, men efter att ha träffat ordföranden så kände vi oss inte välkomna utan kontaktade en annan klubb istället och fick hur mkt hjälp som helst med vår omplacering.

Gör som du tänkt, ring den andra klubben så får du förhoppningsvis hjälp för du behöver träna med andra hundar för att komma till rätta med problemet. Då kan du även passa på att anmäla din lilla valp på kurs så den får en bra miljöträning. :idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 711
Senast: fixi
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 165
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 547
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 845
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar