Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Härmar de andra mammatrådarna :D, lägg till er på listan: (lägg gärna till bostadsort om ni vill!)

Höstmammorna 2009

22/10 - Voltis, första barnet (stockholm)

Höstmammorna 2009

10/10 - kpist, andra barnet (stockholm)

Höstmammorna 2009

11/9 - nisse_, första barnet (sundsvall)

Vi har inte och tänker inte ta reda på könet, tycker det känns lite extra spännande att inte veta, brukar ofta gå runt och fundera på vad det är för liten filur som bökar där inne :laugh:
Men jag har full förståelse för om man vill ta reda på det, det gör ju också hela planeringen med namn och kläder lite lättare!
Imorgon är det dags för BM besök och efter det tänkte vi ge oss ut och shoppa lite bebiskläder :p

Senast ändrad:

Höstmammorna 2009

7/10 - larkin, första barnet (Bålsta)

Åh kläder är det jag vill shoppa mest! Jobbade med barnkläder i 10 år förut, och har alltid gått och fingrat på allt sött! Nu får man köpa själv snart :D. Ska till min gamla arbetsplats och se om de har samma roliga kläder som när jag jobbade där! (mitt motto: flera men billigare plagg! Sambon är tvärt om, så vi kommer komplettera det där bra hehe).

Visst är det roligt! Allt är så litet och sött! Jag har lyckats stå emot allt shoppande,
men nu kan jag inte hålla mig längre :angel: Sambon är inte alls lika shoppninggalen som mig men han får snällt följa med :laugh:

Höstmammorna 2009

5/10 - Comfort, första barnet (typ Kalmar)
7/10 - larkin, första barnet (Bålsta)

Hittills har jag köpt 5 bodisar på tradera, inget mer :D
Men min syster har två barn, 1 månad och 2 1/2 år gamla, både tjej och kille,
så jag kommer få låna mycket av henne, + att man får ju en hel del, så jag räknar med att inte behöva köpa så JÄTTE mycket mer, men en resa till Gekås är planerad under Juli!!

Senast ändrad:

var glad att d jar en sån sambo.
Min anser att man egentligen inte bör köpa NÅGONTING ALLS (!) innan barnet kommer, för det betyder otur, eller nåt :(
men efter mycket diskussioner har han insett att det inte håller :D

(plus att han inte ska med till Ullared och kan därför inte säga nåt om det jag köper!)

Jag vill också åka till ullared! Sambon tvärvägrar fastän vi är i trakterna på semestern. :devil:
Men jag ska lura med mig sambons syster och ev min svärmor istället, vill ju fynda! :D

Åh, jag vill också åka till ullared och shoppa bebisgrejjer!
Synd att man bor så jävla långt upp :(

imorgon bär det iväg! :banana:
Lär väl bara vara vi och typ femtusen andra där.. :(

Igår köpte jag en jättesöt body för 25 spänn, de var dagens klipp!

Tricket ar att ga saktare an alla andra :idea:

Ha en trevlig dag, hoppas du hittar en massa kul grejjer!

Åh, vad roligt! Jag tycker du ska shoppa järnet! :p
Har du tur så kanske du hittar lite sjyssta billigare amningskläder också.
På ullared kan man ju hitta mycket billiga sängkläder och snuttefiltar till bebben och det är nog guld värt att ha ett litet lager när man kommer hem från bb. Bebiskläder lär man ju få massa när bebis föds ;)
Ha så kul!!

Åh så kul! Jag vill också shoppa! Vi är i sommarstugan nu men så fort vi kommer hem så ska jag ge mig i väg och leta mysiga filtar och bebiskläder!

I måndags fick vi se vår lilla plutt igen och det var helt underbart! Liten hade varit väldigt lungn ett tag så BM skickade oss på UL, men allt såg jätte bra ut och nu är det full rulle igen :love:

Berätta sen vad du fyndade och vad det fanns för roligt! Jag vill ha saker med kossor på :D

Dags för uppdatering.

Med BILDER!! (bara för att få er lite mer avis :D)

Eftersom vi inte vet vad det blir så köpte jag både neurala och icke neutrala kläder...! (tror knappast ödlan bryr sig om vad den har på sig ändå :P)
28499295.jpg

• 5 st bodys
  • 1 mössa
  • strumpor
  • badinsats
  • napphållare (om h*n vill ha napp)
  • wideneckflaska
  • pyjamas
  • kudde till vagn och säng
  • plastat frotte vagn och säng
  • täcke
  • lakan vagn och säng
  • amningsilägg
  • reflexregnskydd vagn
  • myggnät vagn (fanns tyvärr inte i svart så fick ta vitt)
  • nätkasse vagn
  • skötbädd
  • Byxor
  • Babyolja
  • Flaskställ
  • Amningstop
  • Spjälskydd
  • Fleecefilt

28499298.jpg

28499302.jpg

Just kossor tror jag inte det fanns så mycket av, men jag kollade inte om det heller så noga.

åh, vadmycket bra grejjer du fyndat!
Jag ska till ett lågprisvaruhus några mil bort på måndag, men de har inte lika stort sortiment som gekås, men lite grejjer lr jag ju hitta:).

Har börjat tillverka grejjer själv också. Hittills har det blivit ett lapptäcke och just nu håller jag på med ett babygym. Ska lägga in bilder senare ;)

Är det ingen mer som har tillverkat egna saker eller piffat upp gamla? Lägg upp bilder isf!

Wow! Kreativt! Ser fram emot bilder.

Jag funderar på att virka en filt eller två, men jag har inte kommit längre än tanken. Vi planerar också att sy ett nytt tyg till vår gamla babysitter, också det endast på planeringsstadiet än så länge.

Ja jag känner mig jättekreativ! Finns hundratals grejer som jag vill göra, men tiden räcker inte till :(
Längtar tills augusti då jag får semester, då ska det pysslas och donas till bebben! Om jag orkar det då vill säga :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka