Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår inte vartifrån du har fått att jag inte belönar henne? Det har jag inte skrivit, däremot använder jag inte GODIS. Och jag använder mig av både negativ och positiv förstärkning. Positiv när hon gör rätt, och negativ när hon gör grava fel.
När jag provade att försöka trötta ut henne så red jag 2 olika hästar, ca 1-1,5 h st, och jag uppskattar att sträckan totalt kom upp i iaf 2-2,5 mil.
HeddaVovven: Jag skrev väl från början att hon är ganska trög Hon lär sig väldigt lätt om jag blir arg på henne. Försöker jag med en ängels tålamod att bara köra med positiv förstärkning så fastnar det inte. Eller snarare, hon ser ingen anledning att göra som jag säger då antar jag.
Jag vill att hunden ska lyda mig för att jag är rolig, inte för att jag håller i en godis. För det funkar det med, men helt seriöst, jag orkar inte med att börja om från början när man tar bort godiset. Då kan jag lika gärna bara lära in saken en gång, istället för 2.
Problemet är väl lite att jag inte exakt vet vad det är för raser i henne. Enligt annonsen var det pudel/papillon, och jag kan säga säkert att det inte stämmer. Pudel är det säkert, eller någon annan pälshund som inte fäller. De hundarna är ju dock hyfsat lika i temperament och användbarhet, så det spelar kanske mindre roll.
Sedan tror jag att det kan vara jack russel, jag tycker hon ser lite sån ut. Ska se om jag kan ta nån bild där hon står så ni ser hon är byggd. Min mamma tror på Tax, men det gör inte jag. Hon har ingen direkt jaktinstinkt att tala om (tack o lov).