Hudvårdstråden 2

Dag 5 med botox och nu börjar det synas resultat :D är än så länge nöjd, känns väldigt lagom! Kanske att jag t om kommer vilja ta lite mer på rynkan mellan ögonbrynen. Det kan ju hända en del fortfarande som jag förstått det, så jag är fortsatt taggad på förändringen.

Otroligt att de vecken i pannan som jag var rädd hade hunnit bli permanenta, redan är så gott som osynliga?

Fortsätter min botox-dagbok :D
Är så himla nöjd med resultatet i pannan! God effekt men utan att direkt synas för den som inte vet att jag gjort det.
Frågade min mamma häromdagen vad hon tyckte om mitt resultat, och hon blev helt förvånad över att det redan var gjort - hon såg inget förrän jag påpekade det och visade att jag numera har normal rörlighet i ansiktet i stället för helt överrörlig som tidigare :laugh:
Har varit och fyllt på lite mellan ögonbrynen idag på återbesöket, hade väldigt starka muskler där som sagt och det behövdes lite till. Väldigt nöjd :)
 
Jag har riktigt djupa och mörka ringar under ögonen. Finns det någon kräm eller liknande som hjälper eller är det fillers som gäller? Jag har försökt googla men jag är totalt okunnig på hudvård då jag aldrig har behövt göra något alls mer än blaska av smutsen
 
Jag har riktigt djupa och mörka ringar under ögonen. Finns det någon kräm eller liknande som hjälper eller är det fillers som gäller? Jag har försökt googla men jag är totalt okunnig på hudvård då jag aldrig har behövt göra något alls mer än blaska av smutsen

Jag har (enligt mig själv) relativt "djupa" underögon, vilket också förstärks av att jag har lite annan hudton på ögonlocken. Och tydliga linjer under ögonen, som gör att jag ser väldigt många år äldre ut om jag sminkar området. Såvitt jag lyckats hitta så är det fillers, smink eller operation som gäller. Fillers har jag tyvärr sett många inte så lyckade resultat av, och jag har hellre rynkor och lite djup än "kuddar"..och operation (i mitt fall för att minska lite på huden på undre ögonlocket) skulle jag aldrig våga. Mörka ringar är väl i princip att blodkärl etc lyser igenom huden, så jag tänker att det är svårt att få bort med hudvård.
 
Jag har (enligt mig själv) relativt "djupa" underögon, vilket också förstärks av att jag har lite annan hudton på ögonlocken. Och tydliga linjer under ögonen, som gör att jag ser väldigt många år äldre ut om jag sminkar området. Såvitt jag lyckats hitta så är det fillers, smink eller operation som gäller. Fillers har jag tyvärr sett många inte så lyckade resultat av, och jag har hellre rynkor och lite djup än "kuddar"..och operation (i mitt fall för att minska lite på huden på undre ögonlocket) skulle jag aldrig våga. Mörka ringar är väl i princip att blodkärl etc lyser igenom huden, så jag tänker att det är svårt att få bort med hudvård.
Samma här, plus att jag hatar känslan av smink i ansiktet. Jag har sett att det ska finnas krämer som ska få bort färg och fylla ut men det har varit på typ instagram och liknande så inget jag vågar lita på att beställa för dyra pengar så tänkte om någon här har koll. Fillers har jag också noll erfarenhet av och det är alldeles för dyrt, men just nu mår jag så dåligt av hur mina ögon ser ut så jag ändå funderar på det
 
Jag har riktigt djupa och mörka ringar under ögonen. Finns det någon kräm eller liknande som hjälper eller är det fillers som gäller? Jag har försökt googla men jag är totalt okunnig på hudvård då jag aldrig har behövt göra något alls mer än blaska av smutsen
Fillers under ögat är lurigt, för tekniskt sett behöver du lossa (genom operation isåfall, men jag vet inte om det utförs inom kosmetik) bindväven som fäster i benet under ögonen för att fylla ut mörka ringar under ögonen. Det fillers kan göra är fylla lite under/bredvid - bara så att du har med dig en realistisk bild av vad som kan åstakommas.

Jag hade satsat på smink, och sömn. Har själv mer ytliga kärl under ögonen och det är genetiskt. Men dålig sömn får de att se hundra gånger djupare ut.
 
Samma här, plus att jag hatar känslan av smink i ansiktet. Jag har sett att det ska finnas krämer som ska få bort färg och fylla ut men det har varit på typ instagram och liknande så inget jag vågar lita på att beställa för dyra pengar så tänkte om någon här har koll. Fillers har jag också noll erfarenhet av och det är alldeles för dyrt, men just nu mår jag så dåligt av hur mina ögon ser ut så jag ändå funderar på det
Jag har får också mörka ringar i perioder. Nu är en sådan.
Jag har inte hittat någon hudvård som hjälper. Är jag brunutansolad syns det så klart mindre. Men annars är det bara smink som funkar. Jag gillar inte produkter med hög täckning, vare sig foundation eller concealer. Vill ha lätt iom känns kakigt annars.
Jag brukar ha YSL Touche Eclat Highlighter/concealer. Den är rätt lätt. Men innehåller ljusreflekterande partiklar som gör att man inte ser så sliten ut.
Jag ville se om något billigare man hävdar har samma egenskaper skulle vara bra. Jag bor avsides utan sminkbutiker att prova i. Så jag beställde hem Loreals True Match eyecream in a concealer. Först blev jag jättebsviken iom att den ljusaste färgen var för mörk för mig. Den var lite aprikos. Men den blev skitbra som colour-corrector just mot de mörka cirklarna! Jag har testat blanda in lite antingen YSL Touche Eclat eller Elfs Brightening Concealer Pen. Det blev faktisk himla bra. Och ger inte så tung känsla.
 
Fillers under ögat är lurigt, för tekniskt sett behöver du lossa (genom operation isåfall, men jag vet inte om det utförs inom kosmetik) bindväven som fäster i benet under ögonen för att fylla ut mörka ringar under ögonen. Det fillers kan göra är fylla lite under/bredvid - bara så att du har med dig en realistisk bild av vad som kan åstakommas.

Jag hade satsat på smink, och sömn. Har själv mer ytliga kärl under ögonen och det är genetiskt. Men dålig sömn får de att se hundra gånger djupare ut.
Ok 😕 Det jag har läst så verkar det vara lätt med sk tear through, men det är ju från sådana som utför det så de skriver ju såklart inte om hur vanligt det är att det blir fel.
Jag har djupa gropar, troligen pga mångårigt användande av ögonfransserum, och det är groparna som stör mig mest. Det mörka går upp och ned, men groparna är alltid där
Jag har får också mörka ringar i perioder. Nu är en sådan.
Jag har inte hittat någon hudvård som hjälper. Är jag brunutansolad syns det så klart mindre. Men annars är det bara smink som funkar. Jag gillar inte produkter med hög täckning, vare sig foundation eller concealer. Vill ha lätt iom känns kakigt annars.
Jag brukar ha YSL Touche Eclat Highlighter/concealer. Den är rätt lätt. Men innehåller ljusreflekterande partiklar som gör att man inte ser så sliten ut.
Jag ville se om något billigare man hävdar har samma egenskaper skulle vara bra. Jag bor avsides utan sminkbutiker att prova i. Så jag beställde hem Loreals True Match eyecream in a concealer. Först blev jag jättebsviken iom att den ljusaste färgen var för mörk för mig. Den var lite aprikos. Men den blev skitbra som colour-corrector just mot de mörka cirklarna! Jag har testat blanda in lite antingen YSL Touche Eclat eller Elfs Brightening Concealer Pen. Det blev faktisk himla bra. Och ger inte så tung känsla.
Ska kolla upp dem mer. Jag orkar oftast inte använda smink och jag hatar känslan, men touche eclat såg lätt ut med att det var en penna. Måste man ha pudel på den eller håller den ändå? De concealers och foundations jag har provat har bara kladdat bort direkt om jag inte har ett halvt ton puder ovanpå
 
@Lyan Det verkar också finnas en hel del plastikkirurger som slutat att lägga fillers under ögat (tear through). Tipsar om att kika på Youtube (de jag tittat på är amerikanska kirurger).
Jag försöker inte att få dig att låta bli, alls, men tänker att det är viktigt att ha båda sidor (både fördelar och risker) i tanken. Bara omtanke :heart .
 
@Lyan Det verkar också finnas en hel del plastikkirurger som slutat att lägga fillers under ögat (tear through). Tipsar om att kika på Youtube (de jag tittat på är amerikanska kirurger).
Jag försöker inte att få dig att låta bli, alls, men tänker att det är viktigt att ha båda sidor (både fördelar och risker) i tanken. Bara omtanke :heart .
Oki 😕
Det är lugnt 💖 Det är ju just för- och nackdelar och risker jag har försökt leta efter för jag vill inte lägga flera tusen av mina sparade pengar på något som har stor risk att göra det värre istället för att hjälpa. Har du något tips på någon bra video eller kirurg? Jag brukar titta lite på Dr Youn när jag får upp honom på Facebook och han verkar duktig och ärlig, men har inte hittat något med just tear through från honom. Det var genom honom jag fick reda på risken med att ögonfransserum kan ge gropar under ögonen
 
Jag börjar redan känna av att huden påverkas av cyton, jag behöver nog uppdatera duschen med supermilda produkter men vilka då?
Decubal Shower & Bath Oil är väldigt snäll och utan parfym och tvål. Lämnar ingen hinna på huden efter att den tvättats bort.

Om man hellre använder duschgel tycker jag mycket om Aveeno Skin Relief Moisturising Body Wash. Också den utan parfym och tvål.
 
Ok 😕 Det jag har läst så verkar det vara lätt med sk tear through, men det är ju från sådana som utför det så de skriver ju såklart inte om hur vanligt det är att det blir fel.
Jag har djupa gropar, troligen pga mångårigt användande av ögonfransserum, och det är groparna som stör mig mest. Det mörka går upp och ned, men groparna är alltid där

Ska kolla upp dem mer. Jag orkar oftast inte använda smink och jag hatar känslan, men touche eclat såg lätt ut med att det var en penna. Måste man ha pudel på den eller håller den ändå? De concealers och foundations jag har provat har bara kladdat bort direkt om jag inte har ett halvt ton puder ovanpå
Ja alltså det jag tycker de inte är så tydliga med är att just att gropen går inte att fylla i på ett sådant sätt som de flesta nog får bilden av att en tear-trough gör, eller bör göra. På vissa har det nog en viss hjälpande effekt att få filler omkring det området, men det är individuellt och man bör ha realistiska förväntningar. ♥️

Här en video som berör lite av det jag nämnt:

Här en video med någon som utför injektionerna, före och efter. Vet inte vem personen är men tycker den är informativ om var det läggs:
 
Jag har riktigt djupa och mörka ringar under ögonen. Finns det någon kräm eller liknande som hjälper eller är det fillers som gäller? Jag har försökt googla men jag är totalt okunnig på hudvård då jag aldrig har behövt göra något alls mer än blaska av smutsen
Förutom att sova bra, dricka ordentligt med vatten och så vidare så kanske träning kan hjälpa något. Styrketräning kan ge tjockare hud enligt en artikel jag läste i någon av natures tidningar för något år sedan, så om du inte redan tränar kanske det kan göra lite skillnad åtminstone. Men det kräver att man håller på ett tag, i studien tränade de två gånger i veckan under ett halvår ungefär om jag minns rätt (vet inte heller hur skillnaden såg ut rent visuellt för man jämförde inte bilder utan mätte i mm, analyserade blod och så vidare). Och det skulle specifikt vara just styrka har jag för mig, iallafall om man ville motverka tunn hud, för uthållighetsträning hade visserligen också flera positiva effekter men gav inte just tjockare hud. Träning ger förstås generellt en rad hälsofördelar med så det är väl också en fördel i jämförelse med fillers, krämer och annat.
 
@Lyan ska tillägga att jag själv funderat på tear trough filler tidigare, så jag förstår den jobbiga känslan av att ha mörka ringar under ögonen och känner med dig. Jag önskar alla potentiella fillers kom med rådgivning hos läkare, för filler kan nog hjälpa en del och andra inte, beroende på vad man hoppas åstadkomma. Det skulle behövas mer vägledning inom fältet.
 
@Lyan ska tillägga att jag själv funderat på tear trough filler tidigare, så jag förstår den jobbiga känslan av att ha mörka ringar under ögonen och känner med dig. Jag önskar alla potentiella fillers kom med rådgivning hos läkare, för filler kan nog hjälpa en del och andra inte, beroende på vad man hoppas åstadkomma. Det skulle behövas mer vägledning inom fältet.
Jag fick några videos av @Liten också och eftersom det är groparna som är det som stör mig mest så lär det nog inte hjälpa så mycket på mig med fillers verkar det som. Då sparar jag en massa pengar iallafall.
Jag håller på och letar runt på vad för hudvårdsprodukter som kan tänkas funka bäst för mig, men det är så svårt när jag har absolut noll koll för allt låter ju såklart superbra enligt tillverkarna

Ja, det känner jag också. De ställena jag har kollat så är det bara att boka på nätet utan konsultation före
 
@Lyan
Jag har ett blodkärl som får mig att se helt blå ut under ena ögat när jag har slarvat med sömn och vatten. Inte som en blåtira så klart, men tydligt mörkare på det ögat än på andra, vilket verkligen stört mig.

Sedan någon månad tillbaka kör jag IT Cosmetics CC+ Cream och CC Cream Natural Matte , kanske vore det något för dig? Jag blir ofta lite blank i t-zonen och har haft svårt att hitta något som sitter där det ska, men jag är verkligen nöjd med dessa! Har både den för vanlig hy och den för de som lätt blir blanka, eftersom min hy ändras en del under menscykeln.
Den är både fuktgivande, har hög SPF och utlovar 16h hållbarhet. Riktigt så länge tycker jag inte den håller ;) men klart längre än det jag testat förut.
Den är dock täckande, så gillar du inte det kommer du nog inte gilla den. Men den täcker mitt blåa kärl och även om man har röda märken efter acne eller liknande.

Jag älskar att den kapar typ hela min morgonrutin med krämer osv. Blaskar av ansiktet och kör denna direkt :)

”Produktspecifikationer CC+ Creme
- Uppbyggbar täckning
- Anti-ageing SPF 50
- Är färgkorrigerande
- Minskar synligheten av porer, fina linjer och rynkor
- Fungerar som dagcreme, serum och primer”
 
Jag har börjat testa hydrokolloid"mask" för att tackla förstorade porer, någon som testat?

Har bara hunnit använda det fyra ggr på tre veckor (instruktionerna säger 1-2 ggr/vecka) men jag ser faktiskt skillnad på näsan! Skulle säga att det verkar som att porerna känns mer "elastiska", öppnar sig bättre och blir lättare att tömma, och jag använder det i kombination med bha samma dag som masken och niacinamid andra dagar.

Kommer förmodligen köpa fler modeller än näsmasken, med ålder börjar de stora porerna sprida sig ut på kinden och i pannan.
Vad har du köpt för något märke? 😊
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 518
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 991
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
259
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 473
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp