Imogen
Trådstartare
Som ni säkert vet har vår kille varit sjuk väldigt mycket och för bara någon vecka sen avslutade vi 15 dagars pencillinkur efter både öroninflammation och halsfluss. Första dagen utan penicillin blev han snorig igen.
Sista fyra dagarna har de lättat med snoret men nu vaknar han flera gånger med panikskrik.
I tre nätter har han skrikit och varit otröstlig i omgångar. Inatt bröt både jag och mannen ihop.
Vi orkar inte mer. Vi är helt slutkörda.
Finns det någonstans man kan vända sig? För jag är en så dålig mamma. Jag orkar inte leka med vår stora kille. Jag skriker på honom och vi bråkar konstant för jag orkar inte. Energin finns inte.
Fy vad tungt det låter Vi är till viss del i liknande sits med superkass sömn. M sover max en halvtimme i stöten innan jag går och lägger mig. Vaknar och skriker men somnar om hyfsat snabbt iaf. När jag sover bredvid honom vaknar han kanske ”bara” en gång i timmen. Sen är vi i en stökig period med storebror (diabetes) med massa nattliga larm vilket ger vaknätter. Har nog snittat på 3-4 timmars sömn senaste tiden. Givetvis inte i sträck
Går det att dela upp er så ni tar varannan natt? Tänker ifall det ger mer att få sova varannan natt riktgt ordentligt? Och så tänker jag också bvc. Om inte annat för vägledning vidare. Men de har ju också kuratorer osv som kanske ger bättre verktyg än ”vanliga” sköterskan.