Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle det vara olämpligtJag såg ett inlägg på en sajt om en som var ute och red med sin hund i koppel. Jag tycker att det verkar olämpligt, men jag kanske överreagerar. Är det fler här som rider med kopplad hund?
Milene
Jag tänker att hunden kan springa runt benen på hästen, bli trampad, snärja in hästens ben i kopplet etc.Varför skulle det vara olämpligt
Jag tänker att hunden kan springa runt benen på hästen, bli trampad, snärja in hästens ben i kopplet etc.
Fast cykeln är ju lite mindre benägen att röra sig oberäkneligt och trassla in sig än hästen tänker jag. Jag skulle aldrig rida med koppel heller, då får hunden hellre stanna hemma.Springa runt benen eller bli trampad på kan den även som lös.
Ser ingen större risk i att rida med kopplad hund än att cykla med kopplad hund. De lär sig fort var deras placering mot häst/cykel ska vara. Fördelen är att de blir förhindrade att sticka efter vilt eller mötande hundar och människor.
Jag tänker att det beror på väldigt många faktorer och går inte att svara på generellt. Är hunden och hästen tränad för uppgiften, sker ridningen på lämplig plats etc.Jag tänker att hunden kan springa runt benen på hästen, bli trampad, snärja in hästens ben i kopplet etc.
Jag tänker att riskerna vid cykling är mindre framförallt eftersom cykeln är ett dött ting, jämfört med en häst och att längden på kopplet blir ju betydligt kortare vid cykling = mindre som kan trassla.Springa runt benen eller bli trampad på kan den även som lös.
Ser ingen större risk i att rida med kopplad hund än att cykla med kopplad hund. De lär sig fort var deras placering mot häst/cykel ska vara. Fördelen är att de blir förhindrade att sticka efter vilt eller mötande hundar och människor.
Jag tänker att riskerna vid cykling är mindre framförallt eftersom cykeln är ett dött ting, jämfört med en häst och att längden på kopplet blir ju betydligt kortare vid cykling = mindre som kan trassla.
Vad spännande att det finns så många olika åsikter!
Har ingen varit med om nån incident då?
Jag såg ett inlägg på en sajt om en som var ute och red med sin hund i koppel. Jag tycker att det verkar olämpligt, men jag kanske överreagerar. Är det fler här som rider med kopplad hund?
Milene