Ej visat är ej visat oavsett vem som rider, dvs bör ge samma poäng.
Så du menar att domaren för dagen gav de halvblod som bara travade i gal fattning och därefter mkt högre poäng än udda rasen som gjorde lika?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ej visat är ej visat oavsett vem som rider, dvs bör ge samma poäng.
En bedömningspunkt som tex innehåller en längre sträcka i en gångart som genomförs motsvarande en 7:a och så blir det ett taktfel i en halvhalt kanske ger 6 i stället. Men om bedömningspunkten genomförs motsvarande en 6:a och så blir det ett taktfel, då kanske det bara blir 5,5 på den.
Så du menar att domaren för dagen gav de halvblod som bara travade i gal fattning och därefter mkt högre poäng än udda rasen som gjorde lika?
Taktmiss på tangentbordet, skulle skrivit 5 och inte 5,5Varför tycker du nu att det ska dras olika? för jag antar att du jämför med likadan taktmiss? annars är det ju helt ointressant.
Fast det är ju det som inte alltid stämmer. Om en häst galopperar i världens fyrtaktsgalopp och typ ur kontroll, över tygeln och får ett avbrott och en kvalitetshäst med 9-10 mässig galopp i en bärig form i harmoni råkar få ett avbrott (betydligt mer otippat men ändå), så ska dessa två inte ha samma betyg på missen. Ska kvalitetshästen ha en 4, då ska katastrof-ekipaget ha lägre.Utan att ha sett den aktuella klassen.
Men "inte visat" ska ge samma underkända poäng oavsett "generellt högre".
Så avbrott från galopp till trav ska ge en fyra oavsett om det är en frieser eller en arab eller ett halvblod som gjort missen. Och om det är väldigt lite galopp visad där det ska vara galopp, ska inte rasen eller övrig "allmänna nivå" bestämma om man får en tvåa eller en fyra för momentet.
Jag såg ingen uddaras som gjorde exakt samma miss, men tycker det är konstigt att det kan ge en 3:a när det inte visas någon antydan till galopp.
Ska kvalitetshästen ha en 4, då ska katastrof-ekipaget ha lägre.
Håller helt med,eller tvärtom då, om katastrofen får en 4, så ska kvalitetshästen ha högre.
Jag såg ingen uddaras som gjorde exakt samma miss, men tycker det är konstigt att det kan ge en 3:a när det inte visas någon antydan till galopp.
Kan hålla med.
"inte visat" brukar ju landa på 1.
Nu är jag inte riktigt med.då kan frågan ställas? varför 1 om det inte är visat? brukar det bli 1 så är det massor av domare som brukar göra fel?
Nu är jag inte riktigt med.
Menar du att det är vanligt med högre poäng än 1 för "inte visat"?
Eller menar du att det borde vara 0?
Jag och Casp har också varit och tävlat i helgen, en LA:3 och en MsvC:1 i lördags. Han var extremt spänd på framridningen i första klassen och busade ganska rejält så jag vågade inte rida igenom honom inne på banan. Det spelade ingen roll den här gången, för han kan nog gå det där programmet baklänges i sömnen misstänker jag. 68,4 % och seger blev det, fast jag bara styrde runt. Och att länga halsen på en häst som har Sveriges längsta hals gav en 8:a... Duktig häst! Det var första gången som vi fick poäng som börjar närma sig 70. Dessutom fick vi väldigt fint allmänt omdöme:
Sen i MsvC:1 så kunde jag rida fram bättre för den värsta energin. Tyvärr kom spänningarna inne på banan så när vi vände snett igenom för den korta diagonalen så for han iväg och vi lämnade linjen. Sen blev det likadant när jag försökte fatta ny galopp, och då fick jag ta en felridning där. -1 totalt på det momentet. Väldigt synd, för hade han skött sig och det hade blivit bara en sexa som vi i stort sett fick på allt annat (eller mer..) så hade vi varit placerade i den klassen också.