Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results
Jag har varit begåvad med väldigt lättlärda djur innan, både hästar och hundar. Nu har jag en svårare häst och en svårare hund. Det är kanske nyttigt, men jag blir så frustrerad när saker inte funkar! Att prova samma sak om och om igen och tro att det helt plötsligt ska fungera är inte min grejj.
Jag lever lite efter
Och ja... Får jag inte en metod att funka så vill jag prova nästa, men med hundar är min lista på "nästa metod" ganska så kort, och då tappar jag lätt humöret.
Får jag inte en metod att funka så vill jag prova nästa, men med hundar är min lista på "nästa metod" ganska så kort, och då tappar jag lätt humöret.
Omöjligt att få hunden att trivas i en korg?
Tråkigt att träna?
Mysa i sängen för att DU vill ha det så?
Att din hund är så beroende av dig är för du har gjort henne sån. Du har skapat det här beteendet och sen klagar du på det och vill ha hjälp med det, men bara på ett sätt som DU tycker är roligt
Du har en negativ inställning till alla tips som varit bra för hunden och bortförklarat dom och det är helt enkelt för de antingen kostar pengar eller är tråkiga för DIG.
Din hund kommer fortsätta vara sån här för du vill ju inte ens försöka ändra på någonting
Så det är klart att det är skillnad. Nu fick jag dock en hund som var mer krävande än jag hade räknat med, och jag försöker hitta en lösning. Som motion så tycker jag att följa med på ridturer och några promenader borde räcka även till en energisk hund faktiskt.
Jag ser helst att hunden inte är en utmaning.