Hund bajs!!

H

hasselby

Ja just det hund bajs! jag råkar vara en av de hunägare som plockar upp efter min hund. Men vi bor i ett bostadsområde inte så gott om hund tunnor. Men det finns en lämplig en liten bit ifrån våran lägenhet. Ja bra! Men det är någon några som slänger en massa mat rester precis vid tunnan. Det är nya köttbitar och strunt varje kväll. Och jag blir mer och mer arg. Dels för att jag har en hund valp som för det första inte ska gå så långt, och bredvid ligger ett sophus. Tänk om valpen får i sig tex ett kyckling ben!!! Och nu vill jag ju inte plocka upp skiten för att jag inte vill gå dit och slänga den! Har tänkt att sätta upp en lapp, men då kanske jag går för långt´. Men jag e trött på att dom använder gräsmattan som kompost:mad:
Riktigt irriterad hundägare

Sv: Hund bajs!!

Kan du inte be värden sätta upp en skylt vid tunnan att denna är till för hundbajs och inte hushållsavfall. De tycker förstås att det är för långt till soprummet. Såna är många idag, slappa, slöa och likgiltiga tyvärr.

Jag förstår att du är irriterad om de lägger matresterna på marken BREVID hundtunnan, verkar ju fullständigt idiotiskt. Men att du skriver att du inte ska gå så långt för din hund är en valp, det förstod jag inte. Det är väl inte deras fel?

Ullis

Och sen spelar det ingen roll om jag har 10 valpar el stora hundar.. Jag ska väl inte behöva springa över halva stan för att kasta skiten! Då får det va! Och alla hundar e ju valp någongång. Det e ju knappast någons fel!!

Men det e så himla viktigt att vi hundägare plockar upp. Annars e det väldigt många sura miner.. Men i ett sådat här fall e det lugnt..:smirk:

Kan du inte be värden sätta upp en skylt vid tunnan att denna är till för hundbajs och inte hushållsavfall. De tycker förstås att det är för långt till soprummet. Såna är många idag, slappa, slöa och likgiltiga tyvärr.

Fast i detta fall måste man gå förbi soprummet för att komma till gräsmattan.. Så dom som kastar tror väl dom matar något eller nåt:rofl:

Fast i detta fall måste man gå förbi soprummet för att komma till gräsmattan.. Så dom som kastar tror väl dom matar något eller nåt:rofl:

Så är det här också. Snubblar över hela limpor ibland...

Vad förutom råttor äter mjukt bröd ute? :confused: Vad är det dem matar?

(Ja kvarterets mattokiga retrievers förstås...)

Jag förstår att du är irriterad om de lägger matresterna på marken BREVID hundtunnan, verkar ju fullständigt idiotiskt. Men att du skriver att du inte ska gå så långt för din hund är en valp, det förstod jag inte. Det är väl inte deras fel?

Ullis
tror hon menar att det är lagom valp-promenad till den soptunnan, men hon kan inte gå dit eftersom att det ligger mat överallt, och till nästa hundbajstunna är det för långt för valpen att gå..

Vad förutom råttor äter mjukt bröd ute? :confused: Vad är det dem matar?

fiskmåsar och duvor brukar vara väldigt förtjusta i det. Speciellt kl. 6 på lördagsmornar. :crazy:

Hade samma problem där jag bodde förut. Misstänker att någon matade småfåglar, eller nåt åt det hållet, med lite fel resultat.

Hunden brukade även hitta "trevliga" ben, oftast fläskben, lite varstans på gräsmattan.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 677
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
21 732
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka