Hund besatt av mössa och vantar

Bipo

Trådstartare
Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det så blir hon nästan frustrerad, sliter grejerna ur näven på mig och springer runt och viftar på svansen. Hon har till och med tagit mössan från mitt huvud :rofl: är det någon som kan förklara den här besattheten? Hon blir glad när jag kommer hem men hälsar knappt eftersom hon bara vill ha vantarna, och när hon lyckats stjäla dem springer hon iväg viftandes på svansen. Hon tuggar inte sönder utan håller bara i grejerna och sover med dem i munnen

Har en sån jag med kastar jag inte vantarna i munnen på henne när jag klär av mig står hon och blänger på mig.
Men jag tycker inte det är konstigare än att dom är bolltokiga, leksaker som leksaker.

Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det så blir hon nästan frustrerad, sliter grejerna ur näven på mig och springer runt och viftar på svansen. Hon har till och med tagit mössan från mitt huvud :rofl: är det någon som kan förklara den här besattheten? Hon blir glad när jag kommer hem men hälsar knappt eftersom hon bara vill ha vantarna, och när hon lyckats stjäla dem springer hon iväg viftandes på svansen. Hon tuggar inte sönder utan håller bara i grejerna och sover med dem i munnen
Här har vi en som ska slita scrunchien ur håret på mig 😅
Om du vill att beteendet ska sluta så hade jag gett hunden något annat att bära runt på istället. Typ en liten dummy eller leksak. Du kan ju bära den i fickan ett tag så den luktar av dig.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 344
Senast: Tonto
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 193
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 030
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30