Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Äsch, några kläder till bebisen kanske men annars är det väl ingen större panik.
Ett babyskydd om ni ska åka bil hem från bb? Och en bärsjal, så ni kommer ut ur huset eller bara för innemys, betydligt mer lättshoppat än en vagn. ;)

Typ bodys och byxor? Jag är verkligen på helt nya marker:D
Det känns som att antingen köper jag för lite, eller så kommer jag få ett ryck och köpa för mycket av allt.

Lättare att shoppa koppel och vattenskål samt en påse valpfoder:D

Bodys, byxor, strumpor och en liten mössa. :) Du kommer ju kunna fortsätta shoppa när barnet kommit. Och kanske får du(barnet) massor i present?

En fin och mysig filt också kanske?
Den första tiden använde vi nästan inga kläder om vi inte skulle ut. Mycket mysigare med hud mot hud. :love:

Lagom lång lista. Jag får krupp vid blotta tanken på att springa ut på stan med en lista som täcker en A4-sida full med Bra-att-ha-saker. JAg väntar på att behovet av att "Boa" ska slå till, än så länge syns det inte till.

*aaaandas*

Vänta inte för länge, mitt kom aldrig förra gången. ;)
Men nätshopping då? Då kan man ju stanna kvar i soffa och fortsätta käka choklad, det var nämligen vad jag ägnade sista veckorna åt. :D

Jag har nu klickat hem bodys och mössa från Lindex med sniglar på, en i brun/vitt, och en i grön/blå. Matchande mössor. Samt en söt sparkdräkt eller vad det heter i vitt med små svart-orangea fåglar på. Samt ett halvtrist kitt med 8 djurmönstrade bodys. Jag är på G :D Strl 50 till 62.

Jag har nu klickat hem bodys och mössa från Lindex med sniglar på, en i brun/vitt, och en i grön/blå. Matchande mössor. Samt en söt sparkdräkt eller vad det heter i vitt med små svart-orangea fåglar på. Samt ett halvtrist kitt med 8 djurmönstrade bodys. Jag är på G :D Strl 50 till 62.

Wow! Nu är du ju snart färdig! :laugh:

Jag är effektiv när jag sätter igång:D

Måste man mycket yttepyttesmått? Tänkte att bättre lite stort än för litet.

Bättre att komplettera med mer smått om du får en minibebis än att ha massa som inte används. Tycker jag. :)

Du hinner ju handla när bebben kommer också. Huvudsaken man har det viktigaste.
Det kan vara skönt att ha några klädesplagg när man kommer hem.
Ett blöjpaket kommer du behöva och en massa tvättlappar.
Du märker ju vad du behöver ;)

Du hinner ju handla när bebben kommer också. Huvudsaken man har det viktigaste.
Det kan vara skönt att ha några klädesplagg när man kommer hem.
Ett blöjpaket kommer du behöva och en massa tvättlappar.
Du märker ju vad du behöver ;)

Ikeas frottétvättlappar är toppen! Det lär vi nog köpa några fler.

Ja jag ska också köpa ett gäng av dem.
Nu har jag klippt sönder och sytt om lite gamla handdukar, men jag vet inte om de räcker. De kan ju vara bra att ha som kräk-lappar också :)

inatt var en hård natt..
jag vaknar ju titt som tätt med en kraftig kramp i sidan, och kissnödig på det.

Och jag kan berätta att det är INTE lätt att kissa när man har kramp i sidan OCH får en sammandragning samtidigt!
:D
Igår köpte syrran en skötväska till mig på Gekås, en svart för 120 spänn! Det fanns brun med men brun väska till lila vagn? njaaaaaeeeeeeeee......

Appropå magar... (hoppas din kramp gett med sig!)
Känner bara igen kissnödigheten, jag går på toa jämt känns det som (eller sambon tycker det iaf haha).
Det enda jag kan känna är att magen kan bli stenhård ibland, utan att det är obehagligt (är det sammandragningar kanske?). Då går det knappt tycka in ett finger mot magen, som det går annars när den är lite mer "slapp" :D Men som turär inga kramper eller så ännu.
Bara en bebis som alltid är vaken när jag lägger mig på kvällen! I förrgår såg jag för första gången på magen när han/hon sparkade! Förut har jag kännt det när jag tryckt emot med handen, men syntes det utanpå, häftigt!! :love:

Det är nog sammandragningar du har när magen blir stenhård, och det är ju helt normalt! Så får jag med, nu på sista tiden har dom blivit lite kraftigare och det kan kännas lite obehagligt men det gör inte ont iaf.

Visst är det kul när man kan se utanpå. Förra veckan guppade min mage nästan konstant, då kunde jag sitta och titta på den i flera timmar :D Nu har lillen fått för sig att ligga och sparka långt nere i stället, det är inte riktigt lika bekvämt :grin:

Min mage guppar som sjutton den med, gissa om katten blir förvånad när hon ligger och myser på min mage och sedan får en hel serie karatesparkar på sig :rofl:

När jag jobbade häromdan (jobbar som undersköterska på äldreboende) så guppade magen som bara den. Tanten jag satt bredvid såg ut såhär: :eek: "Men din mage rör ju på sig!" :eek:
Jag: "jaa, det är inte bara gräddbakelser och god mat i den" ;):D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka