hubertus-obekväm

J

jecki

Nu har jag provat två stycken Hubertus på min häst och jag tycker att dom är väldigt obekväma.
Tyvärr så passar en av dom väldigt bra på min häst men jag tycker inte om att sitta i den.,så jag vet inte om jag ska bita ihop eftersom att den passar honom eller leta vidare.
Har hört många som säger att dom är bekväma och nu har jag suttit i två som jag tycker är hemska?

Vi har ju olika rumpor,

så det är väl naturligt att alla inte tycker likadant.
Gillar själv Hubertus, hade dessa till de hästar jag hade tidigare. Nuvarande hästar passar de inte till.

nej du ska inte bita ihop och köpa den! forsätt leta och hitta en sadel som passar både dej och hästen..

Leta vidare. En sadel ska passa både ryttare och häst.
Själv skulle jag gärna ha Hubertus, men de passar inte alls på hästen min så...

min hubertus är underbar :love:
men köp inte sadeln ifall du inte tycker om den

Bit inte ihop! Det är som de andra skrivit sadeln måste passa både häst och ryttare!
Jag diggar inte Hubertus men har iför sig bara ridit äldre. Tycker inte de nya är speciellt sköna när man provsitter i affären men jag har kompisar som tycker om dem. Så det är nog väldigt inviduellt.
Rumpan is the boss!! :D

"Naturen skapar föllungen - tränaren gör hästen" :banana:

Jag gillar inte Hubertus alls, tycker de är hårda och ger inkorrekt sits.

Leta vidare till du hittar en sadel som passar både dig & hästen! :)

Som de andra har sagt: köp inte en sadel som inte är bekväm för både dig och hästen! Vilka sadlar man tycker om är ju jätteindividuellt eftersom alla är olika byggda. En sadel som inte passar din kropp kommer ju att hindra dig från att slappna av och rida korrekt.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 563
Senast: morgaine
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025