Hund eller varg ?

Sv: Hund eller varg ?

Som sagt.. En hane kan bli mer än 65 + (64 inom standarden) och inte vet jag... Är detta en tjock hundtyp?

dotw-asele-11.jpg

Vuxen hane, vuxen man, hunden lägre än maxhöjden för hane

090203-molly-1.jpg

090203-molly-9.jpg

090203-molly-10.jpg

Vuxen tik, inom maxhöjd för tik

Synd att man måste funderar på vad en hund är avlad för att göra, och inte bara kan gå efter utseende när man tar hem dom, för det är en grymt läcker hund/ar att se på :)

/Camilla

Synd att man måste funderar på vad en hund är avlad för att göra, och inte bara kan gå efter utseende när man tar hem dom, för det är en grymt läcker hund/ar att se på :)

/Camilla

Fast de flesta jakthundar jagar väl bara några veckor om året? Övrig tid sitter de i hundgård och skäller...:( iaf där jag kommer ifrån.

Fast de flesta jakthundar jagar väl bara några veckor om året? Övrig tid sitter de i hundgård och skäller...:( iaf där jag kommer ifrån.

Mina jagar från det att grävlingsjakten börjar 1/8 och åtminstone tills älgjakten slutar i januari och så jagar de flesta som jag känner.

090928-gravling.jpg

Grävlingsjakt med ställande hund är rätt så vanligt faktiskt och den slutar inte förrän 15/2 :cool:

Fauvarna & Rödingen jagar regelbundet hela sina respektive säsonger de med.

Förutom jakt så aktiverar också de flesta jägare sina hundar rätt bra med olika saker året om.

Men visst finns det stolpskott som bara låter hundarna stå, men så har sådana sällan bra hundar heller :angel:

Senast ändrad:

Så har inte jägarna i min närhet heller hund. Dom lägger otroligt mycket tid på sina hundar. Det är bara en idiot som tror hunden kan göra ett bra arbete utan någon träning.

/Camilla

Oavsett om man har grävling eller inte, så är älg och fågeljakten ganska lång, utom i söder där den är kortare och fakta kvarstår: om man inget gör med sin jakthund så får man en mkt dåligt fungerande hund i skogen = inget en jägare vill ha, så de flesta är faktiskt rätt bra på att både träna och aktivera sina jakthundar.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 752
Senast: fixi
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 297
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Familjen är sjukt sugen på hund. Tankarna har funnits länge på hund men tajmingen har inte varit rätt. Nu känns det som vi är i ett läge...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 612
Senast: Miks
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 380
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka