Howrsetråden, den nionde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den nionde

*KL*
Nytt event med kringflackande hästar är igång nu.
Skulle någon behöva hjälp med att åldra hästar till 50år så har jag en som är 49 år och 8 månader som har 7 molntappar kvar. Den ensam klarar målet. Söker inte efter en massa pass el equus utan först till kvarn betalar vad den tycker passar..

Tänk på att ni inte kan placera molntappar på hästar över 30 år..
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

kl

står nog över detta eventet, känner inte för att lägga ner över 20 horn för att få tag på ena hästskrället. :grin:

Kämpar lite på måfå troligen, får jag nåt så får jag något, om inte, så inte.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Så kommer jag nog också att resonera kring detta event. Tycker inte att de flesta priserna står i relation till insatsen. Dock ska jag nog försöka satsa på att öppna en del ymnighetshorn men jag söker ändå efter Grand Prix-bonusarna så om jag kan slå några flugor på en smäll kan jag lika gärna försöka :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

KL

Fick en av de där hästarna nu! :p

För att fira att du varit med i så många tävlingar kommer det kringflackande stoet Karibiana att besöka dig i 5 dagar. Under tiden erbjuder hon dig Harmonipaket som du kan använda från marknaden på en av dina hästar!

.. Undrar bara, i och med att det står "under tiden", måste jag använda paketet under dessa fem dagar? Bara att börja åldra fölis om det är så. :D
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

kl*

Inte skrivit på läänge nu, inte varit aktiv direkt på howrse heller men börjat igen lite, har innan bara loggat in och kollat boxarna på ridcentret osv :P

Har iaf fått ett stoföl nu med 679 i gp, riktigt nöjd!

Har ett sto nu som är över 30år, och då kan man väl få pass om man skickar till himlen, måste man döda den då eller? :P

Sen behöver jag hjälp med passköp också, om någon kan så ressa hästar för 382 000 :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jo, du måste döda den och skicka den till himlen!

Hade gärna hjälpt dig, men har ingen häst till övers just nu! Jag är säkert på att någon hjälper dig snart. :laugh:
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Okej då får jag ta livet av henne då :o

360 hjälpte mig så det löste sig :)

Är det någon här som behöver nått av följande:

Krösus gåva x 15
Apollos lyra x 8
Pandoras ask x 7
Svart orkidé x 6
Plutos pergament x 5
Filotes klapp x 5
Helios stråle x 3
Harmonipaket x 3
Akilles häl x 3
Hera-paket x 1
Poseidons sadel x 1
Poseidons träns x 1
Molntapp x 1
Ungdomens vatten x 1
Filosofens sten x 1

Behöver kronos och morfeus, men kan byta mot equus eller så med :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Vad vill du ha för Hera eller F-sten? :)

KL

Någon som vet hur man ändrar namn på sitt ridcenter? Kan inte hitta det någonstans. :p
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

ridcenter - kontor - centrets sida - gå in på ändra presentationen :) (en liten ikon uppe i högra hörnet)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Myzan87: Kronos är värd 2 pass, är det något av det jag har som du behöver? Kan byta ner mig om det är så hehe :P

Cruella: Kan tänka mig byta mot det mesta, har bara en hera kvar nu (använde en idag, och fick en igår). Vet inte exakt vad jag vill ha i equus om du vill byta mot det? Vad har du annars? :)

*kl*

Fick upp mitt ridcenters lektions pris från 43 igår till 50 idag, men hur håller jag det på den nivån, gäller det att köpa större boxar, mer ängar och få tävlingarna att rulla på eller hur gör jag?
Har ingen topp häst just nu som jag kan inackordera för att få upp prestigen direkt. Höjde inackorderingen till minsta färdighet 300 igår, men har flera tomma boxar just nu så vill inte höja mer. Har just nu mer lin och morötter på ängarna + vete då enbart för pengarna, ska jag satsa mer på sörpar?
Läste även att om man har nybörjartävlingar så får ridcentret 500 för varje tävling som går, stämmer det? Funderar på att köpa en till kapplöpningsbana, men kan man uppdatera dom vart efter?
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Är det någon som har en häst med höga färdigheter som ni inte använder/tävlar får ni gärna inackordera dom hos mig för att höja prestigen lite :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Haha! Tack för hjälpen, har ändrat min presentation några gånger men aldrig sett att man kunde byta namn på ridcentret där. xD Där ser man. ^^

Flavor: Jag kan erbjuda ett pass och 20k? Kan ge lite mer i equus men sträcker mig inte till 2 pass. x)

När det kommer till lektionspriset så ska du försöka ha så hög dressyr som möjligt på de inackorderade hästarna. Det gör en del. Sen är det ju alltid fördelaktigt att ha få men stora boxar istället för många små, 100% på ängarna, du ska ha 2 tunnland per häst men bara använda ett åt gången så att du kan rotera varje natt. :) Sörpar är bra att ha. När det kommer till tävlingarna så är det bäst att ha ganska hög svårighetsgrad, men har du inga egna hästar så kan det bli svårt att få dem att börja. Om du inte kan få hjälp av vänner förstås. Jag har en del Quartrar som är färdigbluppade med över 1000 i färdigheter som jag skulle kunna ha hos dig ett tag om du vill? :) De har runt 250 i dressyr och nästan 300 i uthållighet?
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Ett pass och 20k går bra för mig :)

Okej, men det går inte att bestämma vilken fädighetsnivå man har på dressyr väl? Har nu 11 tunnland på 15 hästar, försöker köpa fler ängar, tycker du det är värt att lägga ett pass för den största ängen eller ska jag spara in och köpa för equus?
Har en del men runt 250 i färdigheter på dressyr nu som jag försöker inackordera, har dock en del med western inriktning så kan inte ha dom på ridcentret.
Har 100% i renlighet på ängarna men bördigheten ligger runt 85% just nu, försöker hela tiden odla mkt, men vet inte hur värt det är så att säga, tänkte låta dom vila en period nu efter sommaren iaf.
Sörpar ska jag odla på nu tänkte jag, just nu ligger tävlingarna på:
Fälttävlan - 73.9 - 147.9
Galopp 0 - 53.5
Dressyr 117.9 - 235.8
Hoppning 52.5 - 105

Ska jag höja även om dom inte går på auto? Försöker anmäla egna själv men dom går inte på auto som sagt.

Jätte snällt om du vill ha dom hos mig ett tag, har just nu 3 lediga, vill du att jag ressar dom åt dig?
Edit: Ressade nu iaf, ska krypa ner i soffan så jag somnar nån gång :P Men kollar här imorron eller om du skickar pm, heter Qamilla :)
 
Senast ändrad:
Sv: Howrsetråden, den nionde

Okej ressar du häst och gåva till Cruella? :)

Nej, det lättaste är ju att ha det som privat center, men om du inte vill det så blir det nog svårt att få så bra hästar som krävs till ditt ridcenter om allt inte är väldigt bra.
Okej, du ska ju helst ha 30 tunnland då så att du kan rotera men använd de pengarna du får från veteodlingen till bördiga ängar? Menar du förresten att du odlar på samma ängar som du låter dem beta på sen? För du ska ju ha separata ängar för bete och odling? Alltså helst 10 stora, bördiga ängar med fågelskrämma till odling och sedan medelstora, bördiga ängar till bete eftersom de kostar betydligt mindre. Så det jag skulle göra är att inte ha så många hästar inackorderade innan du fått upp allt, köp inte fler boxar innan iaf de flesta är på 18m2 och ha 1 tunnland äng till alla hästar. Och köp bördiga ängar från början. Köp inte den största ängen för 1 pass om du inte är rik på pass, 40k tjänar du in snabbt med lite tålamod. :)
Sörpar skulle jag odla på först när du fått ängarna i ordning, men allt detta är ju bara vad jag själv tycker och vad jag skulle göra för att få prestigen att öka. :)

Jag skulle höja tävlingarna så mycket så att du kan hitta hästar som kan tävla i dem. =) Ska tillägga att jag har ett westerncenter så jag vet inte hur svårt det är att få igång tävlingarna med engelsk inriktning, det brukar ju generellt vara fler som tävlar i engelsk.

Du kan ressa 2 nu i alla fall, såg att den tredje med över 1000 färdigheter fortf står i mitt ridcenter. ^^ Har först nyligen börjat fullträna dem under bluppning. x) Innan nöjde jag mig med 100 BLUP bara.
 
Senast ändrad:
Sv: Howrsetråden, den nionde

Är det någon som kan hjälpa till med passköp? Reservera hästar till ett värde av 4 150 000 till beckaneesen.
Tack på förhand :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 338
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 062
Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
14
· Visningar
811
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 222
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp