Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Sänghoppning och soffhoppning är inte tillåtet. Att klättra och göra kullerbyttor är ok, så länge inte någon som sitter där inte har något emot det... Vi brukar dansa och tjoa och ha "disco" i köket då och då, det uppskattas av alla!
Har viss rädsla för bollar inomhus, rulla/spela på golvet är ok.

Under en period hade vi "busdag" på Schema, dvs på söndagarna brukade vi härja lite extra under en stund. Då fick man nöjda glada barn som la sig utan knot.
Men föredrar att man springer och härjar utomhus. Vi saknar snön just nu.. finns inte något roligt att göra ute sedan vi röjde undan alla utegrejer. I det fallet är de tyvärr bortskämda, visst det är kul i skogen/på gräsmattan en liten stund - men de saknar rekvistan.
När snön kommer så härjar de av sig utomhus rejält, nu är det bara hårt och tråkigt.
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Sonen hälsar och tackar för tipset kör nu i stallet och sadelkammaren.

God Jul!!!!

Åsa och Alexander
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

:D Smart !

Såna där källargarage under hyreshus är också bra om man tex ska lära sig cykla :idea: Lagom nedförsbacke i vårt :p
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

*kl*

Här får man inte stimma inne. Det blir så fasligt hög ljudvolym om de får stimma och så stressar äldsta killen lätt upp sig om han får busa inne och då slutar det olyckligt. Ute får de springa, klättra i träd och jaga varandra och då brukar äldsta killen inte stressa upp sig på samma vis så det spårar inte ut då.

Jag vill inte att de hoppar i soffan, jagar varandra, springer elelr kastar boll inne för det stör. Det stör bebisen, det stör mig, det stör hundarna och det stör den som inte vill vara med i deras lek och som kanske tittar på tv, eller blir påsprungen elelr får en boll i skallen...... Dessutom så kan de skada varandra och omgivningen.

Treåringen har till exempel inte kopplat att man inte kan springa samtidigt som man tittar bakom sig........ senast i förrgår sprnag han inne och tittade på brorsan som sa nåt och strax innan jag hann säga till så krockade han med pianot... IGEN!:eek:

Så...vilda lekar sker utomhus för allas trevnad.
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Stoj och stim dvs höga tonlägen, fart och fläkt var något jag och syskon fick pyssla med utomhus.
Stillsam lek inomhus.
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Tycker att det är en bra ide, för då kan man hänvisa och begränsa buset till ett koncentrerat tillfälle. Man får alltså busa, men inte alltid. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 284
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 014
Senast: Hermelin
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 141
Senast: Emtherlia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 901
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp