Jag tycker du har rätt bra pris. Hade aldrig gnölat om det.Min hovslagare lägger om skorna på mina hästar minst en till två ggr. Ändå samma pris. Jag har även två barfota ponnyer som sliter mest utsidan. Det raspas till lite och tar max tio minuter per häst. ändå 340 kr + moms. Tycker man kan få lite rabatt. Ska försöka raspa lite själv, men vill ju ändå att det blir rätt. har ni andra det också så ? Vågar inte diskutera med hovslagaren om priser. Så känsligt......
Min häst rundskos med vanliga skor utan något speciellt. Hästen är liksom normal att sko och gör inga konstigheter. Hovis arbetar hyfsat fort och det blir inga längre stunder.
Det betalar jag 1500 kr för. Hade det inte varit för att vi är två med samma hovis samtidigt hade jag fått betala mer i transportkostnad.
Men jag tänker lite också på hur mkt hovslagarens kropp belastas av sitt jobb när jag betalar. Det är ju ett yrke som sliter väldigt och där vissa måste överleva på att sko 4 hästar/dag. Man vet ju heller inte när man måste pensionera sig. Och man ska få råd till försäkringar, semester, om man blir sjuk etc.