Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Hihi vilken söt tant :D
Nu har bebis äntligen låtit sambon känna sparkarna också, förut lade den av precis när han lade handen på magen :p

Ja visst är det roligt när sambon också kan känna?
Det var så frustrerande förut när man kände sparkarna jättetydligt, men bebben slutade alltid sparka när sambon skulle känna.
Nu leker sambon med bebisen istället :D
Det är nästan jobbigt med en som trycker på ena sidan magen och en som svarar med ett tryck tillbaka, man får alldrig vara ifred :p.

min mage guppar med, och nu senaste dagarna har det varvats med sparkar riktigt högt upp och väldigt långt ner. Som när jag kör bil eller sitter i soffan - då får jag sparkar i ljumskarna (som det känns som :))

När jag vaknar på morgonon + när jag varit och kissat och lägger mig igen är den stenhård med, totalt stumt.

Nu guppar det hela tiden tycker jag, blir nästan orolig om jag legat still en stund och det inte kommer några gupp :D

Nu är det bestämt att jag får sällskap till Gekås nästa vecka av sambons syster, då ska jag shoppaa!
Har skruvat ihop spjälsäng och skötbord nu så är sugen på att köpa alla grejer till dom nu! :p
Har ett hörnskåp jag sparat efter min farmor som passade perfekt till de andra möblerna, är så nöjd! (prylarna som ligger och hänger lite här och där ska inte vara där, fyller bara upp tomrummet hehe)
Bilder:
http://i30.photobucket.com/albums/c303/giggsan/barn/barnrum.jpg?t=1248121179
http://i30.photobucket.com/albums/c303/giggsan/barn/barnrum2.jpg

Vilket fint barnrum! :)

Här blir det förmodligen inget barnrum, för vi vill byta till ett större hus, så bebben får sova med spjälsängen i vårat sovrum.
Hinner vi inte byta hus så får vi flytta biblioteket/teverummet och göra barnrum där istället, men det tror jag inte vi kommer behöva :p.

jisses vad fint hörnskåpet var!!

vi kommer med ha bebisen i sovrummet, mest för att det är smidigt att inte behöva springa in där 17 gånger varje natt utan bara slänga till matbehållaren istället :D
Ja, jag är lat, och inte direkt natt/morgonpigg
:D

Oktober :D Tycker ju att jag ligger efter istället hehe, känns som det är en massa som ska inhandlas :p.

Spjälsängen kommer troligen stå inne hos oss till en början, men vill fixa fint i babyrummet först och se hur det blir hehe.
Sen blir det ngn form av flyttbar skötplats till, eftersom vi har tre våningar och babyrummet är högst upp.

ligger efter??!!
jiiis, jag har beställt vagn som kanske hinner komma, och så kläder.
Men ingen säng, skötbord, babyskydd, babyvakt, andningslarm eller nåt...
+ att vi kommer att bo ett renoveringsobjekt, mycket nedrivet lite uppbyggt:crazy:

Jag har inte börjat förbereda överhuvudtaget! Haha, känner mig lite stressad när jag läser om allt ni håller på med, men det går över snabbt. :D

men du har väl redan det mesta? fusk när man redan har barn :D

Mja kanske.. Jag har knappt börjat fundera. ;) Ny vagn har vi iaf tänkt köpa (ny o ny, begagnad) men det är ju egentligen inte nödvändigt eller akut.

Sen måste jag nog diskutera lite mer med maken, vad som är nödvändigt, onödigt och vad vi köper oavsett :D

Jag har med redan fixat allt till barn rummet, köpt massa kläder och blöjor redan så det ända som fattas nu är barnvagn och bilbarnstol men det skall handlas denna månaden =) och jag är BF den 5 Okt :D

Känns liksom skönt att vara ute i god tid känner jag :D Och eftersom jag ska till Ullared nästa vecka lär jag ligga bra till efter det hehe.

Bed of roses, lägg till dig på vår lista! :idea:

Höstmammorna 2009

11/9 - nisse_, första barnet (sundsvall)
5/10 - Comfort, första barnet (typ Kalmar)
7/10 - larkin, första barnet (Bålsta)
10/10 - kpist, andra barnet (stockholm)
22/10 - Voltis, första barnet (stockholm)

Ja jag skall med till ullared i början av augusti så man kommer handla ännu fast man inte behöver det, men det är så kul att handla till den lilla och billigt med :p
Det känns skönt att ha det mesta klart för då behöver man inte tänka på det sen. Ja då jag skall lägga till mig med på listan =) ser att det är nån mer som är BF på sammma dag som mig :D

Höstmammorna 2009

5/10 - _bed_of_roses_, Första barnet (Mariannelund)

Oj, denna lista har jag oxå missat.
Ser att jag kommer sist av oss

Höstmammorna 2009

5/10 - _bed_of_roses_, Första barnet (Mariannelund)
28/10 - Xandoor, första barnet (Kristinehamn)

Åh jag är inte sist längre :D

*kl*

Ni andra höstmammor, håller ni i gång någonting tränings/konditionsmässigt?
Jag har försökt fortsätta med mina dagliga entimmes-promenader (men har väl blivit kanske varannan dag senaste tiden), det har funkat fint men känner att magen börjar tynga ner nu. Kan det kanske hjälpa med ngt form av stödband/bälte?
Jag är på gymmet ett par dagar i veckan, går lite på bandet och kör igenom kroppen med mkt lätta vikter, bara för att hålla i gång. Där har inte magen tyngt ngt, men kanske kan vara bra att ha ngt form av stöd där med?
Ridningen har jag i princip lagt på hyllan då jag har andra som rider pållan, jobbar från marken bara nu eller promenerar för hand.

Jo då jag försöker att gå långpromenad varje dag, har ju två hundar så dom måste ju ut =) håller på med allt som vanligt fast magen börjar väga lite nu och det känns om man inte tar det lite lugnt,

Tänkte höra med er här inne om en sak eftersom vissa av er är typ i samma vecka som mig v30,
Dom senaste dagarna har jag fått lite ont i överdelen av magen, mellan naveln och brösten, är ju mitt första barn så vet inte om det är normalt eller inte, bäbisen ligger ännu med huvudet år det håller och inte vänt sig kan det vara det som gör lite ont att det börjar bli trångt och att revbenen är där?

Skall på kontroll igen den 28 så skall höra där inne med

Har alla bukehästar vilat i januari eller hur kommer det sig att ni har bf så himla tätt :D Det kommer ju vara skitspännande här i oktober!!!

Hehe. :D
Ja man kan ju börja på att undra...
Men vi får väl skylla på att januari är en så tråkig månad :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur