Hudvårdstråden 2

Jag har spf50 året om. Det bästa du kan göra för din hud är att använda spf året om. :) Det skyddar både mot att få cancer, ålderstecken och "solfläckar".

Har du provat SKIN1004 Centella Water-fit Sun serum? Eller Dr Ceuracle Hyal Reyouth? Tycker dom fungerar bäst för mig, jag får lätt finnar av andra spf.
Okej! Är det bäst att ha spf 50 eller kan det duga med kanske 30 också?
Jag har inte provat nån av dom du skrev men kan kolla upp dom ifall nån skulle passa förmig om dom inte är för dyra.
 
Har varje dag. Tidigare Cerave med SPF och nu Beauty of Joseon Relief Sun med SPF50. Sistnämnda är överlägsen. Känns så mjuk och återfuktande, drar in direkt, lämnar ingen vit eller kladdig hinna. Fungerar bra under smink. Inget ”pillande” heller av krämen.
Okej tack för tipsen! Tycker du att Cerave inte var så bra eller är det mera att den du har nu "bara" är bättre?
 
Min hy blir fet om den inte får tillräckligt med fukt. Vanliga SPF känns bara kladdiga.

Fördelen med CeraVe är att den inte är så dyr heller!
Okej. Jag har ganska så känslig hy men ska kolla vad den inne håller och så!
Jag har ju provat flera både vanliga ansikts krämer med spf och såna som är bara spf men ingen av dom jag har provat har funkat förmig. Och jag har märkt att jag är känslig för väldigt mycket i hud vård så har lite gett upp att jag kanske inte kan ha spf så men det skulle ju vara bra om det finns nån som funkar!
 
Okej. Jag har ganska så känslig hy men ska kolla vad den inne håller och så!
Jag har ju provat flera både vanliga ansikts krämer med spf och såna som är bara spf men ingen av dom jag har provat har funkat förmig. Och jag har märkt att jag är känslig för väldigt mycket i hud vård så har lite gett upp att jag kanske inte kan ha spf så men det skulle ju vara bra om det finns nån som funkar!

Jag använder oftast Isadora The CC + Cream, den har spf 30 och är även fuktgivande 😃
Om jag vet att jag ska vara ute i solen har jag antingen Paulas Choice Skin Restoring Moisturizer (SPF 50) under, eller Heliocare 360 som är en tonad spf 50 som jag gillar mycket 😊
 
Jag använder oftast Isadora The CC + Cream, den har spf 30 och är även fuktgivande 😃
Om jag vet att jag ska vara ute i solen har jag antingen Paulas Choice Skin Restoring Moisturizer (SPF 50) under, eller Heliocare 360 som är en tonad spf 50 som jag gillar mycket 😊
Den från Isadora är som en lätt foundation va? Jag har oftast inget smink på huden eller bara blush så jag vill helst inte ha nåt med färg eller så. Men tack för tipsen iallafall!
 
Den från Isadora är som en lätt foundation va? Jag har oftast inget smink på huden eller bara blush så jag vill helst inte ha nåt med färg eller så. Men tack för tipsen iallafall!

Ja, det stämmer 😃 den är inte särskilt täckande, men vill man inte ha något med färg kan den nog vara för mycket 😊
Den från Paulas Choice är färglös 😃
 
Jag gillar Iduns Solsken med spf 50. Jag har lätt att få finnar men upplever inte att det ökar av denna. Bäst av allt är dock att den inte svider i ögonen, vilket nästan alla andra solkrämer jag testat gör.
 
För och skriva om nåt annat än bara botox nu men har ni spf varje dag hela året? Eller bara på sommaren eller om ni ska vara ute mycket eller så?
Hur dåligt är det om man inte har det?
Jag har testat flera o lika spf krämer för ansiktet men INGEN funkar! Utan jag blir antingen jätte blank och oljig eller så får jag som små äckliga gul vita finnar. Men jag får inget av det om jag inte har spf så det hör ju hop med det tyvär! Så jag har inte haft spf såmycket i sommar speciellt inte i ansiktet. Jag bränner mig inte så lätt i ansiktet heller men vet att det ändå inte är bra att inte ha spf egentligen.
Undviker spf helt och hållet. Är det risk att jag bränner mig så tar jag på mig en hatt. Solen är jätteviktig för vår hälsa.
 
Och det finns forskning som säger att spf inte påverkar D-vitaminnivåerna nämnvärt. Solen är viktig men också skadlig, de flesta skyddar sig för lite och inte för mycket..
Och det finns forskning som visar att kroppen kan tillverka uppemot 10 000 iu efter 30 minuter i solen (hört från läkare/forskare själva så inga studier jag själv läst).
Solen är främst skadlig för att folk använder för mycket solskydd/ undviker solen så att huden aldrig får vänja sig, eller låter sig brännas.
Huden skapar eget skydd vid utsättning för sol, och d-vitaminet är en stor del av det. Spf är inte ens bra att ha på huden övht. Räcker med hatt, kläder och sunt förnuft.
Ville bara sticka in med lite annan information som finns därute om någon finner sig skeptisk till spf.
 
Äntligen hittat en hudvårdserie som passar mig som handsken men också en svindyr ansiktscreme

Någon som vet om Dermatoliga smoothing creme finns i "billighetsvariant"?

Lumene ansiktsvätt och ansiktsvatten verkar fungera på min hud. Den varken kliar eller sticks och jag känner mig fräsch i hyn. Flera i min närhet som märkt skillnad :D
 
Och det finns forskning som visar att kroppen kan tillverka uppemot 10 000 iu efter 30 minuter i solen (hört från läkare/forskare själva så inga studier jag själv läst).
Solen är främst skadlig för att folk använder för mycket solskydd/ undviker solen så att huden aldrig får vänja sig, eller låter sig brännas.
Huden skapar eget skydd vid utsättning för sol, och d-vitaminet är en stor del av det. Spf är inte ens bra att ha på huden övht. Räcker med hatt, kläder och sunt förnuft.
Ville bara sticka in med lite annan information som finns därute om någon finner sig skeptisk till spf.
Intressant att hudläkare säger exakt tvärtom, och de baserar sin kunskap på klinisk vetenskap.
 
Och det finns forskning som visar att kroppen kan tillverka uppemot 10 000 iu efter 30 minuter i solen (hört från läkare/forskare själva så inga studier jag själv läst).
Solen är främst skadlig för att folk använder för mycket solskydd/ undviker solen så att huden aldrig får vänja sig, eller låter sig brännas.
Huden skapar eget skydd vid utsättning för sol, och d-vitaminet är en stor del av det. Spf är inte ens bra att ha på huden övht. Räcker med hatt, kläder och sunt förnuft.
Ville bara sticka in med lite annan information som finns därute om någon finner sig skeptisk till spf.

Jag kommer ha strikta order från läkare att inte vistas i sol utan spf. 50 på sommaren 30 på vintern då man vid transplation löper mycket högre risk för hudcancer.
 
Äntligen hittat en hudvårdserie som passar mig som handsken men också en svindyr ansiktscreme

Någon som vet om Dermatoliga smoothing creme finns i "billighetsvariant"?

Lumene ansiktsvätt och ansiktsvatten verkar fungera på min hud. Den varken kliar eller sticks och jag känner mig fräsch i hyn. Flera i min närhet som märkt skillnad :D
Just den har jag inte provat. Men från att haft både Dermalogicas rengöring, Intensive Moisture Balance och deras nu skrotade fuktmask har jag bytt till billigare saker.
Jag har Klairs rengöring och Klairs Rich Moist Soothing Cream. Blandar i lite Emrbyolisse Masque Hydration Intense på vissa områden.
Kör också A-kräm från Hälsokosten sedan tidigare.
Har känslig, torr hud och är 40+. Tycker det här funkar minst lika bra som Dermalogica som kostar typ det tredubbla.
Tycker också The Ordinarys Serum funkar typ lika som många som kostar 3 ggr så mkt.
 
Och det finns forskning som visar att kroppen kan tillverka uppemot 10 000 iu efter 30 minuter i solen (hört från läkare/forskare själva så inga studier jag själv läst).
Solen är främst skadlig för att folk använder för mycket solskydd/ undviker solen så att huden aldrig får vänja sig, eller låter sig brännas.
Huden skapar eget skydd vid utsättning för sol, och d-vitaminet är en stor del av det. Spf är inte ens bra att ha på huden övht. Räcker med hatt, kläder och sunt förnuft.
Ville bara sticka in med lite annan information som finns därute om någon finner sig skeptisk till spf.

"Nonetheless, clinical studies have never found that everyday sunscreen use leads to vitamin D insufficiency. In fact, the prevailing studies show that people who use sunscreen daily can maintain their vitamin D levels.

One of the explanations for this may be that no matter how much sunscreen you use or how high the SPF, some of the sun’s UV rays reach your skin. An SPF 15 sunscreen filters out 93 percent of UVB rays, SPF 30 keeps out 97 percent, and SPF 50 filters out 98 percent. This leaves anywhere from 2 to 7 percent of solar UVB reaching your skin, even with high-SPF sunscreens. And that’s if you use them perfectly."

https://www.skincancer.org/blog/sun-protection-and-vitamin-d/

Dvs inget solskyddsmedel ger 100% täckning och därmed kan kroppen syntetisera D-vitamin från UVB. Att spf "inte är bra att ha på huden" är bara skrämselpropaganda. Där får du ta fram studier som påvisar det, på människor, med solskyddsmedel. Inte studier där vissa UV-filter i superhög koncentration kan påverka celler i en petriskål.
 
Just den har jag inte provat. Men från att haft både Dermalogicas rengöring, Intensive Moisture Balance och deras nu skrotade fuktmask har jag bytt till billigare saker.
Jag har Klairs rengöring och Klairs Rich Moist Soothing Cream. Blandar i lite Emrbyolisse Masque Hydration Intense på vissa områden.
Kör också A-kräm från Hälsokosten sedan tidigare.
Har känslig, torr hud och är 40+. Tycker det här funkar minst lika bra som Dermalogica som kostar typ det tredubbla.
Tycker också The Ordinarys Serum funkar typ lika som många som kostar 3 ggr så mkt.
Ordinarys serum blev platt fall på mig. Kände mig rejält plastig i hyn. Klairs har jag provat tidgare mne det var länge sen så det får jag kolla upp.

1000 tack!
 
Är det någon som har provat hud vård från Smuuti Skin? Som jag har sett om det så är det ganska så snälla produkter liksom. Och med tillexempel hyluron syra och niacinamid som jag brukar tycka om i hud vård.
Så tänkte fråga ifall nån här har testat nåt och vad ni tyckte isåfall?
 
Okej, nu är det gjort. Pannan är under tämjning :D
Kände mig mer avslappnad i pannan direkt efter. Knappt placebo :laugh:
Ska bli några spännande dagar nu och se hur det utvecklas! Vi började med en lightvariant, men hon tog lite mer mellan ögonbrynen än vad hon först tänkt, pga onödigt stark muskulatur :p bokade ett ÅB om två veckor, så får vi se om jag vill fylla på mer då eller om något behöver justeras.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 176
Kropp & Själ Vad ska man göra om man har tinnitus?
Svar
12
· Visningar
613
Senast: aglaonema
·
R
Kropp & Själ Hur gör man för att komma över mobilberoende? Vad fungerar? Jag har till och med en app som blockar appar och hemsidor, men när jag är...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 479
Senast: Praeterea
·
Kropp & Själ Älska är kanske för mycket men åtminstone tycka om sig själv? Hur gör man? Hur lär man sig?
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 060
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp