Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

Det där md att folk påpekar att magen är liten fiick jag också höra, och då låg jag ändå strax över på kurvan hos bm. Liam var dessutom fixerad i flera veckor innan han föddes så han låg ju rätt hela tiden. Dessutom var han ju inte särskilt liten heller när han föddes. 52 cm lång och 4260 g.

Sen en annan sak om amå magar. När min svärmor skulle påbörja sin mammaledighet sa hon typ 'hej då nu går jag hem' . Den kommentar hon fiick då var att de undrade varför hon skulle gå hem. När hon sa att hon ju skulle vara mammaledig så var det knappt de trodde henne! Då hade hon 3 veckor kvar...

bebis här har legat på tvären från vecka 18 (RUL) fram till i fedags (tror jag..) Jag har känt hur den legat snett och sf måttet har legat under kurvan. I fredags morse började bebis böka ordentligt runt tre och höll på ca två timmar... Det gjorde ont och jag var helt kallsvettig, när jag gick upp kände jag mig yr och svimning med huvudvärk. Förmodligen har jag fått det förklarat att bebis vände sig och tryckte på blodkärl när den bökade sig runt. Så jag tror jag kände det... Bebis är dock inte fixerad än men jag hoppas att den bestämt sig för att stanna med huvudet på rätt håll :grin:

Jag har sf mått på 28 i vecka 33+5, men bebis är normalstor för denna veckan, vägde ca 2200g igår. :)

Här e jag!!! Kom hem från BB idag med vår alldeles underbare lille gosse, Oliver! Jag sattes igång i måndags, v 38+0, pga hydronefros (smärta i njurarna som jag haft sedan v 21) och i tisdags, 28/9 kl 16.40 föddes vår lille gosse! 3205 gram och 49 cm lång! Förlossningen gick snabbt när väl värkarna kom igång och tyvärr sprack jag rätt mkt och fick göra en sfinkterruptur, men det läker bra och det är sååå härligt att få gosa med sin egen lille bebis! Kommer bilder så småningom!

September
5/9 Chrissie78, första barnet, Liam föddes 13/9, 4260 g och 52 cm
10/9 Ireland, första barnet - Alicia föddes 5/9, 3670 g och 48 cm
11/9 - Freyja_bus, andra barnet - Maja föddes 9/9, 3880 g och 51 cm
16/9 - Tires - första barnet, en pojke
23/9 - Gupello - andra barnet- Melvin föddes 14/9, 3300g 51 cm
24/9 - Suddis - första barnet- Emil föddes 11/9, 3365g och 50 cm
25/9 - aenglah, tredje barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet- Alexander föddes 9/9 3218g och 48 cm

Oktober
5/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
10/10 sarawi - första barnet,
10/10 Tweety1985A -första barnet - Oliver föddes 28/9, 3205 f och 49 cm.
14/10 Tora - andra barnet
21/10 keilir - första barnet

November
2/11 Tyra1
5/11 Ajda - andra barnet
9/11 Emoyeni - första barnet
13/11 Mirifax - första barnet
18/11 Fellow - andra barnet
19/11 Gullan86 - första barnet
21/11 Saltahajen - andra barnet
26/11 Nessa

September
5/9 Chrissie78, första barnet, Liam föddes 13/9, 4260 g och 52 cm
10/9 Ireland, första barnet - Alicia föddes 5/9, 3670 g och 48 cm
11/9 - Freyja_bus, andra barnet - Maja föddes 9/9, 3880 g och 51 cm
16/9 - Tires - första barnet, en pojke
23/9 - Gupello - andra barnet- Melvin föddes 14/9, 3300g 51 cm
24/9 - Suddis - första barnet- Emil föddes 11/9, 3365g och 50 cm
25/9 - aenglah, tredje barnet- Tuva föddes 29/9 3880g och 52 cm
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet- Alexander föddes 9/9 3218g och 48 cm

Oktober
5/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
10/10 sarawi - första barnet,
10/10 Tweety1985A -första barnet - Oliver föddes 28/9, 3205 f och 49 cm.
14/10 Tora - andra barnet
21/10 keilir - första barnet

November
2/11 Tyra1
5/11 Ajda - andra barnet
9/11 Emoyeni - första barnet
13/11 Mirifax - första barnet
18/11 Fellow - andra barnet
19/11 Gullan86 - första barnet
21/11 Saltahajen - andra barnet
26/11 Nessa

Förlossningen gick snabbt när väl värkarna kom igång och tyvärr sprack jag rätt mkt och fick göra en sfinkterruptur, men det läker bra och det är sååå härligt att få gosa med sin egen lille bebis!

Välkommen till klubben. Jag fick också sfinkterruptur och mitt läker också bra verkar det som. Dricker ju iofs fortfarande nån sorts laxermedel för att inte bli för hård i magen, men jag tror nog det blir bra till slut. Fick order om att dricka det i 6 veckor och är inne på 3:e veckan nu. Tror också att i alla fall några av stygnen ramlade bort igår. Såg så ut när jag var på toa i alla fall. :) frågan är hur länge man måste vänta innan man kan börja rida igen efter att ha spruckit så mycket?

Vad innebär sfinkterrupter?

Imorse gjorde tillväxtUL. Allt såg bra ut men bebisen är liten. Dock inte onormalt liten, men under medel. 2166gram väger den. 14,3% under medel tror jag dom sa.
Känns lite konstigt med tanke på att Tuva vägde 3950gram när hon kom. Var helt förberedd på en relativt stor knodd den här gången med.b

Min bebis vägde 2384g i v. 35, ska bli spännande att se vad han/hon väger sen.

Fick du göra tillväxt-ul av ngn speciell anledning? för det görs väl inte i Östergötland i vanliga fall (iaf inte i Linköping när Emilia lag i magen).

Det är väl när man spricker hela vägen bak så att ringmuskeln påverkas? Finns nog olika grader oxå tror jag.

kl
Nu vill vi att fler höstbebisar tittar ut!

Ja för sist låg jag över medelkurvan med 31 i SF mått och nu 3 veckor senare var SF måttet bara 32 och jag hamnade på medelkurvan. Bebisen har ju vänt sig också från att ligga med huvudet nedåt till att ligga som en limpa tvärs över magen så förhoppningsvis är det det som gjorde att SF måttet inte ökat mer, iom att dte mäts på längden.
Men hon frågade om jag kände mig mindre den här graviditeten och ja det gör jag ju. Jag är ju mindre. Men då tyckte hon vi skulle göra ett tillväxtUL för säkerhetsskull. Min mage är ganska liten trots att den ligger mitt på kurvan.

"Häftigt" att det kan skilja sa mkt pa magen mellan graviditeterna, jag tycker min ser identlisk ut som med Emilia (kanske lite större). Men här mäter man inte sf-matt sa om det är samma har jag ingen aning om.

Du kan väl mäta själv? Man tar ju fårn livmoderkant till livmoderkant bara :)

Sen tycker jag också att det ska komma ut lite flera bäbisar i tråden :)

Det är svart att mäta tycker jag, har lite extra hull pa magen sa det är svart att känna kanten. Fast det var iof länge sen jag provade, magen är betydligt hardare nu.
Men största problemet är att jag inte kan hitta mattbandet efter var flytt och jag glömmer alltid att köpa nytt :)

Här e jag!!! Kom hem från BB idag med vår alldeles underbare lille gosse, Oliver! Jag sattes igång i måndags, v 38+0, pga hydronefros (smärta i njurarna som jag haft sedan v 21) och i tisdags, 28/9 kl 16.40 föddes vår lille gosse! 3205 gram och 49 cm lång! Förlossningen gick snabbt när väl värkarna kom igång och tyvärr sprack jag rätt mkt och fick göra en sfinkterruptur, men det läker bra och det är sååå härligt att få gosa med sin egen lille bebis! Kommer bilder så småningom!

grattis:):banana:

gjorde det så ont som du kunde föreställa dig lr värre?

Då får man ta ett snöre o mäta på något annat ;) Hihihi!

Hoppas ni har det bra allesammans :)

grattis:):banana:

gjorde det så ont som du kunde föreställa dig lr värre?

Alltså, jag måste säga att även om förlossningen gjorde ap-ont är det ingenting mot den smärta jag hade från njurarna under halva graviditeten! Nu däremot har jag ju ont efter svinkterrupturen och alla stygn... Men förlossningen skulle jag lätt göra om, och ändå hade jag bara lustgas som smärtlindring!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka