Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Gud så mycket fint, vad avundsjuk jag blir!!Har än så länge bara fixat vagnen och några bodies.
Vill börja kolla på babyskydd nästa vecka, men måste övertala sambon först!
Han tycker att vaddå, det är ju tre månader kvar :grin:

ja jag blev hyfsat nöjd, ville få med ett gym hem med men de hade bara tråkiga (ändå från fischer price..)

jag är faktiskt sugen på att göra ett lapptäcke, mne med tanke på hur bra jag är på att sy är det nog bäst jag låter bli!

*kl*

Usch, själv har jag lite tråkigt, och grym foglossning. Jag är totalt ointresserad av att pyssla, och har alldeles för få vänner i min omedelbara närhet, jag har liksom 20 mil eller mer till de flesta. JAG vill ha nån att fika med.
Kan man få det?

*gnällspik*

*kl*

Usch, själv har jag lite tråkigt, och grym foglossning. Jag är totalt ointresserad av att pyssla, och har alldeles för få vänner i min omedelbara närhet, jag har liksom 20 mil eller mer till de flesta. JAG vill ha nån att fika med.
Kan man få det?

*gnällspik*

Tja, bor du i närheten så tackar jag aldrig nej till fika. ;)

Gissa vad vi har gjort idag???

Jo... vi har beställt vagn!!
det blev en Emmaljunga Edge i pro Bordeux :love:

Hoppas bara att ödlan vill stanna inne till minst bf, så den säkert är hemma...

Åh, edgen är jättefin!

Visar en liten bild på mitt lapptäcke. Är inte heller duktig på att sy, men jag tror inte bebben bryr sig iaf ;).
Sen kan de ju vara kul att ta fram det och skratta åt det om tio år :p
28519586.jpg

Bry er inte om det sktiga golvet :angel:

Jopp, samma stad:D

Men va bra, men va typiskt att jag inte tänkte på att jag är i sommarstugan. Semester! :love: Fast tidsnog kommer jag förstås tillbaka till stan.

Angående EL Edge så är det en sådan jag tänker slänga ut på blocket när jag får ork. :D

Grattis till vagnen! Jag har fortfarande inte köpt "min" vagn, men ska nog det nu på semestern :D.

Mkt kul du hade hittat på Ullared också!! Var det stora skillander på priserna på babyprodukterna där jämfört med "vanliga" butiker??
Supersugen på att åka dit nu! Får vänta till vecka 31 :(.

Toppen!
Jag kommer gå hemma till BF (med en vild 1½-åring) så jag har mycket tid att fika på. :p

Eg vet jag inte om det är tillåtet, men eftersom ingen har frågat om priserna så borde jag väl få lägga in vad det kostar?

Insektsnät 25
regnskydd neon 80
Nätkasse 25
Skötbädd 99
kudde 25*35 cm 13
Babypåslakan 3-del 80
Babypåslakan 2-del(vagn) 80
badstol 40
Spjälskydd Safari 119
(fanns även enfärgade billigare (99-109)

babyfilt 100*150 50
plastad frotte 40
täcke vagn 50
Flaskställ 14
Nappflaska wideneck 16
napphållare 36
babysocka 2pack 13
baby byxa 36
Fyndlåda byxa 20
Fyndlåda body 15
Mössa 14
Body vanlig och omlott 29-50
babyoil 24
Amningskupor 50-p 35
pyjamas med fot 40

Verkligen bra priser :idea: absolut värt en resa dit när jag ändå är i Halmstad i sommar! :banana:

Var på ikea idag och bestämde vilken säng och vilket skötbord vi ska ha. Så ska låna en större bil och köpa det snart :banana: Gick in på babyland också och körde runt vagnen jag tittat på, så har bestämt mig nu att det ska bli en Brio Sing :love:.
På ikea blev det också vita hyllor som kommer bli fina i barnrummet. Så nu har shoppingen börjat här med :D

vad kul! Singen är det den som har olika färg på suflett coh liggdel?
Vilken säng blev det?
Jag vill ha den vita, den med vågiga kortsidor, men sambon är inte lika säker så vi får se vilken det blir.

När min syster ska till Ullared i augusti ska jag beställa täcke till sängen och en skötväska, täcket var slut häromdagen och skötväskan visste jag inte om vi skulle ta en EL, men den var så jäkla dyr + att jag vill ha en med grövre yttertyg

Ja på liggdelen är det svart suflett och brunt i övrig (den jag vill ha hehe). Smidig vagn som funkar bra på våra vägar här hemma :laugh:

Sängen blir den du var sugen på, med vågiga sidor! Och skötbordet som hör till! Hos oss låter det: "köp det du vill", så sambon bryr sig inte hehe.

Den sängen bestämde vi oss också för igår :laugh:. Tycker den är den absolut snyggaste som ikea har!
Köpte ett babygym också, vet egentligen inte hur mycket användning man får av den första tiden men jag tänkte att det iaf är nått för mig att pilla på tills bebis kommer :o

Kul med vagnen! Var det lång leveranstid eller fanns den inne?

Inte beställt den ännu, men det är 1-2 veckors leveranstid beroende på färg. Så ska beställa nästa vecka tänkte jag, så har jag den lagom till semestern tar slut (dvs ngt kul att se fram emot haha).

Ja, gillade den sängen bäst också, och så gillade jag skötbordet som var till, den man sedan gör om till en vanlig bokhylla. Så har man använding av den efteråt med :D Tänkte ha en extra skötbädd bara som man kan ha var som helst i huset. Har tre våningar så bäst är ju lättflyttade saker hos oss hehe, men den som sitter i hop med bokyllan får vara i barnrummet som en fast plats med de flesta grejerna i.

Är det Hensvik ni pratar om? Det skötbordet har vi och är jättenöjda med, stabilt och bra. :)

Hjälp, jag har inte köpt en pryl...

Kanske borde börja lite i alla fall? Jag tycker det är jättesvårt, jag vet ju inte alls vad vi kan behöva. Kanske borde ge mig ut på stan en sväng!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka