Hudvårdstråden 2

Ja, jag menade ansiktsbehandlingen. Man kan bli väldigt känslig efter en syrabehandling.

Det kan nästan vara vad som helst du reagerat på, inget som står ut jättemycket utom möjligtvis chlorophenesin (kan irritera)

https://www.ewg.org/skindeep/ingredients/701327-CHLORPHENESIN/
Ansiktsbehandlingen var den 27/11 och det var en extra fuktgivande variant men det kanske var nån syra i. Hur som, isf borde jag väl blivit röd tidigare, det är ju 2 v sen?

Vill ha era bästa tips på rengöring,serum,dagcreme mm för äldre hud som är känslig. Vill att det ska kännas behagligt samt ge lyster. Tänkte prova eucerins guldserie men verkar lätt kunna ge allergi. Billigare prisnivåer är önskvärt.

Vill ha era bästa tips på rengöring,serum,dagcreme mm för äldre hud som är känslig. Vill att det ska kännas behagligt samt ge lyster. Tänkte prova eucerins guldserie men verkar lätt kunna ge allergi. Billigare prisnivåer är önskvärt.
Själv är jag helt såld på K-beauty med märken som Klairs, Dr Ceuracle m fl. Tips: kolla lite på GlowID:s hemsida, där kan du också få råd!
Inte lägre prisnivå, men inte snordyrt heller. Många bra erbjudanden!

Serum: The Ordinary krånglar inte till det och är en bra prisklass.
Dagcreme: CeraVe, också budgetvänliga produkter med fokus på vad hudbarriären behöver.

Kanske inte typisk hudvård, men: tandblekning! Några tips för skonsam hemmavariant?
Jag dricker mycket kaffe och hade behövt en liten touch up. Har i grunden ganska vita tänder och har aldrig blekt dem förut.

Kanske inte typisk hudvård, men: tandblekning! Några tips för skonsam hemmavariant?
Jag dricker mycket kaffe och hade behövt en liten touch up. Har i grunden ganska vita tänder och har aldrig blekt dem förut.
Hört bra om HiSmiles remsor.

Själv gjorde jag en skena hos tandläkaren och kan bleka när som helst hemma. Kitet med blekning jag fick med därifrån har hållit till minst 4 blekningar och det finns fortfarande kvar 😁 Det går att beställa mer blekmedel på nätet ☺️

Hört bra om HiSmiles remsor.

Själv gjorde jag en skena hos tandläkaren och kan bleka när som helst hemma. Kitet med blekning jag fick med därifrån har hållit till minst 4 blekningar och det finns fortfarande kvar 😁 Det går att beställa mer blekmedel på nätet ☺️

Smart!
Jag har inget tandläkarbesök inplanerat, men man kanske kan boka in att de gör en skena när man ändå är där?
Ska kolla upp stripsen :)

Smart!
Jag har inget tandläkarbesök inplanerat, men man kanske kan boka in att de gör en skena när man ändå är där?
Ska kolla upp stripsen :)
Ja absolut, jag gjorde det i samband med ett annat besök. Man fick även med sig instruktioner och en tandkräm som man kan använda emellan för att ljusa upp och polera.
Jag blekte inför mitt bröllop och sen två år senare, de är fortfarande vita och jag får mycket komplimanger. Opalescence heter märket.

Alltså hjälp ni som kan innehåll osv innehåller vichy neovadiol rose dagcreme vettiga saker för mogen hud? Vad vill man ha för innehåll samt vad ska man undvika? Har lätt att få allergier dessutom.

Cerave har toppengrejer! Budget, allergivänligt och hudläkargodkänt. Finns rengöringar för olika hudtyper, bra cremer och en bra nybörjarretinol. Solskydd på morgonen mars-oktober och sen rengöring, fuktkräm + retinolserum på kvällen så har du en kanonrutin att börja med. :)

• Gilla
Reactions: abc
Denna använder jag, köper hos min tandläkare eller på nätet.
1000001985.webp

Alltså hjälp ni som kan innehåll osv innehåller vichy neovadiol rose dagcreme vettiga saker för mogen hud? Vad vill man ha för innehåll samt vad ska man undvika? Har lätt att få allergier dessutom.

Jag tittar in här med lite liknande funderingar. Vad vill man ha i sin hudvård, och vad vill man undvika?

Jag har fått upp ögonen lite tack vare hudvårdsintresserad dotter, och funderar på om jag kanske skulle börja göra lite mer medvetna val. Tror dock inte att den typ av hudvård som passar tonårig dotter är samma som passar mig som är 40 plus? :D Vid vilken ålder är det lämpligt att använda anti-ageing-produkter? Jag vet att dottern undviker t. ex. vitamin C, retinol, BHA (?) och några andra ämnen som är "för starka" för henne. Är det ämnen som generellt är tuffa för huden, eller är det främst barn/unga som kanske bör undvika sådant?

Jag gjorde mig till och köpte en serie produkter från L300, Hyaluronic Renewal Anti-Age. Den har dock visat sig inte fungera bra alls för mig, så just nu använder jag dagcremen som handkräm och resten står och samlar damm. Annars har jag för vana att köpa något som det är extrapris på för tillfället :o

• Gilla
Reactions: abc
Cerave har toppengrejer! Budget, allergivänligt och hudläkargodkänt. Finns rengöringar för olika hudtyper, bra cremer och en bra nybörjarretinol. Solskydd på morgonen mars-oktober och sen rengöring, fuktkräm + retinolserum på kvällen så har du en kanonrutin att börja med. :)
@abc

Handlar ni på apotea är det 25% på cerave.
Jag använder deras rengöring och dagkräm med spf.

Jag tänkte testa Indy beautys nattkräm med retinol, som också är ett bra budgetmärke.

Jag tittar in här med lite liknande funderingar. Vad vill man ha i sin hudvård, och vad vill man undvika?

Jag har fått upp ögonen lite tack vare hudvårdsintresserad dotter, och funderar på om jag kanske skulle börja göra lite mer medvetna val. Tror dock inte att den typ av hudvård som passar tonårig dotter är samma som passar mig som är 40 plus? :D Vid vilken ålder är det lämpligt att använda anti-ageing-produkter? Jag vet att dottern undviker t. ex. vitamin C, retinol, BHA (?) och några andra ämnen som är "för starka" för henne. Är det ämnen som generellt är tuffa för huden, eller är det främst barn/unga som kanske bör undvika sådant?

Jag gjorde mig till och köpte en serie produkter från L300, Hyaluronic Renewal Anti-Age. Den har dock visat sig inte fungera bra alls för mig, så just nu använder jag dagcremen som handkräm och resten står och samlar damm. Annars har jag för vana att köpa något som det är extrapris på för tillfället :o
Vad gillar du för typ av hudvård?

Ett tag ville jag helst ha från Maria Åkerberg (som profilerar sig som naturligt och ekologiskt) och nu är jag väldigt glad i medik8.
Inget av det är budget och det sista är dyrt så där köper jag bara enstaka produkter.

Ja bra reflektioner jag har inte tagit det så seriöst tidigare. Men nu är jag alldeles snart 60 år och det har hänt mycket på huden de senaste åren. Då jag lätt får allergier och är känslig är jag lite orolig för riktigt effektiva cremer. Dock lät det så lockande med vichy neovadiol rose då den skulle göra hyn rosigare. Jag känner mig så grå och glåmig plus torr och rynkig så man vill ju att det både skall kännas bra samt synas. Är så tråkigt att springa och köpa burkar i fullstorlekar och så är det inte rätt.

• Gilla
Reactions: MML
Vad gillar du för typ av hudvård?

Ett tag ville jag helst ha från Maria Åkerberg (som profilerar sig som naturligt och ekologiskt) och nu är jag väldigt glad i medik8.
Inget av det är budget och det sista är dyrt så där köper jag bara enstaka produkter.

Oj, jag vet faktiskt inte!

Vad jag dagligen använder är någon form av rengöring och en ansiktskräm, märke och sort varierar förmodligen för mycket... Ögoncreme, toner o. s. v. använder jag i bland, och i bland inte.

Jag vill väl ha något som håller huden fräsch, helt enkelt. Upplever inga direkta problem, utöver möjligen att jag lätt blir rödflammig när jag är ute i kyla och blåst, men det är väl inget ovanligt. Hjälper det till att hålla rynkor borta och håller hyn "ung" är det förstås ett plus. Naturligt, ekologiskt och sådant vet jag för lite om för att kunna säga om det är viktigt för mig i hudvård :o

Kostnaden är väl inte absolut avgörande, men jag känner inte för att lägga flera tusen på en hudvårdsrutin. Med det sagt behöver det inte vara budget heller, men gärna inte "onödig lyx".

Jag vill ha vetenskap i min hudvård, dvs de ämnen som faktiskt bevisat fungerar för olika saker. Jag vill inte ha parfym, eteriska oljor mm.

Vissa kör helt tvärtom :D och det är också ok.

Jag vill ha vetenskap i min hudvård, dvs de ämnen som faktiskt bevisat fungerar för olika saker. Jag vill inte ha parfym, eteriska oljor mm.

Vissa kör helt tvärtom :D och det är också ok.

Jag lutar nog också åt att jag föredrar vetenskapligt belägg för vad som är i produkterna, och helst inte "onödigt" så som parfymer och liknande. Har du några favoritmärken som du rekommenderar?

Liknande trådar

Kropp & Själ Vet inte om detta tagits upp i hudvårdstråden, den är så bred så tänkte detta kunde få en egen tråd för det är säkert många som har...
2
Svar
20
· Visningar
2 306
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 074
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag fryser väldigt mycket när jag är i badhuset med barnen och badar, så pass att jag idag har ont i kroppen efter gårdagens besök på...
Svar
15
· Visningar
623
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka