Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

Ja var håller alla hus? Hur går det för Tires, hur gick det för Tweety och börjar det inte bli Aenglahs tur snart?

Jag går in i v 35 idag och har på pricken 6 veckor kvar. Men jag är såååå less på att vara gravid även jag :devil: fast det egentligen är lång tid kvar undrar jag hur jag ska stå ut. Magen står åt 8 håll, och även om den inte är särskilt stor spänner det överallt iallafall och gör mig galen. Sen måste varenda jäkla kotte påpeka vad liten den är, och är det säkert att det inte är något fel? Gaahh!! Det räcker. Jag vet att jag inte är störst i stan men OCH? Blir liiiite led åt att höra det varenda eviga dag. :cool:
Och så får man ju inte sova heller. Vaknar av ingen anledning alls och blir ännu surare då tröttheten bara ökar.
Hur tusan jag ska orka med jobbet 5 veckor till är för mig en stor gåta.

*slutgnällt*

:o

Det där med sömnen var nått som jag störde mej på, man kunde inte sova gott på slutet av graviditeten och sen när bebisen väl var ute så blev det ju inte bättre.
Vi har haft ganska tur ändå med en snäll och icke skrikig bebis, men han måste ju fortfarande matas med 2-4 timmars mellanrum så sömnen blir ju störd.
Det hade man ju räknat med att gå upp på nätterna för att amma men kunde man inte fått sova skönt innan det var dax så man var lite utvilad......

Jag har nyss gått in på v33 och är less på att vara gravid jag med! :( sömnen som du säger är kass då jag har förvärkar och dessutom en 1½ åring som är förkyld med hosta! Så sover jag så sover inte han... Jag har varit sjukskriven sedan augusti pga min rygg/bäcken/fogar och nu även pga av mitt usla järnvärde. Skall egentligen börja jobba nu i början av oktober med halv havandeskapspenning men vet inte om det kommer funka då kroppen är totalt slutkörd!
Samma sak med magen, är jätteliten och alla kommenterar den och tror jag jag skall ha det så enkelt såååå! Inte kan väl jag ha ont i ryggen, jag som har sådan lite magen? Jooo... i själv verket så håller den lille på krossa alla mina inre organ tror jag! :( Usch bara gnäll här med :devil:

:oVad jag håller med dig.. jag ska åka på extra ul för magen är för liten men det kunde kanske vara för att bebis ligger på tvären och då växer inte magen på rätt sätt. Hade sf 28 i vecka 32 :grin: var på banken igår och pratade lån och då sa banktanten att jag skulle väll jobba med "vanlig" lön ett tag till, nej sa jag, jag får inte mer "vanlig" lön. Går hem på mammaledigt den 18 oktober och är fram till dess sjukskriven 50%. Hon bara stirrade och sa Ehh.. när kommer den? Tja, sen ursäktade hon sig med att jag såg ju väldigt nätt ut... Folk tycker en sån himla massa och jag kan bara skratta för mig själv när de tappar hakan "är det bara så kort tid kvar".. Jag har gått upp 10kg och tycker jag är otymplig som bara den :o

Annars har jag hamnat i något slags maniskt tillstånd av panik tror jag. Sambon undrade vad som hänt nu när han inte var hemma på ett par dagar (jobbet). Jag har fått mani på allt och någon konstig hysterisk mani. Jag har nu på två veckor lyckats värdera om huset, lägga om lånen, haft försäkringsbolaget här för att försäkra nya stallet, bokat tid hos på juristen på banken och fått för mig att allt måste fixas NU för att bebis kan komma när som helst, och tanken att den kommer sista veckan i oktober om det blir snitt gör mig ännu mer manisk för det är ju bara en månad dit! Dessutom har jag ingen madrass till spjälsängen eller något annat i skötväg heller så nu kör vi till Ullared på söndag och köper allt så det är hemma. Den galnaste tanken av allt är att vi nog skulle kunna gifta oss innan bebis kommer så att det säkert är ordning på allt det juridiska :o Men det kan man ju inte, vi funderade på att göra det när bebis döps hemma eller vi har namngivningsfest (att man gjort det på borghuset innan och liksom berättar det då).. Andra maniska saker (helt galet) är att jag vaccinerade alla djuren och ska ge den sista hittekatten sin andra grundspruta och sterillisera henne innan bebis kommer, klippa håret, massagetiden, och gå på bio för de där biocheckarna som legat här hur länge som helst och usch... är det någon som känner igen sig?! Jag vet att livet inte tar slut för att bebis kommer men jag kan bara inte ta det med ro utan blir bara helt manisk fast jag ser det ologiska i allt detta. :confused: Menar jag beter ju mig som någon som inte är riktigt klok!

Annars har jag hamnat i något slags maniskt tillstånd av panik tror jag. Sambon undrade vad som hänt nu när han inte var hemma på ett par dagar (jobbet). Jag har fått mani på allt och någon konstig hysterisk mani. Jag har nu på två veckor lyckats värdera om huset, lägga om lånen, haft försäkringsbolaget här för att försäkra nya stallet, bokat tid hos på juristen på banken och fått för mig att allt måste fixas NU för att bebis kan komma när som helst, och tanken att den kommer sista veckan i oktober om det blir snitt gör mig ännu mer manisk för det är ju bara en månad dit! Dessutom har jag ingen madrass till spjälsängen eller något annat i skötväg heller så nu kör vi till Ullared på söndag och köper allt så det är hemma. Den galnaste tanken av allt är att vi nog skulle kunna gifta oss innan bebis kommer så att det säkert är ordning på allt det juridiska :o Men det kan man ju inte, vi funderade på att göra det när bebis döps hemma eller vi har namngivningsfest (att man gjort det på borghuset innan och liksom berättar det då).. Andra maniska saker (helt galet) är att jag vaccinerade alla djuren och ska ge den sista hittekatten sin andra grundspruta och sterillisera henne innan bebis kommer, klippa håret, massagetiden, och gå på bio för de där biocheckarna som legat här hur länge som helst och usch... är det någon som känner igen sig?! Jag vet att livet inte tar slut för att bebis kommer men jag kan bara inte ta det med ro utan blir bara helt manisk fast jag ser det ologiska i allt detta. :confused: Menar jag beter ju mig som någon som inte är riktigt klok!

Oj... hade inte du också problem med järnvärdet? Jag orkar ingenting! Ligger på soffan heldagarna i ända och ändå får jag dropp som inte verkar piggna på mig ett dugg :(
Har inte orkat förbereda en enda pryl inför barnet heller... med sonen var allt fixat redan i denna veckan, bb väskan packa osv. Nu har inget alls hänt här... vet inte när jag kommer få tummen ur heller... :crazy:

jo.. jag har också haft problem med järnbrist, har fått sprutor men nu har det gått upp till 111 :) Problemet är att jag mellan de maniska perioderna ligger fullständigt däckad och kallsvettas o är yr o tänker nu får det vara nog.. Sedan vilar jag mig en dag o sedan är det precis som det snurrar igång igen till jag däckar nästa gång.. Har inte heller haft ork att fixa någonting innan o nu har det liksom gått i baklås eftersom jag fått för mig att jag "måste" fixa allting fast jag egentligen inte måste det, är ju inte så att jorden går under om det inte fixas....

*Fniss* ursäkta om jag vill skratta, inte meningen :D Men det låter som om din kropp har missuppfattat hela grejen, du ska föda BARN, du ska inte DÖ :rofl:

Det är lugnt :o kan inte låta bli att skratta åt elendet själv när jag inte sover, flyger runt som en duracellkanin eller allvarligt tror jag ska bli galen... eller som min sambo säger.. du om bebis kommer innan vi har en madrass så kör nog någon o köper en sådan till oss... Absurt och galet är vad det är o fast jag är realist kan jag inte hjälpa det, måste vara hormonerna eller nåt ;)

(... har nu under dagen i alla fall börjat försöka sälja vinterdäcken till vår gamla volvo, ringt och frågat efter barnvagnen och beställa hem foder!...)

Igår hade jag mensvärk igen dock med en massa äckliga flytningar.
Fortsatte under natten med värkar dock extremt oregelbundet men jag vaknade till några gånger.

På morgonen fortsatte flytningarna som nu var ljusrosa dock så avtog värkarna.

Då det började flimra för ögonen ringde jag BM och fick en tid för att kolla BT då mitt proteinvärde legat på en 2:a sist.

Väl hos BM hade jag bara spår av protein och BT:et var 120/80 (undertrycket är sämre än vad jag brukar ligga på men helt normalt). Glädjande. Frågade då om hon inte kunde undersöka mig för att kolla om jag bara har "pinvärkar" eller om det faktiskt kan vara på G.

Sagt och gjort. Jag var redan öppen 4 cm så det var bara att gå hem och vänta på att de riktiga värkarna skulle sätta igång.

Vid 16 började värkarna som fortfarande är oregelbundna men gör sjuhelsikes ont.

Så förhoppningsvis så får jag också min lilla bebis snart :)

Haller tummarna för att det är pa gang pa rikigt för dig nu.

Jag har haft ngr värkar under eftermiddagen men det är langt mellan och dom är korta. Tror därför inte att det är pa gang än men det känns trevligt att ngt händer iaf :)

Imorgon ska sambon jobba halvdag och vi har lite planer för eftermiddagen, ska bli skönt att göra ngt. Blir galen av att bara ga hemma och vänta och inte orka göra ngt.

hejar allt vad jag kan, nu har det ju iallafall startat! :banana:

:oVad jag håller med dig.. jag ska åka på extra ul för magen är för liten men det kunde kanske vara för att bebis ligger på tvären och då växer inte magen på rätt sätt. Hade sf 28 i vecka 32 :grin: var på banken igår och pratade lån och då sa banktanten att jag skulle väll jobba med "vanlig" lön ett tag till, nej sa jag, jag får inte mer "vanlig" lön. Går hem på mammaledigt den 18 oktober och är fram till dess sjukskriven 50%. Hon bara stirrade och sa Ehh.. när kommer den? Tja, sen ursäktade hon sig med att jag såg ju väldigt nätt ut... Folk tycker en sån himla massa och jag kan bara skratta för mig själv när de tappar hakan "är det bara så kort tid kvar".. Jag har gått upp 10kg och tycker jag är otymplig som bara den :o

Jag känner igen mig, har varit totalt sönderstressad framförallt innan jag slutade jobba sen blev det lite bättre, men hittar saker HELA tiden som måste göras innan bebis kommer men när ska man hinna njuta och ta det lungt då???

om du vill får du gärna lägga ut en bild ni andra med hade varit roligt att se era magar...

alla magar är unika...så skit i den jävla tanten rent ut sagt jag hade med blivit vansinnig, min mage är heller inte så stor...ligger under normalkurvan men följer sin egen kurva perfekt, gör inte din det?

Kan meddela att Tweety fick sin bebis igår den 28 sept!
Hon får uppdatera resten själv när hom kommer hem :)

Håller tummarna för att bebisarna kommer snart och att allt går bra!!!

Jag ska köpa en trisslott jag :) Har haft ont i magen från och till och för att lugna sambo så ringde jag bm som skickade mig till sjukhuset för koll en timme senare. Nu är jag gott hemma igen med order om vila. De kollade sammandragningar, bebis och passade även på att göra tillväxt ul och kolla uhr den lilla krabaten låg så jag skulle slippa åka dit nästa vecka :) Bebis ligger nu rätt (misstänker den vände sig i fredags morse för då var det så rysligt leve att jag mådde pecka), den har inte fixerat sig men den har huvudet rätt :banana: Och till alla tanter där ute kan jag bara säga att jag har en liten men normalstor bebis i magen.

Läkaren från mödravården kom inom med och lämnade en remiss för extra blodprover för järnvärdet med, så jag kunde få järndropp om det sjunkit mer, elelr fler b12 sprutor. Idag hängde det inte heller några sladdar i taket i väntrummet och jag är positivt inställd till csk, de var väldigt trevliga och bra så det går nog vägen det här och så kan jag se fram emot en förlossning och inte ett planerat snitt som det ser ut nu (kanske blir en decemberbebis istället :grin:)

Tuva föddes 29/9 klockan 03.40.
Var 52cm lång och vägde 3880g.

Tuva med moster Jessica 2h gammal!
DSC_0727sv.jpg

Har dock problem med en väldigt grinig storasyster så förlossningsberättelsen får vänta.

Den här graviditeten har varit för bra för att vara sann! Tills idag.

BM-besök v. 35

Bebisen ligger på tvären (sist låg den med huvudet neråt) och sf-kurvan hade planat ut. Sist låg jag över medel och idag på medel med ett sf mått på 32.

Annars var det bra med en viktökning på ca 10 kg.
Hjärtljud 152
Blodtryck: 130/60 (jag hade stressat som en tok för att hinna i tid)

Tillväxt ultraljud imorn bitti och nytt bm besök nästa vecka för att se om kotten vänt på sig igen.

Jag måste bara få fråga en sak till er vars bebisar vänder sig lite på tvären och så. Känner ni av att den rör sig på det viset? Det måste ju vara en ganska så stor rörelse när dom vänder sig så så pass sent i graviditeten för då är dom ju inte så små längre? Eller lyckas dom vända sig på tvären utan att man liksom känner av det?

Jaaa du, den här bebisen har det kännts som den gjort volter emellanåt och det verkar den ju ha gjort med. Men kan inte säga att NU vände den sig nej.

Min vände sig fran huvudet ner ngngang mellan v. 30 och 35 da kände jag ingeting. En vecka senare var den tillbaka med huvudet ner och det kände jag inte heller.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V