Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Man kan gömma hur mycket som helst där:cool:

Förut hade jag en snygg klyfta, nu är det mer som ett svart hål:D

Badkläder är ett annat problem, min tjusiga lilla baddräkt är inte längre ett alternativ. Och trekantsbikini är bara att glömma, täcker knappt bröstvårtorna och åker in där bak:cool:
Men är det vansinniga mängder support och stöd ser man onekligen BASTANT ut.

Påminn mig inte om badsäsongen :eek::crazy::crazy::(
Nederdelar är ju hyfsat lätt att hitta, det funkar ju med ett par hipsters, men överdelar är ju omöjligt!
Baddräkt är inte heller nåt alternativ för mig, jag kommer ju se ut som en badboll!

Lika bra att inte blunda för det oundvikliga.

Hipsters är ett måste, då bikilinjen är försvunnen. (vecka 30)

*kl*

Nu börjar det klia ordentligt i shoppingfingrarna!
Ska börja med att köpa spjälsäng! Har ni redan köpt eller har ni kollat? Vad har ni fastnat för?
Att man kan höja och sänka den är en självklarhet, men vissa har ju också sänkbar långsida, underlättar detta mkt?
Tänkte mest när man har sängen bredvid vår egna säng i början... dock är vår säng mkt låg så det kanske inte hjälper ändå`?

Så fram med era sängfunderingar :D

Badutrustningstips tar jag ocksa tacksamt emot, mina tuttar far inte plats nagonstans *snyft*.

Jag kan daremot rekommendera bhar fran Twilfit om ni ska ha amningsbh (ja aven vanliga). Jag har kopt tva dar under min amningstid och drar 75E for tillfallet. Ger bra support och snygga tits. De ar toppenbra pa att hjalpa till ocksa. Kostade 300 spann ungefar.

Man kan kanske bada i en vanlig svart bh? Det har jag ju onekligen gjort förut...

Ska kolla twilfit nästa vecka:)

KL

En fråga om moderskapsintyget... ska man skicka in orginalet till FK eller är det ngt man bör spara? :o

Dessutom:
Försöker räkna ut hur mkt ersättning jag får också... har under senaste året gått från fast anställning med ok lön, till anställning med bra lön, sen till arbetslös och sen halvtidsanställd. Stämplat upp fram till nu i juni, sen fått lovad fast anställning på 65% så aavskrev mig på arbetsförmedlingen.
Vilket jag nu känner kanske var dumt. Men jag söker ju verkligen inga andra jobb nu, utan är nöjd med det jag har och istället försöker få massa extratider för att få upp lönen (mk ob så helt ok!).

Kommer de räkna på det jag arbetat på min nya arbetsplats (sedan i februari, stämplat upp från början till nu i juni) eller kan jag räkna med det jag arbetade innan detta?
Mailade FK men fick bara lite allmän information. Får nog ta mig ett personligt möte eller ngt för att reda ut detta.

Kan man enkelt räkna ut iaf ungefär hur mkt man får? Jag har timlön och vet ungefär snitttiden jag arbetar varje månad (skiftar ngt, plus att jag tar extra pass ibland):

Då har jag gjort det med :D

Idag ska jag provlasta en vagn, går den in i min bil ska jag beställa en sådan OCH kan behålla min älskade bil.
Går det inte, ja då har jag bestämt mig för att byta bil...:crazy: SÅ nu ska vi hålla tummarna hehe.
Tänkte, bara jag får in vagnen någorlunda enkelt så får det bli gamla bilen kvar. Känns som att jag inte kommer lasta vagn så otroligt ofta ändå, speciellt inte ensam.
I stallet kommer jag ha ngn billig stallvagn, när jag storhandlar tar jag nog inte hela vagnen med mig. Så det är ju mest för promenader eller så och då tar jag ju ändå inte bilen.
Men det får ju inte vara allt för krångligt heller så vi får seee...:p

Hur kan jag ha missat denna tråden?!:eek:

Jag ska ha 5 oktober (fast min pappa har beställt til 30 september för han fyller år då ;))

Det enda jag har köpt än är 5 bodisar på tradera:p Men med en syster som har småbarn så får jag låna kläder av henne så det är ju rätt skönt + att hon har både kille och tjej.
Men jag håller utkik på blocket om en Emmaljunga jag tycker om, eller så blir det en ny Crescent... det här med barnvagnsdjungel stämmer verkligen :crazy:

Välkommen! Undrade just när du skulle hitta hit :D

Idag var jag och provkörde och lastade en Brio sing i min lilla volvo. Den fick plats hur bra som helst!! :idea:
Så den står ganska högt upp på min lista just nu!

brio_sing.jpg

I så fall tror jag det blir brunt på antingen sittdelen eller liggdelen, men vill nog ha olika färger på dessa så måste välja en färg till.

Denna färgen på liggdelen funderade jag på annars! Funkar väl både för tjej och kille? :p

singliggbrownpattern1.jpg

Den var fin :)
Inte ett dugg tjejjig tycker jag, så den passar nog till pojke också;)

Har börjat fundera lite på hur jag ska bädda min vagn.
Har en mörkgrön cango nizza (inte som färgen på bilden alltså)
cango-nizza-kombivagn-07.jpg

Eftersom det är mjuklift i den så är den lite för liten för min stora åkpåse så jag funderar på att köpa ett litet fårskinn som får plats och sedan bädda med täcke och filtar. Bebben kommer ju att ha overall så jag tror inte att den kommer att frysa.

Sen är jag i full gång och tittar på spjälsängar också. Vill ha en svart :love:

Visst är det kul att fixa? :D

haha, tack! :D
Var det du som hade en s40?
I så fall förstår jag att du inte vill byta bil, jag har haft en sån och oj vilken pärla!

på tal om spjälsängar hittade jag en oval på babyproffsen som var rätt fräsig,sen när jag kom hem upptäckte jag att det var en växa-i säng, vet dock inte priset (vill antagligen inte heller veta :P)

Jag har inget köpt och har inget att köpa heller, tror jag. Lite tråkigt men mest skönt. :p

Vagnen ska iofs bytas ut men det blir närmare hösten. Och en ny trikåsjal blir det nog, bara för att jag inte kommer kunna låta bli. :D

De spjälsängar som verkar vara av bra kvalitet är ju så himla dyra!
Jag vet att det finns billiga för några hundralappar på ikea, men hur bra verkar kvaliteten vara på dem då? Och hur snygga är dem?
Iofs struntar väl bebisen i om den är snygg, men det gör inte jag :cool:
Lär väl bli en dyr säng ändå :grin:

Äääälskar min s40, och nu när bla brio singen får utmärkt plats så kommer jag hålla hårt i min pärla :love::love::love:

Såg en sån på babyland, kostade 7000kr :( Jättefräsiga ju!

Ska ni övriga köpa spjälsäng med nedfällbar långsida eller fast långsida eller borttagbar långsida? Kan inte bestämma mig :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka