Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller helt med. Jag ser två hundar som är missnöjda, oroliga och väldigt uppvarvade. Att försöka bestraffa bort det är typ som att skälla ut ett litet barn som är rädd för "monstret" under sängen => kommer inte leda till något annat än ännu mer oro och stress.
Att hunden är envis är väl ett ypperligt skäl till att INTE gå in och skapa konflikter med hjälp av korrigeringar.
Jag har helt misslyckats med att se hundar korrigera varandra genom att bära i nackskinnet. Gud vad begränsad jag känner mig nu. Vart kan man ta del av dessa lärorika erfarenheter?
I mina ögon beskriver ni hundar med stora problem. Brist på genomtänkt aktivering, berikning och avkoppling. Det är knappast nått hundindividerna ska straffas för, sök hjälp av en utbildad och välrenommerad instruktör som kan berätta vad och hur ni ska göra annorlunda för att förbättra livskvaliteten för era hundar.
Lägg en ljudridå; alltså låt det inte vara knäpptyst, utan ha TV eller musik med lite lagom volym på hela tiden. Det dämpar de plötsliga ljuden utifrån. Om det inte blir så stor skillnad mellan ljud - inte ljud, så blir det inte lika spännande. Sen om hon far upp och skäller så säg bara lugnt att "jaja, det räcker nu, det var ingenting" - alltså hon var duktig som talade om att hon hörde nåt och nu vet du det. Jobbet rapporterat och avslutat.lyssnar efter ALLT man kan skälla på och börjar rå skälla vi minsta lilla knäpp (som hon aldrig annars reagerar på) går jag upp och slår på tv och degar där framför kan hon sova i soffan bredvid mig i 2 timmar utan att ens röra en fena,
Jag är perfektionist, framförallt med mina djur, oavsett djurart. Jag vill i regel att jag bara ska behöva tänka så ska de utföra, helst i samma stund som jag tänker det.
KL
Jag är perfektionist, framförallt med mina djur, oavsett djurart. Jag vill i regel att jag bara ska behöva tänka så ska de utföra, helst i samma stund som jag tänker det.
.