Ja, som rubriken över beskriver, undrar jag hur det funkar att ha hund i lägenhet i stan? Hur tycker du det funkar? Hur stort bor du? Har du några svårigheter pga. att du bor i lägenhet i staden du bor i?
Har så många frågor som snurrar, men kan bara komma på dessa nu. Vore intressant och veta vad ni tycker!
Tacksam för svar!
Den enda nackdel jag kan komma på med att ha hund i lägenhet är att man inte kan ha hundgård. Det ger en större svårighet i var man gör av hunden medan man arbetar. Själv har jag tur och kan ha med dem.på jobbet, annars vette sjutton var jag skulle göra av dem.
I övrigt är det mest min lathet som ser fördelar med hus. Skönt att bara kunna släppa ut hundarna och låta dem röja och rasta. Å andra sidan måste ett hus tas omhand och det verkar ännu jobbigare än att ta sig ut på kissrundor.
Just nu bor jag med två hundar på 60 kvadrat. Har haft tre tidigare i den här lägenheten och även två på 35 kvadrat. Dock skulle jag inte vilja bo flera trappor upp. Det blir för trixigt under valptiden. Har gjort det och gör det inte igen.