Sv: Hösttävlingstråd
Ja hösten är här, det går inte att förneka längre. Jag inleder med rapportering från gårdagens tävling, första omgången av dressyrallsvenskan div III i mitt distrikt. Har varit lite passiv här på Buke, men nu kan jag inte hålla mig längre
Både förklassen och lagklassen reds i Lätt B:2 (har inte varit med om det tidigare, att de har samma program i bägge klasserna), bra för mig och pållen dock, då det var hans livs tredje respektive fjärde dressyrstart.
Mkt spänd häst i förklassen, domarbåset var troligtvis fyllt med sabeltandade tigrar
Men vi tog oss runt med lite missar, landade på 64,50% (generös domare) och en 8:e plats av 19 startande. Bästa placeringen för oss hittills
och supernöjd och stolt matte!
Till lagklassen hade pålle lugnat ner sig och var mkt mer ridbar, kunde istället för att fokusera på att komma runt banan helskinnad lägga fokus på hästen och ridningen, vilket även gav resultat. Har aldrig haft den känslan efter en avslutad ritt och tårarna sprutade efter sista halt-hälsning. "Snålare" domare i denna klassen, landade på 57,83% och placering 18 av 37. Procent och placering spelar mindre roll när man får den känslan inne på banan
Är supernöjd med dagen som helhet, hästen skötte sig exemplariskt och även han verkade tycka att det här med två klasser på samma dag nog var ganska kul
Att laget dessutom lyckades vinna omgången gjorde det hela bara ännu roligare! Då fick hästen prova på att för första gången vara med på prisutdelning och rida ärevarv också
Nöjda efter prisutdelning