Hudvårdstråden 2

Okej, nu är det gjort. Pannan är under tämjning :D
Kände mig mer avslappnad i pannan direkt efter. Knappt placebo :laugh:
Ska bli några spännande dagar nu och se hur det utvecklas! Vi började med en lightvariant, men hon tog lite mer mellan ögonbrynen än vad hon först tänkt, pga onödigt stark muskulatur :p bokade ett ÅB om två veckor, så får vi se om jag vill fylla på mer då eller om något behöver justeras.
Vad kul! Hoppas på bra resultat.
Hur tyckte du det kändes smärtmässigt? Har för mig att du frågade det tidigare 😄
 
Vad kul! Hoppas på bra resultat.
Hur tyckte du det kändes smärtmässigt? Har för mig att du frågade det tidigare 😄

Tack!
Jag tyckte inte det gjorde ont, typ som att vaccineras? Tror det var någon som liknande det vid det här :) ljudet var lite obehagligt dock, när nålen gick genom huden. Som när man bryter av en varmkorv, fast jättetyst :laugh:
 
Jag kämpar på med aknebehandling men tycker faktiskt att jag börjar se lite resultat efter en månad med Differin och en vecka med Basirontvätt. Har i princip bara akne längs käklinjerna men upplever att övriga huden har fått en boost och blivit så himla fin. Retinoider alltså :love:
 
Dag 5 med botox och nu börjar det synas resultat :D är än så länge nöjd, känns väldigt lagom! Kanske att jag t om kommer vilja ta lite mer på rynkan mellan ögonbrynen. Det kan ju hända en del fortfarande som jag förstått det, så jag är fortsatt taggad på förändringen.

Otroligt att de vecken i pannan som jag var rädd hade hunnit bli permanenta, redan är så gott som osynliga?
 
Jag har världens enklaste hud rutin justnu som är en mild pro biotisk ansikts tvätt först. Och sen en ögon kräm och sen ansikts kräm.
Och kanske max 1-2 gånger i veckan så har jag ett serum som har salicyl syra och nåt merq som jag har bara där jag kan få "dålig" hy.
Men jag skulle vilja testa nånting mera bara för att det är kul och för att ta hand om huden lite extra osv. Men jag vet inte riktigt vad så undrar om nån har nåt tips som man kan lägga till? 🙂
 
Jag har världens enklaste hud rutin justnu som är en mild pro biotisk ansikts tvätt först. Och sen en ögon kräm och sen ansikts kräm.
Och kanske max 1-2 gånger i veckan så har jag ett serum som har salicyl syra och nåt merq som jag har bara där jag kan få "dålig" hy.
Men jag skulle vilja testa nånting mera bara för att det är kul och för att ta hand om huden lite extra osv. Men jag vet inte riktigt vad så undrar om nån har nåt tips som man kan lägga till? 🙂
Fuktserum?
Typ Puritos Centella?
 
Fuktserum?
Typ Puritos Centella?
Tack för tipset! Jag kollade lite och det verkar ju bra. Men kanske lite dyrt men om det är bra så kanske det är värt det 🙂
Men där jag läste så stog det att det inne håller kolagen. Och jag vet inte riktigt vad det är om det är nåt "starkt" eller hur det funkar? Alltså som tillexempel retinol und viker jag. Är kolagen nåt sånt eller är det "snällt"?
 
Tack för tipset! Jag kollade lite och det verkar ju bra. Men kanske lite dyrt men om det är bra så kanske det är värt det 🙂
Men där jag läste så stog det att det inne håller kolagen. Och jag vet inte riktigt vad det är om det är nåt "starkt" eller hur det funkar? Alltså som tillexempel retinol und viker jag. Är kolagen nåt sånt eller är det "snällt"?
Nej det är ett jättesnällt fuktserum utan några aktiva ingredienser. Utan enbart fuktgivande och lugnande för huden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 174
Kropp & Själ Vad ska man göra om man har tinnitus?
Svar
12
· Visningar
612
Senast: aglaonema
·
R
Kropp & Själ Hur gör man för att komma över mobilberoende? Vad fungerar? Jag har till och med en app som blockar appar och hemsidor, men när jag är...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 475
Senast: Praeterea
·
Kropp & Själ Älska är kanske för mycket men åtminstone tycka om sig själv? Hur gör man? Hur lär man sig?
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 055
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp