Hudvårdstråden 2

Tack, vet inte om jag vågar chansa på eucerin hyaluron rose, verkar lockande att den är lite färgad så hyn blir rosigare

Den här går bort för mig, alkohol högt upp i listan, aktiva ingredienser långt ner. Torkar ut och är slöseri med pengar.

Aqua, Glycerin, Alcohol Denat., Butylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, C12-15 Alkyl Benzoate, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Cetearyl Alcohol, Hydroxypropyl Starch Phosphate, Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Behenyl Alcohol, Dibutyl Adipate, Ethylhexyl Triazone, Phenylbenzimidazole Sulfonic Acid, Tapioca Starch, Diethylamino Hydroxybenzoyl Hexyl Benzoate, Sodium Hyaluronate, Arctium Lappa Fruit Extract, Creatine, 1-Methylhydantoin-2-Imide, Isobutylamido Thiazolyl Resorcinol, Xanthan Gum, Sodium Chloride, Sodium Stearoyl Glutamate, Glyceryl Stearate, Sodium Hydroxide, Synthetic Fluorphlogopite, Tin Oxide, Dimethicone, Trisodium EDTA, Ethylhexylglycerin, Phenoxyethanol, Parfum, CI 77891, CI 77491

Tack, vet inte om jag vågar chansa på eucerin hyaluron rose, verkar lockande att den är lite färgad så hyn blir rosigare

Nu är jag absolut ingen expert men Eucerin känns som ett säkert och välbeprövat märke att använda. Blekprodukter direktimporterade från Asien skulle jag aldrig använda, de innehåller ofta väldigt ruggiga ämnen som är förbjudna i Europa.

Det här är den jag använder, L300 niacinamid overnight mask:

Aqua, Isopropyl Palmitate, Caprylic/Capric Triglyceride, Propanediol, Glycerin, Canola Oil, Niacinamide, Butyrospermum Parkii Butter, Polyglyceryl-3 Polyricinoleate, Squalane, Polyglyceryl-4 Isostearate, Lactobacillus/Punica Granatum Fruit Ferment Extract, Centella Asiatica Extract, Bixa Orellana Seed Extract, Magnesium Sulfate, Hydrogenated Palm Oil, Hydrogenated Rapeseed Oil, Sodium Chloride, Polyglyceryl-3 Ricinoleate, Maltodextrin, Populus Tremuloides Bark Extract, Hydroxyacetophenone, O-Cymen-5-Ol, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate

Sen har jag isadoras CC-kräm över.

Den här går bort för mig, alkohol högt upp i listan, aktiva ingredienser långt ner. Torkar ut och är slöseri med pengar.

Aqua, Glycerin, Alcohol Denat., Butylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, C12-15 Alkyl Benzoate, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Cetearyl Alcohol, Hydroxypropyl Starch Phosphate, Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Behenyl Alcohol, Dibutyl Adipate, Ethylhexyl Triazone, Phenylbenzimidazole Sulfonic Acid, Tapioca Starch, Diethylamino Hydroxybenzoyl Hexyl Benzoate, Sodium Hyaluronate, Arctium Lappa Fruit Extract, Creatine, 1-Methylhydantoin-2-Imide, Isobutylamido Thiazolyl Resorcinol, Xanthan Gum, Sodium Chloride, Sodium Stearoyl Glutamate, Glyceryl Stearate, Sodium Hydroxide, Synthetic Fluorphlogopite, Tin Oxide, Dimethicone, Trisodium EDTA, Ethylhexylglycerin, Phenoxyethanol, Parfum, CI 77891, CI 77491

Oj, jag instämmer. Dvs thiamidol är inte problemet utan som sagt alkoholen. Jag känner hur min hud skulle torka ihop av det där! :laugh:

Oj, jag instämmer. Dvs thiamidol är inte problemet utan som sagt alkoholen. Jag känner hur min hud skulle torka ihop av det där! :laugh:

Ja jag kände direkt hur den åkte tillbaks på hyllan hahaha, så många gånger jag vänt på en burk för att kolla och sett det där och fnyst... Hatar känslan av stram uttorkad hud 😂.

Samt onödigt? Varför liksom, det är ju jättelätt att göra hudkräm utan sprit i.

Ja jag kände direkt hur den åkte tillbaks på hyllan hahaha, så många gånger jag vänt på en burk för att kolla och sett det där och fnyst... Hatar känslan av stram uttorkad hud 😂.

Samt onödigt? Varför liksom, det är ju jättelätt att göra hudkräm utan sprit i.

Ja, jag blev faktiskt förvånad. Jag har alltid haft intrycket att Eucerin gör skyddande och vårdande produkter men jag är ju K-beauty all the way (nästan) så jag har inte nördat in mig i detalj. Eucerins duscholja tycker jag är bäst, jag har testat andra men de är inte lika bra.

Ja, jag blev faktiskt förvånad. Jag har alltid haft intrycket att Eucerin gör skyddande och vårdande produkter men jag är ju K-beauty all the way (nästan) så jag har inte nördat in mig i detalj. Eucerins duscholja tycker jag är bäst, jag har testat andra men de är inte lika bra.
Gillar ju eucerin wash lotion, men då är verkligen inte allt bra inom märket.

Ja den är grym, jag har den som oljetvätt för ansiktet också emellanåt. Dom gör bra gel ansiktstvätt också.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vet inte om detta tagits upp i hudvårdstråden, den är så bred så tänkte detta kunde få en egen tråd för det är säkert många som har... 2
Svar
20
· Visningar
3 068
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
685
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
6 982
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka