Hrafnketill fra saudarkroki

P

Pyzen

Jag vill veta mer om honom!
Min häst är efter honom. Fler som har det???
Det enda jag vet om honom är att han var grym på pass, vilket min häst inte är :P
Ja...jag vill veta allt!!!:)

Sv: Hrafnketill fra saudarkroki

Min pålle har honom som Morfar. Vet inget om honom.
Både min pålle och mamman har ordentligt med pass i sig.
mamman är dock lite "störd"... Anfaller katter, människor, allmänt otrevlig

Bára från Helsingen.
Hon e såld nu.
Men hon va bra knepig när hon bodde på helsingen.
Kan dock ha ändrats...

mmm... som tur har inte min pålle ärvt dom generna! *puh* dock har storebror det.

Vad har du för häst?

Vad har du för häst?

Han heter Blakkur fra Edsberg. född 1987 så han börjar bli lite till åren nu. Vallack. Gått på ridskola innan jag köpte honom. Har ett lungt temperamente, så länge han får vara tillsammans med min andra häst Flikka. Om han inte får vara det så är han helt galen.
4-gångare. Så han har tyvär inte ärvt sin pappas pass. Inte så duktig på tölt heller, tyvär. Hoppad MsvB på träning. Hoppa är något han kan! Har bara 88 i blup. Vad jag fattat så är det dåligt haha.

Harfnketill eller "Hraffe" som han kallas var Uffe L:s gamle tävlingshäst och vann VM i stilpass 1991 om jag inte minns fel. En föregångare till Askur från Håkansgården kan man också säga. Tror Uffe och Hraffe tog det första VM-guldet för Sveriges räkning, men jag har inte litteraturen här så jag kan inte kontrollera...

Hraffe var väl lite mer utpräglad passråtta än vad Askur är dock, jag vet inte alls något om Hraffes övriga gångarter tyvärr. Har bara hört lösa rykten om att exteriören kan vara både utmärkt och urusel hos avkommorna.

Ja, han vann nog VM i pass 91. Det har jag för mig.

jag hade en helt fantastisk "hraffe"-avkomma en gång. Den enda som var riktigt flott sas det. Han hade så mycket känslor, snackade och grymtade, visade vitögonen när det blev lite jobbigt. Väldigt dramatiskt. Han hade trånga ganascher och lät som om han skulle kvävas när han gick i eftergiven form. Jag lät honom gå i ganska hög form på grund av detta. Åh, han var en bedårande liten buse, men så jävla snäll!! Lekte med pinnar i hagen. saknar honom så...

Jag har sett en stor vacker valack med taskig trav. Han var "lite vild" som ung men vet inte hur han är som äldre.
Sen har jag träffat en jättesnäll liten köttbulle med fin tölt, snabb som vinden upplevde jag det.

Von frá Vindheimums 2a avkomma, Vongladur från Österåker, är bedömd med 8,18 för ext och 7,58 för ridegenskaper. Han tävlas för fullt av sin ägare, förmodligen inte på högsta nivå, men ändå.

Lägger ut några bilder på Hraffe avkommor.Fuxen är efter Soldan från Storhagen som i sin tur är efter Hraffe.

Pennihuvud.jpg

kopur.jpg

Kolur.jpg

Eitill3.jpg

Eitill2.jpg

Eitill.jpg

Tack :) Fina!

Den första påminner lite om Black!

Min dotter har en avkomma e. Hrafnketill, svenskfödd m. eksem tyvärr, ue.Hrafn 802 mao ruggigt bra stam. Var hingst tills han fick eksem, hann tur nog ej betäcka innan kastrering. Han är bestämd och väldigt het med MYCKET PASS. Kort rygg och det har jag sett en annan avkomma e. Hraffe ha också (Leiknir). Flack trav men mycket fin tölt, mer T2 tölt än höga lyft. Hög ämnesomsättning.

Här tävlar dotten på Járnhestur KM-06

http://www.nybynislandshastar.se/images/blandat/SSMliten.JPG

Gillar hästen så pass att vi nu lånat ett sto ue. Hraffe som vi i år tar föl på.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 335
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård