Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

jag vet inte, höj och sänkbar botten i allafall, :D haha, glad att jag har kommit så långt!
7000 var lite.. väl dyrt;) jag tycker Ikeas vita är fin, den med lite vågiga kortsidor. jag anser inte att det är spjälsängen som behöver kosta, ungen struntar nog i om den kostar 500 eller 5000, + att den funkar nog lika bra.

Skulle jag köpa en spjälsäng skulle jag köpa en med borttagbar långsida om man inte har så gott om plats i sängen, så den går att använda som "sidovagn". Här har vi gott om plats i sängen och använder inte spjälsäng. :)

Så hellre en borttagbar sida än en som man kan sänka ner?

Det sägs ju att det är lättare med nedsänkbar sida när man tex vill lyfta över bebisen i sin egen säng på natten (tänkte ha spjälis intill vår säng).
Men vi har en jättelåg säng så jag tror inte det hjälper så mkt att sänka ner sidan lite.. men inte säker heller hehe.

Håller med, tänker inte lägga en massa tusenlappar på tex säng och skötbord.
Lägger hellre mer pengar på vagn, bilbarnstol och kläder:D

KL

Någon som har funderat över namn än då?

Jag tycker det är jättesvårt med killnamn!

Mina förslag: Ally eller Dexter

Min sambos förslag: Ina-Stina (hittade det i en dödsannos :crazy::rofl:), Molly, Enzo, Neo.

Tror inte vi kommer hitta nåt riktigt bra namn innan vi får se bebis :p

Till sambons förtjusning kommer en eventuell flicka nog få heta Chelsea eller Chelsie. Vi är båda sporttokiga så det får gärna vara lite sportanknytning.

Pojke är svårare... Ryan, Kenny, Vincent, Victor ligger nära till hands just nu.

Men jag funderar varje dag och ändrar mig hela tiden Vi får se vad det ploppar ut först :D.
Mellannamnen är redan klara, vill ha släktnamn.

Ja det känns ju som den allra bästa lösningen faktiskt. Viktigare än sänkbar sida.

Vi har bara snackat lite lös om namn än så länge, faktum är att vi diskuterade det mer innan jag ens blev gravid :D

Jag är inte mycket för gammelmodiga namn, och inte min sambo heller som tur är. Jag var LIVRÄDD i början att han skulle vilja att de hette nåt med hans mor och farföräldrars namn, och jag är inte så förtjust i Märta, Lage och Tage:o
Men som tur är så har tanken inte ens slagit honom!

Angelina, tycker vi om båda två,, men då låter det ju som att hon är döpt efter Jolie och såna fans är vi inte av henne.

Mattias ( ev Matthias) är väl klart att det är med i diskussionerna. Sambon heter det i andranamn och jag tycker det är kalasafint! (+ att jag inte vet en enda oattraktiv kulle som heter Mattias:p) Cecilia är fint, men så gick syrran och tog det till sin dotter.. i andranamn dock, men...

Annars är vi TOTALT oense!
Jag tycker mycket om Moa, medans han avskyr det.
Viktor tycker han om, men eftersom mitt ex heter det vill han eg inte ha det heller ;)

Han är helt övertygad om att vi kommer att se på bebisen vad den passar att heta.

Ally heter en häst på jobbet, så döper du den til det kommer jag bara assiciera den till det! :D

Ina-stina var ju gulligt! dick mer som smeknamn kanske, inte döponamn,,,

Ja men håll med om att Ally är fint :love:

Igår sa min sambo att han tyckte att barnet skulle heta Ina-Stina Mandelblomma :rofl:.
Ina-Stina hittade han ju i en dödsannons, men Mandelblomma vette fan vart han fått det ifrån :rofl:

Men visst kan väl bebisen heta Ina-Stina om det blir en flicka, men isf Ina som tilltalsnamn och Stina som mellannamn.
Tänk om man ska ropa på henne: "IIIIna-Stiiina, det är middag!" :S

Senast ändrad:

Haha, ja det Är fint, + att hästen är riktigt trevlig med! (och fin :D)

Tänk dig (eventuella) dopet. Prästen:
-Och vad ska barnet heta?
-Ina-Stina Mandelblomma
-Mmm, visst, seriöst, vad ska hon heta?

Ally och Molly tycker jag är jätte fina namn!
Vi har bestämt att det antingen är en Emma eller en Leon som gömmer sig i min mage :love:
Annars tycker jag att Liam är jätte fint också:)

Jamen tänk dig födelseannonsen då...
Eller uppropen i skolan. Stackars barn :crazy:

Men jag skulle kunna tänka mig att ha bara Ina som tilltalsnamn iaf, det är kort och bra :)

Leon är jättefint. Har funderat på det jag också, men har en kompis vars son heter Leon, så jag vet inte om det blir konstigt om jag namnger min bebbe det.
Leon funkar ju bra internationellt också :)

*kl*

Är i valet och kvalet över om jag ska boka tid till ett extra ultraljud för att eventuellt kunna se könet, och så klart se så allt ser bra ut annars också.
Hur har ni andra gjort?
Frågade inte på rUL och känner att jag ångrar det lite, jag har alltid sagt att jag skulle vilja veta könet (ifall det går att se alltså).
Fått numret till ett jättebra och billigt ställe i stan...

Vi tog reda på vad det skulle bli för något kön.
Har precis som dig alltid sagt att jag vill ha reda på vad det blir om det går att se på RUL.

Många tycker att vi har gjort fel som har tagit reda på könet. Men vi gjorde som vi ville och det ångrar vi inte.

Vi har inte tagit reda på könet och ska inte göra det heller. Någon gång ska man väl ha lite tålamod. :D

Att folk ska lägga sig i ens beslut gör mig smått vansinnig..

Sålänge du och din sambo var överens om att kika efter kön så ska väl andra ge blanka faan (på ren svenska) i vilka beslut ni tar och varför..

/C som också gluttade på vad som gömde sig i magen och har inte ångrat det valet en enda sekund :D

Senast ändrad:

Bra sagt faktiskt! :idea:
Alla säger ändå så olika. Jag känner att jag vill veta, sambon är mer tveksam.. och hans åsikt är ju rätt viktig :p. Så vi får se hur vi gör!

Det kliar dock ordentligt i shoppingfingrarna nu! Beställde en filt och snuttefilt på nätet i går, bara för att :D
Snart är det semester, då har man lite tid till riktig shopping.

Ska bla till hamlmstad, några roliga affärer där ngn kan tipsa om? :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka