Höstmörkret är här

emlem

Trådstartare
Så jag tänkte ge ett varningens finger till er som köpt ljus i glasburkar då mitt precis exploderade:mad:
troligen blev glaset för varmt då det var lite stearin kvar i glaset, men nog så mycket för att göra lågan svårsläckt.

Tänk om det funnits barn eller djur eller om jag lämnat rummet för en sekund. Dåligt.

Så jag tänkte ge ett varningens finger till er som köpt ljus i glasburkar då mitt precis exploderade:mad:
troligen blev glaset för varmt då det var lite stearin kvar i glaset, men nog så mycket för att göra lågan svårsläckt.

Tänk om det funnits barn eller djur eller om jag lämnat rummet för en sekund. Dåligt.

Usch vad obehagligt! :eek: Vilken tur att det gick bra trots allt!
Ljus i glasburk är ju så fina, jag har flera olika sorter. Ska definitivt hålla ett extra öga på dem framöver, även fast jag brukar vara försiktig med ljus alltid..

Oj :eek: Det har jag aldrig varit med om, fast jag har mycket ljus tända året om.
Vad för modell var det på glaset? Tänker att det kanske är större risk för såna som är avsmalnade upptill.

Detta var ett helt vanligt cylinderformat ljus, blev väldigt förvånad när det hände eftersom jag haft det tänt många gånger förut och köpt "sammalikadana" ljus tidigare som inte valt att självdetonera i mitt sovrum.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 306
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 198
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar