hund+bebis

Status
Stängd för vidare inlägg.

wtf

Trådstartare
ni med små bebisar och hund (mellanstor), vad har ni för bil?

sitter och funderar på hur man ska få plats med både vovve i bilbur och en barnvagn i en baklucka :p
 
Sv: hund+bebis

Det går utmärkt om du har en stor kombi. Vi har en Volvo 745:a och vagn och hundbur är inga problem. Likaså med Passat variant och Volvo 855/v70.

En sak jag däremot undrar över, får man plats med syskonvagn och hund i ett kombiutrymme???? :eek:
 
Sv: hund+bebis

när det ändå finns en sån här tråd:angel: ...

Tips på en billig bil som är billig i föräkring och bensin mottages tacksamt! Kombi med plats för barnvagn och hundbur...
 
Sv: hund+bebis

Kanske inte den billigaste bilen, men tycker V70 är toppen. Har en -00, kan man få för en 70 - 75 000 i dagsläget. Drar ca 0,7 vid landsvägskörning och 0,9 vi stadstrafik. Betalar knappt 4 000,-/år i helförsäkring. Skatten på ca 1 850,-. Servicen är också billigare än på många andra märken, dock är det sura pengar varenda gång. Ett stort plus är ju att Volvo räknas som en säker bil, viktigt iallafall för mig.
 
Sv: hund+bebis

Tips på en billig bil som är billig i föräkring och bensin mottages tacksamt! Kombi med plats för barnvagn och hundbur...

Volvo 745/945/855. Kanske inte jättebilliga i bensin iom att det är äldre bilar. Vår 745:a är jätte billig i försäkring jämfört med våra tidigare bilar. Och så är de relativt billiga i inköpa och stora kombidelar. Inga problem med hundbur och barnvagn. Dessutom är det säkra bilar trots att de tillhör den "äldre skaran".
 
Sv: hund+bebis

nja. 70 000 är något mer än vad vi har råd med. tänkte mer på nått i 10 000 kr klassen=)
 
Sv: hund+bebis

jag e kass på bilar. vilka priser ligger dom på?=)
 
Sv: hund+bebis

jag e kass på bilar. vilka priser ligger dom på?=)

En 745:a kan du få för 10 000:- eller både mer/mindre. Givetvis beroende på vilket skick du vill ha på bilen.
Vi är supernöjda med vår. En trotjänare som går i alla väder, en gammal bil som man inte behöver vara så rädd om och kanonbra att dra häst med. Dessutom är kombidelen stor. Och den är lättmekkad om man kan lite om bilar.
 
Sv: hund+bebis

En sak jag däremot undrar över, får man plats med syskonvagn och hund i ett kombiutrymme???? :eek:

Om man kan tänka sig att ha hunden liggande ovanpå vagnen så går det!

Tro mig, vi har kollat de flesta kombi bilarna, ingen räckte till.

Vårt val blev en Ford Galaxy. Där går hundbur, vagn på högkant och storhandlingskassar in utan problem. :)

Galaxyn var exakt det vi ville ha. Större än en kombi men inte lika stor som många av de andra minibussarna.

/Timsetim
 
Sv: hund+bebis

Jag var jättenöjd med vår 855! Slukar det mesta i bagageutrymmet. Utom tvillingvagn och hundbur då! ;) Lite ledsen för att vi måste sälja den.

/Timsetim
 
Sv: hund+bebis

Vi hade en Volvo V70 när vår dotter var bebis. Den köptes ny (makens tjänstebil) och förseddes då med Volvos hundbur (dvs en gallervägg som delade av bagageutrymmet i två delar, samt gallerdörr till "ena sidan"). Barnvagnen (Emmaljunga) fick precis plats bredvid hundburen, och man kunde lägga lite saker i och ovanpå vagnen. Funkade utmärkt!
 
Sv: hund+bebis

Jag har en WV-buss som är perfekt för mig. Får plats med stor hundbur, och dessutom vagnen ståendes, det är super att slippa fälla ihop den. Bussen har med föraren fem platser, men med extrasätet åtta. (Dock måste antingen hundburen eller barnvagnen plockas ut om man ska ha in extrasätet). Räknar med att kunna ställa även syskonvagnen senare i sommar om vi kortar in hundburen ett par centimeter.
 
Sv: hund+bebis

Vi har ingen bur, men en gigantisk schäfer, och han får plats utan problem med vagnen i bagaget. Han har halva bagaget kvar när vi har ställt in vagnen. Vi har en ford focus -02.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 814
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 898
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Modest
·
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 885
Senast: L(i)FE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp