Hösttävlingstråd

Tulip

Trådstartare
Tyvärr går det inte att låtsas att det är sommar längre. Trädgården är full med gula löv och dagarna börjar bli obehagligt korta. Pigga upp oss med roliga tävlingsrapporter.

Sv: Hösttävlingstråd

Fösta tävlingen för hösten blir den 22 september. Det blir dessutom första riktiga tävlingen så vi är väldigt spända :). Återkommer efteråt med resultat.

Ja hösten är här, det går inte att förneka längre. Jag inleder med rapportering från gårdagens tävling, första omgången av dressyrallsvenskan div III i mitt distrikt. Har varit lite passiv här på Buke, men nu kan jag inte hålla mig längre :)
Både förklassen och lagklassen reds i Lätt B:2 (har inte varit med om det tidigare, att de har samma program i bägge klasserna), bra för mig och pållen dock, då det var hans livs tredje respektive fjärde dressyrstart.

Mkt spänd häst i förklassen, domarbåset var troligtvis fyllt med sabeltandade tigrar :nailbiting: Men vi tog oss runt med lite missar, landade på 64,50% (generös domare) och en 8:e plats av 19 startande. Bästa placeringen för oss hittills :D och supernöjd och stolt matte!

Till lagklassen hade pålle lugnat ner sig och var mkt mer ridbar, kunde istället för att fokusera på att komma runt banan helskinnad lägga fokus på hästen och ridningen, vilket även gav resultat. Har aldrig haft den känslan efter en avslutad ritt och tårarna sprutade efter sista halt-hälsning. "Snålare" domare i denna klassen, landade på 57,83% och placering 18 av 37. Procent och placering spelar mindre roll när man får den känslan inne på banan :love:

Är supernöjd med dagen som helhet, hästen skötte sig exemplariskt och även han verkade tycka att det här med två klasser på samma dag nog var ganska kul ;)

Att laget dessutom lyckades vinna omgången gjorde det hela bara ännu roligare! Då fick hästen prova på att för första gången vara med på prisutdelning och rida ärevarv också :banana:

Nöjda efter prisutdelning :love:

Är det någon som ska tävla i ljungbyhed i helgen? :)
Årsbo ryttarförening håller tävlingar.

Knapplån

tävlade på hemmaklubben i söndags. Började med att rida en Lb:3 på en häst jag aldrig suttit på. Min kompis kunde inte lära sig programmet sa hon och körde ner sin gamle häst (23 år still going strong) och jag fick sitta upp. Red på 62.4% och knep femte placeringen vilket jag var väldigt nöjd med!

Med min egna red jag sen La3 och Mini skötte sig fint och det blev en delad tredje placering på 63,8%. Riktigt kul att rida hem en placering och få lite poäng :)

Nu laddar vi om till den 15e september för en la4 :)

*kl*

Red L:A1 idag på 64.47% vilket gav en andraplats. Vinnaren var också en ponny:D.

1236015_10201272005994087_418379912_n.jpg

...och nä, jag är inte så tjock egentligen. Sitter som en hel j-la hösäck.

Tävlade min 4 åriga ponny igår (rids bland storhästar) LC:1 , 62%. Vi har endast åkt transport och ridit på andra ställen 5 ggr så han har inte så mkt rutin ännu.

Grattis! Hon ser väldigt stadig och välriden ut. Du har gjort ett jättebra jobb med henne och hon borde vara en dröm för yngre ponnyryttare!:) Ska hon säljas eller?

Oh tack:o! Hon är otroligt lättriden, har satt upp några olika barn på henne så det fått känna på henne och dom blir typ lyriska:D. Hon ska dock inte säljas utan ska tillbaka till sin uppfödare och in i avelsboxen så småningom. Tills dom vill ha tillbaka henne får jag behålla henne:). Sen vet man inte vad som händer under vägen, får de ett bra bud så lär hon nog säljas. Men då ska det vara till nån ponnyryttare med superengagerade föräldrar så hon inte slösas bort i skogen utan verkligen kommer ut och tävlar!

Här är det fortfarande sommar iförsig men jag skriver här ändå.
Vi har varit ute igen och fått dåliga resultat :( 55% och 54%. Hästen kändes helt flak och jag red som en kratta.
Jag skyller allt på att Kinas fälttävlansryttare Alex Hua Tian tävlade i samma klass och vi blev distraherade :o O_o :d :nailbiting:

Här syns Han lite i bakgrunden
13+-+1

KL

Jag och min lilla favorittjockis var ute på vår första lokala tävling sedan våren -11 igår. Red en LB:3, pålle var fin på framridningen och runt banan ända tills vi gjort halt och hälsat på domaren, då tyckte han att det räckte och drog i handbromsen :meh: Det var plågsamt varmt att rida program på en häst som inte gick en meter gratis och vi skrapade bara ihop 59% (med högsta poängen på "halt 6 sek" och vägarna, smått ironiskt) så det var ju inte en så värst lyckad tävlingsdebut för i år, vi får ta nya tag :p Lite bantning och mer träning så kanske det ska gå.

130808_prins_brs_10_522db77cddf2b324e0db6132.jpg

130808_prins_brs_01_522cd701ddf2b3295425d892.jpg

130808_prins_brs_03_522cd7deddf2b34d9270caf3.jpg

Grattis! Nästa gång är det ni som har en poäng mer än alla andra :)

Förresten hörde jag "Ljunits Herrestad" i filmklippet, som i klubben utanför Ystad? Bor inte du i Norrland??

Jag tävlade för Ljunits när jag bodde i Skåne och har i protest mot min egentliga hemmaklubb här börjat tävla för Ljunits igen. De har tidigare betalat tillbaka licensen också, men har naturligtvis slutat med det bara för att jag tävlat ordentligt i år:p. Har redan beslutsångest inför vilken klubb jag ska rida för nästa år...

jag har samma problem. Jag har "alltid" tävlat för samma klubb men de har inget allsvenskt lag och jag vill gärna tävla allsvenskan. Grannstallet har en klubb och lag i både div II och I och de är dessutom väldigt trevliga. Men jag tror att min "moderklubb" är billigare men det kan ju kanske vara värt pengarna om jag får starta i lag...

Åh jag har typ liknande problem, fast omvänt :)
Jag har inte haft häst här nere tidigare så har lixom ingen tillhörighet till någon klubb här :( Hemma i Sundvall hade jag ju "min" klubb, men här nere känner jag inte till så mkt än så jag bara tog en klubb i närheten som en kompis tävlade för hahahah! Jag var där första gången för några veckor sedan och tävlade och fick då ett medlemskort och ett schabrak när dem insåg att jag tävlade för dom :P

Liknande trådar

Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
794
Senast: Pegasus63
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama