Howrsetråden, den nionde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den nionde

kl*

Är det någon som vet om det är nått nytt event på g, tänkte på ni som är medlemmar på andra versioner?

Ang tjäna pengar: Jag drar in en hel del på betäckningar, sen tävlingar och events. + En del sålda hästar såklart, har dock inte sålt av så många nu sista, försöker ofta bluppa upp dom innan jag säljer, får mer betalt då :)
Vet att jag har en grand prix biljett med, har bara inte utnyttjat den ännu, kan inte bestämma mig om det är värt att köpa en bra tränad häst för grand prix eller om jag ska sätta på nån av de andra xD
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Japp det är ett nytt event på internationella, typ Pinata men man ska släppa hästar fria. Alltså man kan klicka vissa tider, samla poäng och ska släppa 20 hästar.. haha vad jag förklarar bra..
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Föresten något som slog mig nyss, hur ovanliga är passfrön egentligen och hur får man tag på dom? Events eller kan det dyka upp i butiken?
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Högsta vinsten är nån orange vindhäst :p:p sen är det som med pinata eventet lite små vinster på varje "häst/Pinata" har bara klarat en häst än så länge och där vann man medusas blod och några ÅP.

Passfrön har jag bara sett säljas en gång. Och det var helt hysteriskt.. det kom bara några få åt gången och du ska ha ett visst antal, och rätt ängar, och det var bara kaotiskt kommer jag ihåg..
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Grand prix-biljetten tillhör ditt konto och du kan använda den på vilka hästar du vill. Som grund kan du anmäla två hästar till western och två till engelskt varje tävlingsdag, har du dessutom hittat tornadons effekt så kan du anmäla fyra hästar till varje inriktning. :-)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Okej :P Lite smått är alltid bra sånt man behöver brukar jag få lite av varje av så hoppas eventet kommer till svenska snart :)

Haha kan tänka mig folk blev som galna, får hoppas det kommer nångång och jag har rätt av allt :P

Nizhoni: Jo det vet jag, har en nu. Men om jag sätter den på en häst är den låst då till den? Därför jag klurar på att köpa mig en bättre häst innan jag använder. Kollade precis och hade brisen, tyfonen och stormens bonusar. Ingen tornado än :P
 
Senast ändrad:
Sv: Howrsetråden, den nionde

Den blir inte låst, du kan använda olika hästar varje dag om du vill. Man får betalt för att vara med dessutom, hur dålig pålle man än har. :D
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Men tusan då, varför har jag inte frågat innan för, har haft den i säkert 2-3 månader haha :p

Får ta och komma ihåg och anmäla då :P
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

KL

Jag förstår inte riktigt heller hur Grand Prix-biljetterna fungerar. Jag hade ut min Dike i Grand Prix, och trodde att det var slut då, men biljetten ligger kvar månader senare. Är det bara att använda och använda? :o Nu har jag inte direkt häst nog för GP, men man kan ju alltid tjäna några slantar fast pållen är dålig.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Biljetten gäller för alltid ;) Har du hittat en GP-biljett så får du anmäla 8 hästar per dag (4 i engelsk, 4 i western), varje måndag-fredag.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Det är 2 per inriktning man får anmäla, 4 hade varit sweet dock. ^^

Hazel: Ett annat sätt att tjäna pengar är att sälja SM-föremål du inte behöver för equus, då kan du få in en hel del. :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Just det, Tornadon ja. Aja 2 för oss vanliga dödliga. ^^
 
Senast ändrad:
Sv: Howrsetråden, den nionde

Anmälda iaf en häst, eller om det var två igår :) Ska göra det ikväll med sen när det är dags att anmäla till tävlingarna :)

Ang nått helt annat...

Har nog frågat innan, men hur gör ni när ni höjer svårighetsgraden på tävlingar? Gör ni det när prestigen ökat en viss %? Har nämligen lite små problem, mina tävlingar ökar varje dag nu men mina hästar har inte så mkt i färdigheter i de olika "egenskaperna" att jag kan höja mer :s
Galoppen har snart ökat med 10% på en vecka, de andra lite lägre. Hur ska jag göra, köpa in bättre hästar?
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Visst kan man chansa och höja svårigheterna på tävlingarna mer än man har hästar till, men då finns risken att de startar alldeles för sällan och finns det redan en anmäld häst kan du inte heller ändra dig och sänka svårigheten. Dumt att chansa alltså. Det som återstår är att du köper eller tränar nya hästar att anmäla i dina tävlingar. :)

Jag som har rosettävlingar höjer när jag tycker att de har svårt att behålla rosetten, vilket inte är allt för ofta alltså. Däremot lägger jag mer tid på att se till att tävlingarna startar, det är viktigast. :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jo det var så jag tänkte med. Får kolla efter nya bra hästar eller helt enkelt avla mer, det är ruskigt svårt bara att bluppa hästar utan kronos och helst även morfeus, tar ju längre tid utan morf. Har 3 föl nu men dom kommer inte hamna så högt heller tror jag.

Jag vill ju gärna få upp mina till rosett så snabbt som möjligt, försöker anmäla 2 hästar till varje, men nu börjar det köra ihop sig, men får leta nya, svårt att köpa bra utan pass bara :/

Vilka raser ska man fokusera på om man har fält, hopp, dress och galopp tävlingar? Vad bör jag helt enkelt köpa in för raser? :P
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jag skulle säga att du bör satsa på connemara, hanno, lusse och fullblod. Men reservationen att jag har typ noll koll på engelskt eftersom jag satsar på western, en de hästarna bör det vara. :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jag brukar kolla vilka som lämpar sig till Grand Prix (kolla resultatlistorna) och om du ändå ska köpa eller avla fram hästar till Grand Prix så välj engelsk inriktning på dem och anpassa tävlingarna efter hästarnas färdigheter. Så fick jag upp mina tävlingar rejält :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 337
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 058
Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
14
· Visningar
811
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 222
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp