Sv: Hund i bur
Mycket svårt att tro på det där faktiskt. Ett omhändertagande görs inte bara sådär.
Ynkande? Att de är rejält underbemannade är ett faktum och ett stort problem.
Har det kommit in en anmälan så ska de åka ut.
Prejudikat eller ej men i vart fall vid ett tillfälle har följande hänt:
Hundägare som håller på att bygga om får besök av länsstyrelsens inspektörer som konstaterar att 2 mindre hundar sitter i bur. Ägaren upplyses om att det är olagligt och förklarar då att det beror dels på att det just då fanns oskyddad el i bostaden pga renoveringsarbetena samt att hundarna tränades inför utställning. Hundarna togs trots förklaringen omhand eftersom all burförvaraing utöver det som citerats i tidigare inlägg är olagligt. Åtal har väckts men har ännu inte behandlats i rätten. Så jag tror inte du behöver vara tveksam...
Sen kan jag personligen tycka att det är men det är oväsentligt vad jag tycker. Sen är det upp till var och en hur den gör.
Mycket svårt att tro på det där faktiskt. Ett omhändertagande görs inte bara sådär.
Med tanke på djurskyddsinspektörarenas ständiga ynkande om att att de är så dränkta i arbeten att de inte hinner med, borde det finnas betydligt allvarligare "burärenden" att lägga fokus på än något som antagligen inte kommer leda någon vart för att det tar ut sig mot en annan lag.
Ynkande? Att de är rejält underbemannade är ett faktum och ett stort problem.
Har det kommit in en anmälan så ska de åka ut.