Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

På torsdag ska jag på mitt andra besök hos BM. Vad gör man på detta andra besöket?
På första satt vi bara och pratade, kollade min hälsostatus och tog blod och kissprov. Sen har jag varit på UL. Och nu detta andra besöket, vad gör de då?

De kommer göra ungefär samma saker. Prata lite och ta blodtryck, kanske lyssna på bebisens hjärta. Har du lyssnat på hjärtljuden nån gång?
Om inte, så bli inte chockad om de slår snabbt. Jag såg ut ungefär såhär :eek: när jag hörde dem första gånger. :rofl:

Jag reagerade på bebis hjärta när vi var på UL, för den tickade verkligen fort! Ska bli spännande att höra det också :idea:

Idag har jag shoppat lite kläder, för ska ha sommarfest på jobbet på lördag och hade iiiingenting att ha på mig :angel:
Lutar åt den lila varianten, de andra är mer till sommaren sen. Men blir det kallt tar jag nog den rosa och ett par byxor till.

Den bruna, ska jag ha leggings under eller utan? När det är riktigt varmt sen blir det nog självklart utan, men passar det med leggings till den långa varianten?

Vad skönt att vara gravid på sommaren, kan köpa en vanlig klänning och bara dra på sig! :love:

28004467.jpg

28004463.jpg
28004465.jpg

28004469.jpg

Jag tycker den lila var snyggast.

BM gor samma sak hela tiden, haller koll pa din vikt, kollar kissprov, blodtryck och allmant tillstand. Och svarar pa alla dina miljoner fragor om du vill det :D

Åh, den rosa var jättefin :love:
Ang den bruna så tycker jag att det passar bättre utan leggins.

Åh måste åka och shoppa lie fina sommarkläder jag också, har bara jeans och långa linnen/toppar, känns som jag behöver variera mig lite.
Måste även inhandla nya bh:ar då tuttarna har växt minst två storlekar :crazy:.
Synd att jag inte har nån kompis att shoppa mammakläder med bara...
Jag tycker själv att det är tråkigt att kolla på vanliga kläder nu när man inte kan ha dem, så jag har full förståelse för om kompisarna inte tycker om att titta på mammakläder och bebiskläder också. Tråkigt :(

Augusti är ju sensommar, och sensommar måste ju räknas som tidig höst också :idea:.

Självklart är du välkommen här i tråden! Det är alla :D

Den lila var jätte snygg!
Jag måste också köpa lite nya sommarkläder, köpte massa fint förra sommaren men inget av det sitter snyggt längre:angel:

Vi bokade och la handpenning på en vagn här i veckan, så nu är det klart. Fick höra från flera stycket hur väldigt lång leveranstid det kan vara, så vi tyckte det var lika bra. Tycker allt känns så mycket verkligare nu när vi faktiskt börjat handla lite :laugh:

Jag hade tur, gick ner 13 kg i vikt i höstas, och har sparat en del kläder, som börjar passa snart igen hehe.
Men som jag sa, enkelt att vara gravid på sommaren! Köpte dessa tre klänningar/tunikor för 350kr alla tre :love:.
Jag är ingen leggingsmänniska eller klänningsmänniska heller för den delen, men det känns rätt skönt och praktiskt att bara dra på sig ;)

Vad blev det för vagn då?
Vi har just beslutat att byta vår lilla bil mot en kombi så nu är jag öppen för alla möjliga modeller av vagnar hehe.

Jag har inte ens vågat börja tänka på förlossningen, har mkt mkt låg smärttröskel.
Men jag har tur att min hjärna funkar så här: "allt löser sig" :p Men jag vet att när jag kommer börja tänka på det mer så kommer jag säkerligen börja oroa mig också...
Det jobbiga är ju att man inte ens kan föreställa sig hur det kommer att kännas om man inte gjort det förut :crazy::p

Låg smärttröskel har jag oxå, är mycket därför jag oroar mig plus att man inte vet vad som kommer att hända iom att det är första gången.

Men förhoppningsvis så blir man väl lite lugnare och bara vill att den lilla ska komma ut när man har gått klart dessa ca 40 veckor.
För samtidigt som jag är orolig så väntar jag med spänning på att få träffa den lilla :love:
Är så härligt att känna henne sparka varje dag, är en underbar känsla.

Måste även inhandla nya bh:ar då tuttarna har växt minst två storlekar :crazy: :(

Jag har oxå varit iväg och inhandlat nya bh. Mina vanliga bh:ar får ju inte brösten plats i längre. De växer ju något enormt.
Köpte faktiskt två st amningsbh:ar på lindex som är jättesköna att ha på sig, skaver ingenstans, helt underbart då mina bröstvårtor är mycket ömma just nu.

Det blev en emmaljunga city cross, den får dessutom plats i min lilla bil och det är det nog inte många som får ;)

Åh, en sån tänkte jag också köpa, blev helt frälst i den :love:
Enda nackdelen med den är att det är plasthjul och min bebbe lär ju få hjärnskakning när jag ska promenera på våra puckelpist-grusvägar :crazy:
Vilken färg köpte du?

Jag köpte en mörkgrön cango nizza då den var nedsatt så mycket i pris, och jag hoppas att den kommer att funka. Känns helt ok att köra med utan bebbe iaf :)

Jag med :love: Tyckte den var himla smidig och lätt, samt att den kändes väldigt stadig. Har hört mycket bra om den iaf. Vi köpte svart, hade väl helst velat ha marin, men den var helt slutsåld så då fick det bli svart :laugh: Den var ju ingen billig historia så jag hoppas att bebis kommer att tycka om den!

Jag blev kär i den som var svart och limegrön, men platina är också fin tycker jag.

Svart är ju klassiskt ;)

Nä billig är den ju inte, men den har ju ett ganska bra andrahandsvärde sedan om du ska sälja den.

Platina tycker jag är jätte snygg, men den var också slutsåld tyvärr. Men vi är nöjda med svart ändå, det är klassiskt och stilrent.
Precis, dom har ju ett bra andrahandsvärde, fast vi hade nog tänkt att återanvända den några gånger först :angel:

*kl*

Jag skulle vilja ha bh-tips...

Jag uppvisar vissa likheter med Dolly Parton vad gäller topputrustning, och kan absolut inte sova utan stöd. Vad sjutton köper man och var??
Som helst inte kostar 5-600 kronor... Och ser vettigt ut åtminstone UNDER kläderna. Jättestrutar á la madonna

MadonnaCone.jpg

är rätt fult.
Har just nu kört på 80 DD, lite stort runt om, men det är större kupor än på en 75. Den börjar dock bli för liten... Hur ska detta sluta:crazy:

Jaa, vad bra! Hit med tips på behåar!:bump:

Vaddå madonnas stil är väl jätteinne nu :angel: :rofl:

En sak är iallafall bra med våra stora pattar, man behöver ingen bärsele. Bara att klämma in ungen i klyftan mellan tuttarna så sitter den där den sitter :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka